  • 1. Data: 2009-09-14 17:24:14
    Temat: myjka cisnieniowa
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Witam,
    Nie wiem czy to dobra grupa ale zapytam o myjkę cisnieniową.
    Chodzi mi o takie urządzenie którym umyję kosiarkę, auto,
    elewację, szpadle z błota, podjazd z kostki brukowej.
    Czy da się kupić coś takiego do 500 zł ? Jeśli tak to jakie wskazania,
    na jakie myjki mam zwrócić uwagę. A może do tych celów potrzebuję
    coś z górnej/wyższej półki ?

  • 2. Data: 2009-09-14 17:48:26
    Temat: Re: myjka cisnieniowa
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "atman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Nie wiem czy to dobra grupa ale zapytam o myjkę cisnieniową.

    Jasne ze dobra, o tym rozmawialismy nie dawno. Poszukaj post Adama
    Szendzielorza, byl ciekawy watek.

> [...]
    > Czy da się kupić coś takiego do 500 zł ? Jeśli tak to jakie wskazania,
    > na jakie myjki mam zwrócić uwagę. A może do tych celów potrzebuję

    Zalezy czego od takie myjki oczekujesz.
    Generalnie unikaj niemarkowego sprzetu. Mozna kupic Karchera marketowego za
    niecale trzy stowy i to moze byc dobry dla Ciebie wybor. Jezeli jednak
    nastawiasz sie na dluzsze mycie i potrzebujesz wiekszego cisnienia to
    najtansze myjki okaza sie byc niewystarczajace. Producent ich ogranicza
    jednorazowy czas pracy, a to moze byc skutecznym srodkiem odrzucania ew.
    reklamacji. Jezeli Ci nie zal to obejzyj sobie jubileuszowy model Karcher
    K5.55, bardzo dobra myjka w obecnie dobrej cenie jak na taka myjke z
    metalowa pompa.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-09-14 18:12:39
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    > Użytkownik "atman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jasne ze dobra, o tym rozmawialismy nie dawno. Poszukaj post Adama
    > Szendzielorza, byl ciekawy watek.

    Mógłbyś dla mnie odnaleźć ten wątek bo nie potrafię.

    > Jezeli Ci nie zal to obejzyj sobie jubileuszowy model Karcher K5.55,
    > bardzo dobra myjka w obecnie dobrej cenie jak na taka myjke z metalowa
    > pompa.

    800 zł z tendencją do jeszcze głębszej zniżki
    ale to dla mnie wraz za drogo jak na myjkę.
    Zdaję sobie że sprzęt dobry i wart tych pieniędzy.
    Decyzję odkładam do wiosny. Dziękuję
    proszę wskaż mi wątek Adama Szendzielorza.

  • 4. Data: 2009-09-14 18:32:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mógłbyś dla mnie odnaleźć ten wątek bo nie potrafię.

    Mam nadzieje, ze dobrze link sie skopiowal:
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.budowanie/brow
    se_thread/thread/c2fd42fa0581ad17/8487e627de6293be?h
    l=pl&q=karcher+group%3Apl.misc.budowanie&lnk=ol&

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-09-15 04:01:01
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Do umycia kosiarki i szpadli (oraz rowerów itp) wystarczy dowolna myjka,
    nawet najtańsza.
    Auta IMO nie da się umyć żadną myjką. Tzn da się obmyć, żeby było
    czyściejsze ale zawsze zostaje nalot. który trzeba jeszcze ręcznie przetrzeć
    gąbką. Preparaty typu "aktywna piana" nieco sytuację poprawiają ale nalot i
    tak będzie.
    Do mycia elewacji, czy kostki wystarczy każda myjka, z tym, że zwróć uwagę
    na to, że im myjka silniejsza, tym czas mycia krótszy. Poza tym mycie kostki
    brukowej daje ten "fajny" efekt, że strumień wody przy myciu szczelin pryska
    na wszystkie strony zabierając z sobą zawartość szczelin (mech, itp).
    Dlatego najpierw myjemy kostkę, potem elewację a siebie na końcu ;-)
    Jest taka przystawka Karcher T-Racer, która dobrze się sprawdza przy takich
    zastosowaniach ale chyba nie nadaje się do najsłabszych myjek. Do mycia
    poplamionej kostki fajnie się sprawdza przystawka do piaskowania.
    Jacek
    PS
    powyższe napisałem na podstawie doświadczeń z myjkami: Prakitker, Karcher K
    2.02, K 7.85 oraz HD 1091

  • 6. Data: 2009-09-15 16:22:02
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Do umycia kosiarki i szpadli (oraz rowerów itp) wystarczy dowolna myjka,
    > nawet najtańsza.

    O taką opinię mi chodziło,
    teraz mam wyrobione zdanie i
    dziekuję wszystkim.

  • 7. Data: 2009-09-16 20:11:44
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > Czy da się kupić coś takiego do 500 zł ? Jeśli tak to jakie wskazania,
    > na jakie myjki mam zwrócić uwagę. A może do tych celów potrzebuję

    Z kilku dyskusji które się tutaj (i nie tylko) toczyły oraz własnych
    doświadczeń w używaniu myjek mogę powiedzieć że:
    - myjka ma sens jeżeli ma się takie warunki jej użytkowania że nie trzeba
    każdorazowo składać i rozkładać całej tej mobilnej armatury, węży,
    przedłużaczy i wszystkiego bez czego myjka nie myje. Taki był generalny
    wniosek użytkowników myjek wśród ktrych wielu nabyło silnego wstrętu do
    całej tej koncelebry tylko po to by przez chwilę popsikac sobie wodą.
    - moje obserwacje i doświadczenia są takie że najważaniejszym parametrem
    myjki określającym jej skuteczność jest WYDAJNOŚĆ a potem dopiero ciśnienie.
    Co z tego że myjka ma 130 barów ciśnienia (prawie wszystkie tyle mają)jeżeli
    jej wydajność to 300-360 l na godzinę. To daje 5 do 6 litrów na minutę co
    oznacza strumyczek jak ze strzykawki. W praktyce oznacza to mycie małej
    powierzchni przez długi czas z siłą strumienia skupioną w bardzo małym
    punkcie.
    Można zresztą porównać, np kupić sobie w Castoramie jakąś tanią myjkę i
    spróbować umyć nią samochód. Potem zrobić to samo na myjni bezdotykowej i
    porównać odczucia i efekty. Po takim porównaniu można do 10 dni od zakupu
    sprzęt oddać w castoramie z powodem zwrotu "nie spełnia funkcji" Przyjmują
    bez problemu, sprawdzone w praktyce...
    --
    Jackare