    From: "lkkl" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Brama uchylna - zużycie prądu siłownika
    Date: Wed, 16 Sep 2009 19:22:58 +0000 (UTC)

    Witam,

    Dziś jakoś tknęło mnie obejrzeć rachunek za energię elektryczną wykorzystywaną
    w garażu wolnostojącym. Jedynymi urządzeniami elektrycznymi są tam napęd bramy
    uchylnej i oświetlenie. Z tego drugiego można by rzec praktycznie nie korzystam.

    Rachunek pokazuje, że na przestrzeni roku miesięcznie całość konsumuje 15kWh,
    co daje ekstra koszt za tę wygodę rzędu 12 zł/miesiąc. Całościowo wydaje mi
    się to sporo. Czy faktycznie napęd Nice (typu
    http://www.nice.pl/_new/files/pdf/gate/g_spido.pdf) zużywa tyle energii w
    trybie stand-by? Czy wiecie jakie wartości macie na innych, podobnych
    urządzeniach? Chcę wiedzieć czy wartości wskazywane u mnie to norma czy też
    anomalia.

    Pozdrawiam,
    lkkl