  • 1. Data: 2009-09-15 16:32:46
    Temat: US-udokumentowanie wydatków na budowę
    Od: "Ktos" <n...@n...net>

    Witam,
    Problem jest co prawda bardziej natury prawniczej niż budowlanej, ale jak
    najbardziej związany z tą tematyką- może więc ktoś już 'przerabiał' coś
    podobnego i może doradzić:
    Przyszła na mnie smutna konieczność rozliczenia się z fiskusem- muszę
    wykazać, że pieniądze ze sprzedaży mieszkania przeznaczyłem faktycznie na
    wydatki związane z budową
    domu jednorodzinnego (nie chodzi o zwrot VAT-u, gdzie kryteria są inne i
    dosyć jasno sformułowane)

    Samą budowę rozpocząłem znacznie wcześniej, za te pieniądze o które chodzi
    realizowałem już tylko 'wykończeniówkę'.

    I mam tutaj wątpliwości, czy mogę zakwalifikować:
    -wydatki poniesione na nośniki energii (np.rachunki za prąc, gaz, wodę)
    przed oficjalnym zakończeniem budowy
    -opłaty adjacenckie, jakie otrzymywałem z Urzędu Miejskiego np. tutułem
    inwestycji drogowych
    - rachunki wystawione w czasie od podpisania umowy przedwstępnej (gdzie
    otrzymałem zadatek)
    do chwili podpisania aktu not. sprzedaży i otrzymania reszty kwoty
    -pisemne oświadczenie wykonawcy o otrzymaniu zapłaty gotówką za rachunek
    wystawiony 2 miesiące wcześniej
    -wyposażenie kuchni np.kuchnia gazowa i zabudowa kuchni

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-17 13:13:55
    Temat: Re: US-udokumentowanie wydatków na budowę
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > -wyposażenie kuchni np.kuchnia gazowa i zabudowa kuchni

    Resztę to nie wiem, ale tego co powyżej to na pewno nie, bo rozlicza się
    koszty zgodne z prawem budowlanym, a do tego nie kwalifikują się stałe
    zabudowy szafkami, kuchniami. Tego jestem pewny, bo osobiście to
    sprawdzałem.