  • 11. Data: 2009-09-16 09:56:08
    Temat: Re: jak zmusic sasiada do koszenia ugoru
    Od: "Srututu" <s...@o...pl>

    Wypal chemią.

  • 12. Data: 2009-09-16 10:07:35
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h8q9pq$tsi$1@news.onet.pl...
    > i Cie oskarży o zatruwanie terenu a on te chaszcze specjalnie chodował bo
    > jest botanikiem a to jest poletko doswiadczalne.

    Wymyśasz ekstremalne sytuacje- jaki by miał w tym interes
    Jak nie herbicydy to kosą wykosić wokół płotu

    > 1. pogadać z sąsiadem o potrzebie skoszenia chwastów, gdyż rozsiewają sie
    > na inne tereny
    > 2. jesli jest normalny to skosi, jesli nie to co ci po takim sąsiedzie ?

    No właśnie najpierw pogadać. A nie od razu do gminy i pismami straszyć.
    To zadziała odwrotnie i sąsiad wtedy zacznie robić na przekór i nawet
    skoszonej trawy nie pozwoli w te chwasty wrzucić np.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-09-16 10:23:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tr pisze:
    > jest tak

    Taaaaaaaaaak. Od razu na sam początek "zmusić". Co za ludzie....

    > mam dzialkę ogrodek domek wszystko pieknie ladnie, obok mnie dzialke kupil
    > koles na podzial i odsprzedaz z kilka lat i zostawil w pizdu

    A co, chciałbyś żeby co tydzień pielęgnował trawniczek?

    > jego dzialka to juz las z chwastami i zielskiem po uszy , wszytsko sie
    > wysiewa u mnie a ja latam z opryskiwaczem i moja zona wyrywa

    Wysiewać się będzie także z dalszych łąk. Chciałbyś całą Polskę zamienić
    w równe trawniczki i parkingi?

    > dzwonilem do gminy ale nikt mi nie moze pomoc, bo nie mam nawet adresu do
    > kolesia zeby mu powiedziec kilka słów na CH...

    Adres może mają (podatki!) ale nie mogą udostępniać.

    Spróbuj w księgach wieczystych - jak wykażesz "interes prawny" to
    powinni wypis dać. albo zwyczajnie popytaj sąsiadów albo tego, co sprzedał.

    > co mam zrobic aby zmusic go do wykoszenia tego metra czy dwoch od granicy
    > dzialki, reszte co sobie robi jego sprawa jego wlasnosc?

    Kup kałacha trzymając go na muszce każ mu kosić ;-/

    Co to za mentalność patologiczna?!

    Jak zdobędziesz kontakt to GRZECZNIE i SYMPATYCZNIE spytaj sąsiada, czy
    miałby coś przeciwko temu, żebyś się z kosiarką przeleciał po tym metrze
    czy dwóch.

    Inna sprawa, że ten metr czy dwa to bariera czysto psychologiczna -
    nasiona potrafią podróżować duuuuuuuuuużo dalej.

  • 14. Data: 2009-09-16 11:53:27
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Andrzeju, zawiodłem się tym razem.
    Wyobraź sobie, że to Ty masz za płotem g.... zwane inaczej "łąką
    ekologiczną". Przez lata dbałeś, żeby nie mieć chwastów u siebie a teraz
    sąsiad dosiewa Co chwilę nowe ich odmiany.
    Jacek

  • 15. Data: 2009-09-16 12:13:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .
    > Wyobraź sobie, że to Ty masz za płotem g.... zwane inaczej "łąką
    > ekologiczną". Przez lata dbałeś, żeby nie mieć chwastów u siebie a teraz
    > sąsiad dosiewa Co chwilę nowe ich odmiany

    Ale chyba lepiej najpierw pogadać z sąsiadem a nie od razu donos do gminy.
    Kilka dni wcześniej był post "jak zmusić ZE do usunięcia słupa"
    Autor postu nawet nie skontaktował się z ZE i nie próbowął wnioskować aby mu
    słup usuneli.
    Tylko od razu ZMUSIĆ.
    A może w przypadku chwastów po jednym telefonie sąsiad je sam skosi a w
    przypadku ZE zakład sam usunie słup.
    Odnośnie chwastów, nawet jak je skosi to zostaną i tak chastami tylko
    skoszonymi. A do założenia tam trawnika nikogo zmusić się nie da.
    Lepiej skoncentrować swoje działania na swoim podwórku i ograniczyć
    możliwość przerastania tym chwastom(obkoszenie płotu, zrobienie podmurówki,
    preparaty chemiczne itp)

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-09-16 12:37:41
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    tr pisze:
> [...]
    >
    > co mam zrobic aby zmusic go do wykoszenia tego metra czy dwoch od granicy
    > dzialki, reszte co sobie robi jego sprawa jego wlasnosc?

    Prosty przykłąd z gór - łąki koszone zawierają więcej gatunków roślin
    niż łąki nie koszone :)

  • 17. Data: 2009-09-16 13:48:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > straszyć. To zadziała odwrotnie i sąsiad wtedy zacznie robić na
    > przekór i nawet skoszonej trawy nie pozwoli w te chwasty wrzucić np.

    najgłupsze jest to że wielu rolników z chęcią za prawo zbioru trawy będzie
    taka działkę obsiewało i kosiło na potrzeby paszy. Ja dokłądnei tak
    zrobiłem, umówiłem sie rolnikiem i on sobie kosił i zbierał.

  • 18. Data: 2009-09-16 13:58:44
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Sep 2009 11:53:03 +0200, Winetoo <w...@n...spam.please.com>
    wrote:

    > Nic nie zrobisz. Jak w gminie będzie idiota to go przekonasz by wysłał
    > pismo, ale sąsiad może je olać i jeszcze narobić temu gminnemu idiocie
    > nieprzyjemności. O ile jest paragraf na pobudowlany bałagan, o tyle nie
    > ma
    > paragrafu na ogród. Każdy może mieć taki ogród jaki mu się podoba. Zawsze
    > może powiedzieć, że uprawia pokrzywy i perz na sałatke i wolno mu :-)

    Heh, młodzi jesteście, kiedyś to była "Akcja posesja", gdzie jakieś
    ormowce z kimśtam chodzili po wioskach i wlepiali mandaty za pare pokrzyw
    czy złamaną deskę w szopce.

    RobertP.

  • 19. Data: 2009-09-16 14:03:02
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Sep 2009 15:58:44 +0200, RobertP.
    <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Heh, młodzi jesteście, kiedyś to była "Akcja posesja", gdzie jakieś
    > ormowce z kimśtam chodzili po wioskach i wlepiali mandaty za pare pokrzyw
    > czy złamaną deskę w szopce.

    O, po wpisaniu w guglarke widzę że coś takiego w dalszym ciągu
    funkcjonuje. Tylko ORMO już nie ma, więc może trochę mniejsze parcie na
    łapówki jest. ;)

    RobertP.

  • 20. Data: 2009-09-16 14:22:24
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Marek Dyjor" napisał:
    > najgłupsze jest to że wielu rolników z chęcią za prawo zbioru trawy będzie
    > taka działkę obsiewało i kosiło na potrzeby paszy. Ja dokłądnei tak
    > zrobiłem, umówiłem sie rolnikiem i on sobie kosił i zbierał.

    wiesz, teraz narobili z tymi dopłatami, więc kto bierze dopłaty za twoją
    działkę?
    bo może się okazać ze jak rolnik dopłat nie dostanie to może mu się nie
    opłacać nawet za darmo tej trawy kosić!:O)