  • 1. Data: 2009-09-16 19:22:58
    Temat: Brama uchylna - zużycie prądu siłownika
    Od: "lkkl" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Dziś jakoś tknęło mnie obejrzeć rachunek za energię elektryczną wykorzystywaną
    w garażu wolnostojącym. Jedynymi urządzeniami elektrycznymi są tam napęd bramy
    uchylnej i oświetlenie. Z tego drugiego można by rzec praktycznie nie korzystam.

    Rachunek pokazuje, że na przestrzeni roku miesięcznie całość konsumuje 15kWh,
    co daje ekstra koszt za tę wygodę rzędu 12 zł/miesiąc. Całościowo wydaje mi
    się to sporo. Czy faktycznie napęd Nice (typu
    http://www.nice.pl/_new/files/pdf/gate/g_spido.pdf) zużywa tyle energii w
    trybie stand-by? Czy wiecie jakie wartości macie na innych, podobnych
    urządzeniach? Chcę wiedzieć czy wartości wskazywane u mnie to norma czy też
    anomalia.

    Pozdrawiam,
    lkkl

  • 2. Data: 2009-09-16 19:38:46
    Temat: Re: Brama uchylna - zużycie prądu siłownika
    Od: "KS" <k...@o...pl>

> [...]
    > mi
    > się to sporo. Czy faktycznie napęd Nice (typu

    15kWh to około 15 x 0,4 PLN = 7 PLN (tyle kosztuje Twoja energia zużyta
    przez rok)
    Reszta to prawdopodobnie inne składniki.

    K.S.

  • 3. Data: 2009-09-16 19:53:35
    Od: "Mirek" <m...@a...zakodowany.pl>

    > urządzeniach? Chcę wiedzieć czy wartości wskazywane u mnie to norma czy
    > też
    > anomalia.

    Pobór "prądu" przez moj napęd bramy garażowej - standardowy FAAC D600 -
    zmierzony miernikiem poboru energii z allegro.

    czuwanie - pobór 8 Watów
    otwieranie 90 Watów - 20 sek
    świecenie żarówki 50 Watów - 4 min

    czuwanie - pobór miesięczny : 5,7 kWh = 2,85 zł
    otwieranie dzienne ( 1 cykl rano 1 cykl wieczorem ) - 0,46 kWh
    miesięcznie = 23 gr ( sam silnik - 3 gr, zarówka 20 gr)

    całkowity koszt miesięczny : 3,08 zł - mniej niż 2 puszki coli

    rocznie : 36,96 zł

    koszt kWh do obliczeń - 0,5 zł

    Pozdrawiam Mirek

  • 4. Data: 2009-09-17 04:53:16
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Wrz, 21:22, "lkkl" <l...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > trybie stand-by? Czy wiecie jakie wartości macie na innych, podobnych
    > urządzeniach? Chcę wiedzieć czy wartości wskazywane u mnie to norma czy też

    Mam podobny napęd. Czy Twój też "buczy"?
    Mój niestety tak.
    :-(
    Wydaje charakterystyczne buczenie jak w starych transformatorach. Nie
    wiem czy to wina egzemplarza czy po prostu ten typ tak ma.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-09-17 06:22:57
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
    Wydaje charakterystyczne buczenie jak w starych transformatorach.
    -----------------------------

    Jakaś krańcówka niewyregulowana
    i silnik sie nie wyłącza ?

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-09-17 11:10:59
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    lkkl pisze:

    > Rachunek pokazuje, że na przestrzeni roku miesięcznie całość konsumuje 15kWh,
    > co daje ekstra koszt za tę wygodę rzędu 12 zł/miesiąc. Całościowo wydaje mi
    > się to sporo.

    Oznacza to średnie użycie na poziomie 20Wh. Odłącz napęd na tydzień i
    zobacz jak wówczas wyglądać będzie zużycie. Może masz w instalacji
    upływność ? Dwadzieścia watów to nie tak dużo, może tyle żreć napęd a
    może też żreć to coś innego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2009-09-17 11:24:39
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Sebcio napisał:

> [...]
    > i zobacz jak wówczas wyglądać będzie zużycie. Może masz w instalacji
    > upływność ? Dwadzieścia watów to nie tak dużo, może tyle żreć napęd a

    Może kontrolki fazy jak są w tablicy :))

    pzdr.
    rafał

  • 8. Data: 2009-09-17 14:09:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    l.googlegroups.com...
    > Wydaje charakterystyczne buczenie jak w starych transformatorach.

    Moj tez buczy ale cicho i jak swiatlo zgasi to przestaje - tam jest po
    prostu transformator.