  • 1. Data: 2021-03-11 14:14:32
    Temat: PV przewymiarowanie stringów względem mocy falownika.
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    No właśnie, jaki jest zysk z przewymiarowania Paneli?

    Falownik am na string do 1100 VDC przy MPPT działającym do 1000 VDC.

    Obecnie wychodzi mi na każdy ze stringów około 700 VDC, paneli mam
    nadmiar. Jaki zysk mi da jeżeli dodam po kilka paneli na string tak do
    1000VDC (na otwartym obwodzie oczywiście). Zyskam 30% nadmiaru mocy DC i
    prawdopodobnie wcześniejszy start i późniejszy koniec produkcji.

    Jak to się ma do rzeczywistości?

  • 2. Data: 2021-03-11 14:54:46
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 11 marca 2021 o 14:14:32 UTC+1 KIKI napisał(a):
> [...]
    > 1000VDC (na otwartym obwodzie oczywiście). Zyskam 30% nadmiaru mocy DC i
    > prawdopodobnie wcześniejszy start i późniejszy koniec produkcji.

    Ja też mam przewymiarowane. Falownik tańszy kontra jakaś drobna strata uzysku
    rocznego, do policzenia zresztą
    Tylko trzeba sprawdzić ile można przewymiarować, by przy pełnym słońcu nie zjarał się
    falownik.
    https://magazynfotowoltaika.pl/przewymiarowanie-inst
    alacji-pv-wzgledem-mocy-falownikow/

    b.

  • 3. Data: 2021-03-11 16:56:00
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 11.03.2021 14:54, budynPL wrote:

> [...]
    rocznego, do policzenia zresztą
    > Tylko trzeba sprawdzić ile można przewymiarować, by przy pełnym słońcu nie zjarał

    Mówiłem 1100 VDC input ma falownik.
    Ochronniki dałem na 1000VDC więc nie mogę zrobić stringów na 1000 ale ze
    sto mniej, może 950VDC żeby mi nie zaczęły działać ochronniki.

    Zgodnie ze sztuką żeby chronić wejścia falownika.
    Napcham ile się da tych paneli. Falownik mam 22 kVA to przy PF=1 będzie
    miał 22kW. Paneli nawalę około 30kW

  • 4. Data: 2021-03-11 17:07:33
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 11 marca 2021 o 16:56:06 UTC+1 KIKI napisał(a):

> [...]
    >
    > Zgodnie ze sztuką żeby chronić wejścia falownika.
    > Napcham ile się da tych paneli. Falownik mam 22 kVA to przy PF=1 będzie

    trzeba znaleźć informację jak można zepsuć falownik - wiadomo że za dużym napięciem,
    ale to łatwo policzyć ile paneli
    ale co dalej?
    Mój falownik ma moc nominalną 8kW, można go oficjalnie przeciążyć do 9,6kW.
    No i mam wątpliwość - jeśli przy prawidłowym napięciu dam 12kW to obetnie do 9,6 czy
    się sfajczy?

    b.

  • 5. Data: 2021-03-11 18:04:28
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 11.03.2021 17:07, budynPL wrote:

> [...]
    > No i mam wątpliwość - jeśli przy prawidłowym napięciu dam 12kW to obetnie do 9,6

    Ile ma falownik napisane shot circuit na wejściach. Paneje mają kilka
    Amper do 12 te największe.

    Byle nie przekroczyć prądu i napiecia

  • 6. Data: 2021-03-11 18:42:26
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 11 marca 2021 o 18:04:21 UTC+1 KIKI napisał(a):

> [...]
    napięciem, ale to łatwo policzyć ile paneli
    > Ile ma falownik napisane shot circuit na wejściach. Paneje mają kilka

    falownik:
    maksymalne napiecie 1000V
    maksymalne napięcie pracy 950V
    maks. prąd wej 11A
    prąd zwarcia 13,8A

    panele prąd zwarcia 9,4A

    no i mam 2 takie wejscia, gdyby je maks obciążyć 950x11A i na obu wejsciach to moc
    maksymalną przekraczam 2x
    Co się wtedy stanie? Albo falownik metodą mppt obniży sobie parametry albo się spali
    (po stronie AC)

    b.

  • 7. Data: 2021-03-11 18:56:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2021 09:42:26 -0800 (PST), budynPL napisał(a):

    > maks. prąd wej 11A
    >
    > panele prąd zwarcia 9,4A

    Nie da się wprowadzić większego prądu niż prąd zwarcia paneli :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2021-03-11 19:19:11
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 11 marca 2021 o 18:56:36 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Nie da się wprowadzić większego prądu niż prąd zwarcia paneli :)

    pewnie bylo cos podłączone równolegle :-) Co nie zmienia tematu - nie wiem co moj
    falownik wytrzyma (goodwe dt8000). Bo takie które obcinają moc to wiem ze są.
    https://sonneko.com.pl/pl/p/GOODWE-GW8KN-DT/3137

    b.

  • 9. Data: 2021-03-11 19:35:54
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 11.03.2021 18:42, budynPL wrote:

> [...]
    maksymalną przekraczam 2x
    > Co się wtedy stanie? Albo falownik metodą mppt obniży sobie parametry albo się

    Moim zdaniem jak dasz 850VDC to będzie w sam raz.

    Prądu nie przekroczysz nijak, nawet jakby falownik się zatrzymał z
    otwartym tranzystorem.

    Natomiast jak nie będzie potrzebował tyle mocy to nie będzie obciążał
    paneli przez co napięcie wzrośnie do max tych 850V jako otwarty obwód i
    też nie przekroczysz.

    Nie należy pracować na granicy ale trochę można mu dać więcej.

  • 10. Data: 2021-03-11 19:36:39
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 11.03.2021 18:56, Jacek Maciejewski wrote:

    > Nie da się wprowadzić większego prądu niż prąd zwarcia paneli :)

    No właśnie ani wyższego napięcia niż panele bez obciążenia.