  • 1. Data: 2009-09-14 17:31:26
    Temat: Instalacja radiolini od TPSA
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mają mi zainstalować telefon - radiolinię - której nie chcę, ponieważ
    miałem nadzieję na kabel - z wiadomych względów.

    Takie pytanie mam zatem:
    Co to jest zakończenie sieciowe - w myśl TPSA??
    Co to jest ten radiotelefon??
    Czy to oznacza, że podłączą mi do mojego gniazdka w domu antenę na budynku??
    Czy maja do tego prawo??

    Może trafiłem na złą grupę??

    Dzięki za pomoc
    Zatepsowany

  • 2. Data: 2009-09-14 18:24:31
    Temat: Re: Instalacja radiolini od TPSA
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mają mi zainstalować telefon - radiolinię - której nie chcę, ponieważ
    > miałem nadzieję na kabel - z wiadomych względów.
    A oni muszą zainstalować do 1/2 roku od zgłoszenia, bo inaczej będą płacić
    karę.

    > Czy maja do tego prawo??
    Jak masz tam zasięg komórek i jakieś chociaż 512 internetu radiowego
    (ja ściągam "satelitką" z ~8 km) to daj sobie spokój z tepsą (odmów /
    zrezygnuj).
    Będziesz płacił abonament nie wiadomo za co i tyle.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-09-14 18:27:01
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Co to jest ten radiotelefon??
    > Czy to oznacza, że podłączą mi do mojego gniazdka w domu antenę na

    Miałem kiedyś radiolinię - syf straszny. Przez jeden rok telefon nie działał
    przez 9 miesięcy, bo budowany budynek wchodził w światło sygnału i ciagle
    czekałem na przeniesienie anteny.
    Tak, będziesz miec antenę na budynku. Czy mają prawo? A kto chce miec
    telefon?
    Inna sprawa to korzystanie z internetu. Jak ja miałem ładnych pare lat temu
    radiolinię to predkość internetu była bardziej niż żałosna. Nie wiem jak
    jest obecnie. W dobie bardzo taniej telefonii komórkowej nawet bym nie
    splunął w kierunku Tepsy.

  • 4. Data: 2009-09-14 18:47:15
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    WaskiDiver <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    > Mają mi zainstalować telefon - radiolinię - której nie chcę,
    > ponieważ
    > miałem nadzieję na kabel - z wiadomych względów.

    Radiolinia to trochę coś innego, taki telefon nazywa się
    "radiodostęp", ale ok, wiadomo o co chodzi.

    > Takie pytanie mam zatem:
    > Co to jest zakończenie sieciowe - w myśl TPSA??

    Zakończenie sieciowe, to urządzenie, na którym kończy się linia TP,
    w tym wypadku będzie to urządzenie postawione u ciebie w domu, do
    którego będzie przyłączone twoje gniazdko telefoniczne, a z drugiej
    strony antena.

    > Co to jest ten radiotelefon??

    Jest kilka różnych systemów, obecnie chyba króluje NMT (czyli stary
    Centertel), ale w niektórych rejonach kraju (żywiecczyzna choćby)
    całkiem nieźle się jeszcze ma Siemensowski DECT naprzykład, były też
    podobne rozwiązania innych producentów (Airloop, czy choćby stara,
    nieużywana już nasza krajowa RSŁA).

    > Czy to oznacza, że podłączą mi do mojego gniazdka w domu antenę na
    > budynku??

    Oczywiście nie wprost, tylko za pośrednictwem urządzenia, o którym
    piszę wyżej.

    > Czy maja do tego prawo??

    Przeciez nie zrobią tego bez twojej zgody. Zawsze możesz się na taką
    instalację nie zgodzić.

    > Może trafiłem na złą grupę??

    Jest pl.misc.telefonia, tam by chyba było lepiej.

    J.

  • 5. Data: 2009-09-14 18:49:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:h8m1tp$1fun$1@newsread2.aster.pl...

> [...]
    > ciagle czekałem na przeniesienie anteny.
    > Tak, będziesz miec antenę na budynku. Czy mają prawo? A kto chce miec

    Dodam jeszcze, ze bezprzewodowy telefon tj. sluchawka strasznie pierdziala z
    tym radiowym gow..em. Straszny szajs.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-09-14 20:43:11
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Wczoraj złożyłem wypowiedzenie umowy w tpsa.
    Nie popełniaj tego błędu co ja 3 lata temu.
    Komórkowe znacznie lepsze i tańsze.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-09-15 05:46:59
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    J_K_K pisze:
    > Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A oni muszą zainstalować do 1/2 roku od zgłoszenia, bo inaczej będą płacić
    > karę.

    10 miesięcy jeśli chodzi o dokładność... Wniosek o odszkodowanie już
    złożyłem. Termin im minął 30 sierpnia

> [...]
    > zrezygnuj).
    > Będziesz płacił abonament nie wiadomo za co i tyle.

    Mam 4 komórki w domu i internet mobilny.Zależy mi jednak na
    szerokopasmowym podejściu 4-6 Mb/s.

  • 8. Data: 2009-09-15 05:48:17
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    Boombastic pisze:

> [...]
    > temu radiolinię to predkość internetu była bardziej niż żałosna. Nie
    > wiem jak jest obecnie. W dobie bardzo taniej telefonii komórkowej nawet

    Tak jak u poprzednika - zależy mi wyłącznie na kablu...:(
    Więc miałem nadzieję, ż ego położą... a oni mi z tym gów..m wyskoczyli...

  • 9. Data: 2009-09-15 06:06:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    WaskiDiver pisze:

    > Mam 4 komórki w domu i internet mobilny.Zależy mi jednak na
    > szerokopasmowym podejściu 4-6 Mb/s.

    No to go zamów. :)

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-09-15 06:15:36
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    spp pisze:

    > No to go zamów. :)

    Sęk w tym, że nie ma warunków technicznych...
    A na ten piep...y radiotelefon są...