  • 1. Data: 2009-09-16 07:46:03
    Temat: jak zmusic sasiada do koszenia ugoru
    Od: "tr" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jest tak

    mam dzialkę ogrodek domek wszystko pieknie ladnie, obok mnie dzialke kupil
    koles na podzial i odsprzedaz z kilka lat i zostawil w pizdu

    jego dzialka to juz las z chwastami i zielskiem po uszy , wszytsko sie
    wysiewa u mnie a ja latam z opryskiwaczem i moja zona wyrywa

    dzwonilem do gminy ale nikt mi nie moze pomoc, bo nie mam nawet adresu do
    kolesia zeby mu powiedziec kilka słów na CH...

    co mam zrobic aby zmusic go do wykoszenia tego metra czy dwoch od granicy
    dzialki, reszte co sobie robi jego sprawa jego wlasnosc?

    pozdrawiam
    rt

  • 2. Data: 2009-09-16 07:55:08
    Temat: Re: jak zmusic sasiada do koszenia ugoru
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tr" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > co mam zrobic aby zmusic go do wykoszenia tego metra czy dwoch od granicy
    > dzialki, reszte co sobie robi jego sprawa jego wlasnosc?

    Mam podobna sytuacje tylko nie mam z tym problemu.
    Tez z dwóch stron mam działki zarosniete chwastami,.
    Raz na dwa miesiące biorę kosę i metr wokół mojego płotu kosze te chwasty
    sąsiada- pół godziny pracy.
    Przy samym płocie przekopałem też wiosną i teraz latem aby mi nie właziły na
    moją działke.

    Troche z poczatku miałem problem z ostem bo się rozsiewał ale jak trawnik
    się rozrósł to oset sam znikł.
    No i mam gdzie pozbywać się skoszonej trawy- wyrzucam ją w właśnie w te
    sąsiednie chwasty.

    Ponieważ to chwastowisko nic złego mi nie czyni nie próbowałem nawet
    rozmawiać z sąsiadami aby to kosili.
    A zmusić nie zmusisz- powiedzą że uprawiają takie dziwne rośliny;)))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-09-16 08:01:53
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    kris pisze:
> [...]
    > rozmawiać z sąsiadami aby to kosili.
    > A zmusić nie zmusisz- powiedzą że uprawiają takie dziwne rośliny;)))

    Niekoniecznie nie zmusi - jeżeli działka ma przeznaczenie więc musi być
    zagospodarowana zgodnie z nim, jeżeli jest to teren pod budowę to można
    zgłosić do gminy o to by teren został uporządkowany (z wykonalnością
    może być różnie bo gminy najczęściej nie mają możliwości...).

    Nie dawno w moim mieście była taka sytuacja, na zebraniu ludzie
    poskarżyli się na kilka miejsc i miasto wystawiło nakaz uporządkowania
    terenu. Widzę, że poskutkowało nawet jedną ruderę wyremontowano.

    Możliwości jakieś są ale jakie nie wiem

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-09-16 08:06:58
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Wrz, 09:46, "tr" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    >
    > co mam zrobic aby zmusic go do wykoszenia tego metra czy dwoch od granicy
    > dzialki, reszte co sobie robi jego sprawa jego wlasnosc?

    A nie możesz herbicydem psiknąć od czasu do czasu na ten "pas
    ochronny"?

  • 5. Data: 2009-09-16 08:36:42
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    tr pisze:
> [...]
    >
    > co mam zrobic aby zmusic go do wykoszenia tego metra czy dwoch od granicy
    > dzialki, reszte co sobie robi jego sprawa jego wlasnosc?

    taki obowiązek jest nakłądany przez gminę

    skocz do gminy i sie zapytaj

    swego czasu sam nawet dostałem pismo z gminy ze na podstawie par. xyx
    wzywają mnie do uporządkowania terenu, a jak nie zrobią to oni na mój koszt.

    oczywiście skosiłem "chaszcze"

    michal

  • 6. Data: 2009-09-16 08:54:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie nie zmusi -

    Trzeba pamiętać ze to przyszły sąsiad będzie więc po co od poczatku pismami
    przez gmine korespondować.
    Albo obkosić jak ja to robie(roboty na prawdę niewiele, albo jak Krzemo
    radzi herbicydami kilka razy do roku. Koszt symboliczny, kłopot żaden.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-09-16 08:58:26
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > wzywają mnie do uporządkowania terenu, a jak nie zrobią to oni na mój koszt.

    pytalem w gmienie i mnie wyslali na drzewo

    mozesz cos blizej o tym paragrafie, jest w kazdej gmienie ustawa o zachowaniu
    czystosci i porzadku - przynajmniej powinna byc

    dzieki
    rt

  • 8. Data: 2009-09-16 09:05:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > mozesz cos blizej o tym paragrafie, jest w kazdej gmienie ustawa o
    > zachowaniu
    > czystosci i porzadku - przynajmniej powinna byc
    >
    > dzieki

    Zaczni "po ludzku" Ty od razu do gminy, zmuszać, pisma itp. Ustal dane
    właścicele skontaktuj się z nim i pogadaj. Pewnie sam skosi/ uporządkuje.
    Zresztą obkoszenie tych chwastów zajmie Tobie kilka razy mniej czasu jak
    chodzenie po gminach i pisanie pism.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-09-16 09:05:34
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    kris pisze:
> [...]
    > Albo obkosić jak ja to robie(roboty na prawdę niewiele, albo jak Krzemo
    > radzi herbicydami kilka razy do roku. Koszt symboliczny, kłopot żaden.

    i Cie oskarży o zatruwanie terenu a on te chaszcze specjalnie chodował
    bo jest botanikiem a to jest poletko doswiadczalne.

    Z sąsiadami należy żyć w zgodzie, ale nie można sobie pozwolić w twarz
    pluć. małymi kroczkami dojdzie do tego ze bedzie musial prosić sąsiada o
    zgodę na skoszenie trawy na swoim terenie, albo jak juz to było na
    grupie o zgodę na postawienie płotu na swojej działce !!!

    1. pogadać z sąsiadem o potrzebie skoszenia chwastów, gdyż rozsiewają
    sie na inne tereny
    2. jesli jest normalny to skosi, jesli nie to co ci po takim sąsiedzie ?

    michal

  • 10. Data: 2009-09-16 09:53:03
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    >
    > co mam zrobic aby zmusic go do wykoszenia tego metra czy dwoch od granicy
    > dzialki, reszte co sobie robi jego sprawa jego wlasnosc?

    Nic nie zrobisz. Jak w gminie będzie idiota to go przekonasz by wysłał
    pismo, ale sąsiad może je olać i jeszcze narobić temu gminnemu idiocie
    nieprzyjemności. O ile jest paragraf na pobudowlany bałagan, o tyle nie ma
    paragrafu na ogród. Każdy może mieć taki ogród jaki mu się podoba. Zawsze
    może powiedzieć, że uprawia pokrzywy i perz na sałatkę i wolno mu :-)

    IMO najlepsza rada to zapytać o to czy TY możesz czasem pas obok płotu
    skocić. Ty masz w tym interes, a nie sąsiad więc nie ma powodu by to on się
    fatygował. Dawniej łatwo było znaleźć gospodarza który przyszedł i skosił a
    za to sobie wziął siano. Teraz unia wymaga aby kosić łąki i za to płaci więc
    siana jest na wsiach aż za dużo więc ciężko będize znaleźć kogoś kto to
    skosi i sobie weźmie za darmo.

    Meżesz zrobić też tak jak zrobili moi rodzice - pod płotem wkopali płyty
    betonowe aby nic nie przerastało i jest spokój. Trzeba tylko własny trawnik
    regularnie kosić aby nic nie miało szansy wyrosnąć oprócz trawy.

    Pozdrawiam
    Winetoo