  • 1. Data: 2009-09-14 13:20:45
    Temat: Wjazd do garażu-problem z ociepleniem
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    WItma, kończe satwiac murki oporowe podjazdu do garażu.
    Garaż na tym samy poziomie co reszta domu i podniesionu wzgłedem gruntu o
    jakieś 50 cm.
    Aby wjechać podjazdem do garażu będe musiał przjechać przez styropian
    przykklejony do ściany fundamentowej. Jak zabezpieczyć ten styropian?.
    Bo przecież jak wjadę kołem na niego to się uszkodzi.
    Jak póżniej go zakryć? Bo w garażu będą kafle a na podjeździe jakaś kostka a
    co z tym styropianem?
    Nie mam pojęcia jak go zabepieczyć.

    Michał

  • 2. Data: 2009-09-14 13:56:37
    Temat: Re: Wjazd do garażu-problem z ociepleniem
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Stolat pisze:
    [..]
    > Jak póżniej go zakryć? Bo w garażu będą kafle a na podjeździe jakaś kostka a
    > co z tym styropianem?
    > Nie mam pojęcia jak go zabepieczyć.

    A może coś w rodzaju progu z blachy przykrywającej ten styro...? Tak mi
    przyszło do głowy 'na szybko' :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2009-09-14 14:00:14
    Od: "Krzysiek" <NOSPAM_jachoska_NOSPAM@NOSPAM_gazeta.pl_NOSPAM>

    > A może coś w rodzaju progu z blachy przykrywającej ten styro...? Tak mi
    > przyszło do głowy 'na szybko' :-)
    >
    > pozdr.
    > robercik-us
    Poruszałem ten temat jakiś czas temu. Było kilka rozwiązań . Warto w
    historii pogrzebać. Kosztem mostka termicznego można położyć kostkę tak,
    żeby opierała się trochę "przed" i trochę "za" styropianem ściany
    fundamentowej.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-09-14 14:38:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <NOSPAM_jachoska_NOSPAM@NOSPAM_gazeta.pl_NOSPAM>
    napisał w wiadomości news:h8liem$n0c$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > historii pogrzebać. Kosztem mostka termicznego można położyć kostkę tak,
    > żeby opierała się trochę "przed" i trochę "za" styropianem ściany

    Ten mostek termiczny w garazu to chyba bez stresu akceptowalny bedzie.
    Kladac cos na ten styropian pewnie ciezko bedzie go przeciwwilgociowo
    zabezpieczyc. Mysle, ze lepiej wykonczyc styro pod kostka wywijajac folie na
    sciane i przyklejajac np. papa termozgrzewalna na zaklad do sciany chowajac
    pod nia folie, niz zostawic by woda plynela sobie w ten styropian i
    rozlewala sie na spodzie po calych scianach. Mysle, ze jak kros sie uparl na
    ocieplanie fundamentow, to chyba lepszy juz bedzie mostek w progu niz mokra
    izolacja na calej scianie.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-09-14 14:38:36
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > historii pogrzebać. Kosztem mostka termicznego można położyć kostkę tak,
    > żeby opierała się trochę "przed" i trochę "za" styropianem ściany

    Ale tam jest 10cm styropianu, kostka to wytrzyma- nie pęknie.
    Bo będzie jakby wisieć w powietrzu.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2009-09-14 14:40:48
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > A może coś w rodzaju progu z blachy przykrywającej ten styro...? Tak mi
    > przyszło do głowy 'na szybko' :-)

    Też o tym myslałem ale na oko to tak ze 3-5mm musiałaby mieć minimum.
    Teraz musiałbmy jakoś ją dogiąć do krzywizny podjazdu, tak żeby pewnie
    opierała się na posadzce garażu i na podjeździe.

    Pozdrawiam Michał

  • 7. Data: 2009-09-14 14:53:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale tam jest 10cm styropianu, kostka to wytrzyma- nie pęknie.
    > Bo będzie jakby wisieć w powietrzu.

    Mozna by nawiercic otwory w scianie fundamentowej w progu rownolegle do
    kostki, wsunac tam druty i zalac cienko mocnym betonem. Albo naciac prog,
    oprzec druty i tez zalac na dlugosc wystarczajaca do ominiecia kostki.
    Dopiero na tym ukladac kostke. Albo naciac prog i oprzec jeden bok kostki,
    zapasc sie drugim bokiem nie powinna, bo bedzie wypierana przez kolejna
    warstwe, oby.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-09-14 14:54:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Też o tym myslałem ale na oko to tak ze 3-5mm musiałaby mieć minimum.
    > Teraz musiałbmy jakoś ją dogiąć do krzywizny podjazdu, tak żeby pewnie
    > opierała się na posadzce garażu i na podjeździe.

    Lepiej na niej ulozyc kostke.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-09-14 18:01:37
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > zabezpieczyc. Mysle, ze lepiej wykonczyc styro pod kostka wywijajac folie
    > na sciane i przyklejajac np. papa termozgrzewalna na zaklad do sciany
    > chowajac pod nia folie, niz zostawic by woda plynela sobie w ten styropian

    Ktoś radził zabezpieczać wilgociowo szlamem. Podobno folia w płynie się nie
    nadaje.
    Pozdr.
    Krzysiek