  • 1. Data: 2009-09-15 08:43:56
    Temat: rura koncentryczna - jaka długość
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    jak może być maksymalna długość
    rury koncentryczne (do kotła gazowego)?

    wiem że problem jest ze "ssaniem"

    i co się robi jeśli komin jest dłuższy niż dopuszczalne maksimum?
    kratkę ssącą z boku komina a wydech dalej do góry?

  • 2. Data: 2009-09-15 08:55:15
    Temat: Re: rura koncentryczna - jaka długość
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > jak może być maksymalna długość
    > rury koncentryczne (do kotła gazowego)?

    Zalezy od kotła - zajrzyj do instrukcji.
    Plus dolicz "skróty" za kolanko/a.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-09-15 09:17:44
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Zalezy od kotła - zajrzyj do instrukcji.
    > Plus dolicz "skróty" za kolanko/a.

    kotła jeszcze nie ma.
    zbieram dopiero informacje
    po to żeby go dobrać

    komin ma tam miec ok 15m długości
    a moc kotła jak najmniejsza - bo to małe mieszkanko
    (moc określona praktycznie zapotrzebowaniem dla CWU)

  • 4. Data: 2009-09-15 09:57:58
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > komin ma tam miec ok 15m długości

    Przykładowo Broetje WBS 22 z 2005:
    - max w poziomie - 3 m
    - max w pionie - 16 m
    - maksymalna liczba zmian kierunku bez odliczania długości - 2
    - max w pionie z przystawką ssącą - 25 m

    > a moc kotła jak najmniejsza - bo to małe mieszkanko
    > (moc określona praktycznie zapotrzebowaniem dla CWU)

    Coś mi tu nie bardzo to wszystko pasuje - chcesz robić koncentryczny
    komin od "junkersa" z parteru na 4 piętro ?

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-09-15 13:29:16
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Przykładowo Broetje WBS 22 z 2005:
    > - max w poziomie - 3 m
    > - max w pionie - 16 m
    > - maksymalna liczba zmian kierunku bez odliczania długości - 2
    > - max w pionie z przystawką ssącą - 25 m

    dzięki za te dane

    > Coś mi tu nie bardzo to wszystko pasuje - chcesz robić koncentryczny
    > komin od "junkersa" z parteru na 4 piętro ?

    2 piętro kamienicy 3 piętrowej z bardzo wysokim, stromym dachem...
    wczesniej byly tam piece kaflowe

  • 6. Data: 2009-09-15 13:54:17
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    qlphon wrote:
> [...]
    >
    > i co się robi jeśli komin jest dłuższy niż dopuszczalne maksimum?
    > kratkę ssącą z boku komina a wydech dalej do góry?
    Długość zależy od marki i typu kotła. Są różne, od 1,5 do kilkunastu.

    Możesz zrobić system rozdzielony. Ale mi ostatnio u jednego z klientów
    wyszło, że taniej jest założyć kocioł kondensacyjny (mają lepsze
    wentylatory) niż kombinować z kłębowiskiem rur. Dodatkowo rura
    doprowadzająca powietrze w systemie rozdzielonym mam tę zaletę, że w
    zimne dni schładza się i pokrywa rosą. Czasami na niej grzyby rosną :(
    Podaj jaki masz długi komin, jakie ma przekroje. Sprawdź, czy jest
    prosty. W starych domach często mają odchylenia od pionu. Jak daleko od
    komina do kotła i czy po drodze będą zakręty.

    pozdrawiam Piotr