  • 1. Data: 2009-09-16 10:00:09
    Temat: Ocieplać taras na gruncie ?
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Taras jest na gruncie, wylana ława i wymurowany murek oporowy naokoło.
    W tej chwili do środka nasypany jest piasek który mam zamiar zagęscić.
    Pytanie, czy na piasku położyć folie, na to styropian i zbrojoną wylewkę czy
    też zrezygnować ze styropianu ? W przyszłości mam zamiar położyć tam płytki.

    Pzdr
    Mirek

  • 2. Data: 2009-09-16 16:40:35
    Temat: Re: Ocieplać taras na gruncie ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Mirek pisze:
> [...]
    > też zrezygnować ze styropianu ? W przyszłości mam zamiar położyć tam płytki.

    <pzTaras jest na gruncie, wylana ława i wymurowany murek oporowy naokoło.
[...]

    Może się nie znam, ale moje pytanie - po co chcesz ocieplać taras, który
    jest na gruncie?

    Czy masz zamiar ogrzewać przestrzeń nad nim? Jeśli tak, to ocieplanie ma
    sens, żeby Ci nie uciekało ciepło do gruntu, w przeciwnym wypadku, moim
    zdaniem, to strata pieniędzy :-).

    Po prostu zagęść podłoże, wylej płytę i zrób dylatację między tą płytą,
    a domem, żeby uniknąć mostka cieplnego - o ile to taras przy domu :-).
    To wszystko.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 3. Data: 2009-09-16 18:56:53
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Mirek wrote:
> [...]
    > też zrezygnować ze styropianu ? W przyszłości mam zamiar położyć tam płytki.

    A jest oddzielony od domu czy nie?

    --
    -----
    Pozdr

  • 4. Data: 2009-09-17 07:54:22
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > A jest oddzielony od domu czy nie?

    przy domu, dziękuje za podpowiedz, zrobie dylatacje i nie bede ocieplał
    (takie też jest zdanie kierbuda ;)

  • 5. Data: 2009-09-17 09:04:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przy domu, dziękuje za podpowiedz, zrobie dylatacje i nie bede ocieplał
    > (takie też jest zdanie kierbuda ;)

    Na fundamencie powinna byc izolacja przeciwwilgociowa.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-09-17 09:31:29
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik "Mirek" <m...@w...pl> napisał w wiadomo?ci

    > Na fundamencie powinna byc izolacja przeciwwilgociowa.
    >
    > Pozdro.. TK

    A po co ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 7. Data: 2009-09-17 09:35:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > A po co ?

    Zeby beton nie podciagal wody z gruntu pod plytki.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-09-20 17:18:26
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Mirek wrote:
    > Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > przy domu, dziękuje za podpowiedz, zrobie dylatacje i nie bede ocieplał
    > (takie też jest zdanie kierbuda ;)

    No właśnie to miałem na myśli,abyś sobie nie zrobił mostka.
    A pod płytki daj folię w płynie aby nie rozmroziło ich no i szczelnie
    zaklejone i zafugowane.

    --
    -----
    Pozdr

  • 9. Data: 2009-09-20 17:19:13
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > Zeby beton nie podciagal wody z gruntu pod plytki.
    >
    > Pozdro.. TK

    I tak będzie ciągnął :) musi dać folię w płynie pod płytki.

    --
    -----
    Pozdr

  • 10. Data: 2009-09-21 09:27:18
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Mirek pisze:
> [...]
    > też zrezygnować ze styropianu ? W przyszłości mam zamiar położyć tam płytki.

    Kiedys żonka zechce zabudowac dziury jakimis oknami,
    szczególnie jesli taras polozony od slonecznej strony.
    Pokaz jej choćby to i masz juz decyzje podjeta:

    http://www.hatex.pl/index.php?ps=galeria

    Ocieplac, bo to nieduzo roboty i pieniedzy. Tak samo
    warto dac standardowo welny w dach - jesli jest takowy.

    pozdro
    --
    A S