  • 1. Data: 2009-09-16 13:37:06
    Temat: Jak min grubosc scian pod strop?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam

    Zastanawiam sie nad budową budynku gospodarczego murowanego
    z płaskim dacho-stropem, przeznaczonym w przyszłosći jako taras.

    Max. dozwolona pow. zabudowy bud. budowanego "na zgłoszenie" wynosi 25m2.
    Ponieważ chcę, aby budynek miał jak największą kubaturę,
    chcę dobrać najmniejszą bezp. grubość ścian
    i zastanawiam się czy mogę zastosować ścianę gr. 20cm (np porotherm 18,8cm)?
    Chodzi o to czy taka ściana bezpiecznie udźwignie strop.

    Th in A

  • 2. Data: 2009-09-16 15:42:29
    Temat: Re: Jak min grubosc scian pod strop?
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Rom" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i zastanawiam się czy mogę zastosować ścianę gr. 20cm (np porotherm 18,8cm)?
    > Chodzi o to czy taka ściana bezpiecznie udźwignie strop.

    widzi sie garaze wieksze od 25 m2 z maxa o grubosci sciany 19 cm. U mnie tez
    taki ma byc.

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2009-09-16 16:25:33
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Rom pisze:
> [...]
    > i zastanawiam się czy mogę zastosować ścianę gr. 20cm (np porotherm 18,8cm)?
    > Chodzi o to czy taka ściana bezpiecznie udźwignie strop.

    Jeżeli tam chcesz położyć tylko strop/taras, to nie powinno być żadnego
    problemu. U mnie pierwotnie w projekcie był porotherm 25 na ściany
    konstrukcyjne dźwigające nie tylko lany strop, ale i potężną więźbę pod
    dach kryty dachówką ceramiczną, a w dodatku narażony na spore obciążenia
    w związku z silnymi wiatrami w okolicy i obfitymi opadami śniegu - góry.
    Nie sądzę, by porotherm 20 był aż o tyle słabszy niż 25, żeby nie mógł
    wytrzymać o wiele przecież mniejszych obciążeń stropu/tarasu.

    Jednak sugestia przedmówcy jest słuszna. Możesz zastosować maxa węższą
    stroną i zyskujesz 1 cm. :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-09-16 19:00:41
    Od: M <M...@w...pl>

    Rom pisze:

    > Max. dozwolona pow. zabudowy bud. budowanego "na zgłoszenie" wynosi 25m2.
    > Ponieważ chcę, aby budynek miał jak największą kubaturę,

    Najcieńszy będzie stalowy szkielet, a wypełnić go możesz czym chcesz
    (nawet obmurować).

    M.

  • 5. Data: 2009-09-16 21:26:05
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Najcieńszy będzie stalowy szkielet, a wypełnić go możesz czym chcesz
    > (nawet obmurować).

    Tylko z betonowym tarasem szkielet wyjdzie dość drogo....

  • 6. Data: 2009-09-17 02:54:33
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Wrz, 15:37, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > i zastanawiam się czy mogę zastosować ścianę gr. 20cm (np porotherm 18,8cm)?
    > Chodzi o to czy taka ściana bezpiecznie udźwignie strop.

    Ja bym zrobił tak:
    Silikaty 15 cm. Dach wylewany żelbetowy. W ścianach ukryte 3 słupy
    żelbetowe 15x20 związane z fundamentem i płytą stropową. W 2/3 i 1/3
    wysokości ściany po 2 pręty poziomo fi 6 (lub drabinka murfor) w
    warstwie zaprawy.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 7. Data: 2009-09-17 05:42:47
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
    On 16 Wrz, 15:37, "Rom" <o...@g...pl> wrote:

[...]

    DOKŁADNIE! Też mi to przez głowę przeszło.

  • 8. Data: 2009-09-17 05:43:21
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

> [...]
    > wytrzymać o wiele przecież mniejszych obciążeń stropu/tarasu.
    >
    > Jednak sugestia przedmówcy jest słuszna. Możesz zastosować maxa węższą

    Dzięki

  • 9. Data: 2009-09-17 06:17:49
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

> [...]
    > ceramiczną, a w dodatku narażony na spore obciążenia w związku z silnymi
    > wiatrami w okolicy i obfitymi opadami śniegu - góry. pozdr

    Czy strop z Porothermu 15cm + 4 cm nadbetonu do zastosowań
    bez zadaszania (czyli bez bardzo duzego obciązenia)
    ale z przeznaczeniem na taras użytkowy (kawa itp) będzie ok?
    Czy w połączeniu z tymi ściankami nośnymi będzie ok?

    Rom