    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplać taras na gruncie ?
    Date: Wed, 16 Sep 2009 18:40:35 +0200

    Mirek pisze:
    > Taras jest na gruncie, wylana ława i wymurowany murek oporowy naokoło.
    > W tej chwili do środka nasypany jest piasek który mam zamiar zagęscić.
    > Pytanie, czy na piasku położyć folie, na to styropian i zbrojoną wylewkę czy
    > też zrezygnować ze styropianu ? W przyszłości mam zamiar położyć tam płytki.

    <pzTaras jest na gruncie, wylana ława i wymurowany murek oporowy naokoło.
[...]

    Może się nie znam, ale moje pytanie - po co chcesz ocieplać taras, który
    jest na gruncie?

    Czy masz zamiar ogrzewać przestrzeń nad nim? Jeśli tak, to ocieplanie ma
    sens, żeby Ci nie uciekało ciepło do gruntu, w przeciwnym wypadku, moim
    zdaniem, to strata pieniędzy :-).

    Po prostu zagęść podłoże, wylej płytę i zrób dylatację między tą płytą,
    a domem, żeby uniknąć mostka cieplnego - o ile to taras przy domu :-).
    To wszystko.

    pozdrawiam
    robercik-us