  • 1. Data: 2009-09-15 09:06:57
    Temat: Cyrkulacja powietrza grzanego kominkiem
    Od: m_kola <m...@g...com>

    Buduję dom w którym będzie kominek.
    Murarz pyta czy ma zrobić taki patent, że zaciąg powietrza do kominka
    oczywiście z zewnątrz ale dodatkowo kratka przy podłodze w każdym
    pokoju przez którą będzie powietrze zaciągane z pokoju do kominka aby
    się ogrzało i od góry znowu będzie tłoczone do pokoju.
    Co sądzicie o takim czymś? Ponoć wtedy nie potrzeba turbiny do
    tłoczenia ciepłego powietrza bo grawitacyjnie krąży.
    Jak Wy macie to zrobione? Jak spece polecają?

  • 2. Data: 2009-09-16 07:25:45
    Temat: Re: Cyrkulacja powietrza grzanego kominkiem
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Z moich doświadczeń z kominkiem wynika, że grawitacyjnie nie za bardzo
    krąży, jak się ma jedną kondygnację. Pod sufitem 28 stopni, przy podłodze
    20. Bez wentylatora ciepłe powietrze nijak nie ma ochoty iść do innych
    pomieszczeń na tym samym poziomie..
    Sąsiad ma kominek w holu na parterze i powietrze ma puszczone wolnymi
    kanałami wentylacyjnymi komina na piętro. To się sprawdza.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-09-16 10:56:30
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    >Jak Wy macie to zrobione? Jak spece polecają?
    Ja mam grawitacyjne rozprowadzenie. Kanały okrągłe, izolowane 125mm i 160mm
    o długościach 4-7m. Jak najmniej załamań. Konstrukcja obudowy kominka
    zaprojektowana tak, by wytwarzać słup gorącego powietrza pod otworami.
    Działa bardzo dobrze. Bezszmerowo i niezależnie od zasilania.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2009-09-16 19:23:08
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 16 Wrz, 12:56, "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > zaprojektowana tak, by wytwarzać słup gorącego powietrza pod otworami.
    > Działa bardzo dobrze. Bezszmerowo i niezależnie od zasilania.

    No chyba się zdecyduję na to rozwiązanie. Słyszałem jednak, że przy
    tym jest o wiele więcej brudu na ścianach z kominka niż bez takiego
    rozwiązania. Jak Ty to widzisz?

  • 5. Data: 2009-09-17 06:47:44
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    No chyba się zdecyduję na to rozwiązanie. Słyszałem jednak, że przy
    tym jest o wiele więcej brudu na ścianach z kominka niż bez takiego
    rozwiązania. Jak Ty to widzisz?
    ************

    Jestem po 3 sezonach takiego grzania. Pierwsze 2 nie spowodowały żadnych
    zabrudzeń. W 3-cim zapchało się przyłącze kominek-komin i strasznie kopciło
    z wszystkich otworów wkładu i nieszczelności przyłącza. Wtedy pojawiły się
    przydymienia wokół kratek w pokojach/łazienkach. W prawidłowo działającym
    systemie okopcenie u mnie nie występuje (po wyczyszczeniu przyłącza jest już
    znowu dobry ciąg).
    Nota bene kominiarz wezwany do czyszczenia przyłącza okazał się partaczem.
    Po skasowaniu 70zł za 'usługę' pojechał, a problem pozostał (narzędzia,
    któych używał zupełnie nie nadawały się do średnicy czyszczonego przyłącza).
    Nie mając czasu na użeranie się, umawianie, czekanie zakupiłem własny
    przepychacz i teraz komin czyszcze samodzielnie, dokładnie i regularnie.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2009-09-17 06:51:55
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Jestem po 3 sezonach takiego grzania. Pierwsze 2 nie spowodowały żadnych
    Aha! Ciepło rozprowadzam po pokojach na piętrze! Na tym samy poziomie co
    kominek raczej nie będzie działać bez wymuszenia mechanicznego.

    Pzdr.
    Adam

  • 7. Data: 2009-09-17 06:56:07
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 17 Wrz, 08:51, "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:

    > Aha! Ciepło rozprowadzam po pokojach na piętrze! Na tym samy poziomie co
    > kominek raczej nie będzie działać bez wymuszenia mechanicznego.
    >
    > Pzdr.
    > Adam

    No to mnie zmartwiłeś trochę... Ja mam tylko jeden poziom..

  • 8. Data: 2009-09-17 19:05:13
    Od: "JS" <m...@g...com>

    No tak właśnie czytałem i dziwiłem się, że u mnie nie działa, a u Adama
    owszem.
    Tyle, że dopiero teraz pochwalił się, że ma piętro.
    Jacek

  • 9. Data: 2009-09-23 07:20:02
    Od: m_kola <m...@g...com>

    Dzięki za odpowiedzi. Ja się jednak zdecydowałem na tą instalację,
    łatwiej ją później zlikwidować niż dorobić. Za jakiś czas wyjdzie w
    praniu czy było warto:)