  • 1. Data: 2009-09-14 19:41:53
    Temat: przekrój komina a wylot wkładu kominkowego - czy takie coś jest bezpieczne???
    Od: "gabory" <g...@t...pl>

    witam
    mam zamiar kupić wkład kominkowy o wylocie rury 150mm. Komin mam z kolei o
    przekroju 125mm na 125mm (kwadrat).
    Czy takie coś jest bezpieczne, tzn. czy mogę o czymś takim w ogóle myśleć?
    poniżej dane wkładu:
    http://www.kornak.pl/index.php?a=wklady-kominkowe&b=
    1&c=14

    pozdrawiam
    ak

  • 2. Data: 2009-09-14 22:46:31
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik gabory napisał:
> [...]
    > przekroju 125mm na 125mm (kwadrat).
    > Czy takie coś jest bezpieczne, tzn. czy mogę o czymś takim w ogóle myśleć?

    Serio masz komin 125x125 > to nie jest wentylacja ? Nie znam się na tym,
    ale to chyba za mało :( Choć może określi się ktoś bardziej zorientowany.

    pzdr
    rafał

  • 3. Data: 2009-09-15 03:39:10
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Spokojnie wystarczy, choć pewnie większość sprzedawców będzie się zaklinać,
    że trzeba 150mm (większa średnica-większa cena-większy zysk).
    Przez 3 % dni w roku, gdy pogoda nie sprzyja i jest kiepski ciąg może się
    podczas rozpalania kopcić na pokój niezależnie, czy będzie 150, czy 125 mm
    (może przy 150 minimalnie mniej). W pozostałe 97% dni będzie ok.
    Ja uległem namowom sprzedawcy i zrobiłem komin 150 mm. Skutek był taki, że
    nie tylko wyszło drożej, ale musiałem też zabudować szyber do dławienia, bo
    ciąg jest zbyt silny.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-09-15 07:45:11
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "gabory" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekroju 125mm na 125mm (kwadrat).
    > Czy takie coś jest bezpieczne, tzn. czy mogę o czymś takim w ogóle myśleć?

    Różnica w polu przekroju rury wkładu (0.0156m2) i przewodu kominowego
    (0.0177m2) to ok.13 %, niby nie dużo ale poradź się kominiarza albo w
    sklepie z kominkami - pewnie dużo zależy od długości komina itp.
    BTW: Czy to nie jest komin z cegły, w który będziesz musiał wstawić wkład z
    blachy n.p. ?
    qaz

  • 5. Data: 2009-09-15 11:32:46
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    gabory pisze:

    > mam zamiar kupić wkład kominkowy o wylocie rury 150mm. Komin mam z kolei o
    > przekroju 125mm na 125mm (kwadrat).
    > Czy takie coś jest bezpieczne, tzn. czy mogę o czymś takim w ogóle myśleć?

    12.5cm x 12.5cm ?? To jest przewód dymowy czy wentylacyjny ?
    Najmniejszy przewód dymowy o przekroju kwadratowym powiniem mieć co
    najmniej 14cm x 14cm lub 15cm średnicy przy przewodzie o przekroju
    okrągłym. Takiego komina dymowego jak Twój nie ma prawa odebrać żaden
    kominiarz, cokolwiek do niego podłączysz. Jeśli nawet jakimś przekrętem
    taki przewód zostanie odebrany, to problem wróci przy każdym corocznym
    obowiązkowym przeglądzie kominiarskim.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-09-15 11:46:12
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 15-09-2009 o 13:32:46 Sebcio <s...@n...net> napisał(a):

    > przy każdym corocznym obowiązkowym przeglądzie kominiarskim.

    przeglądy takie robi się w domach wielorodzinnych, w jednorodzinnych nie

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 7. Data: 2009-09-15 11:59:03
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    lukas pisze:

    > przeglądy takie robi się w domach wielorodzinnych, w jednorodzinnych nie

    Nie masz racji. Przeglądy takie są obowiązkowe zarówno w domach
    jednorodzinnych jak i wielorodzinnych. Mówi o tym jasno art. 62 prawa
    budowlanego, nakładając także obowiązek corocznej kontroli instalacji
    gazowej oraz elektrycznej co pięć lat.

    W razie braku protokołu przeprowadzenia kontroli, można zarobić z biegu
    500 PLN mandatu od inspekcji budowlanej lub nawet trafić do sądu
    grodzkiego. Kominarze z okolicy doskonale wiedzą o tym wszystkim,
    dlatego w wielu miejscach powstała "mafia" kominarska która dzieli
    między członków poszczególne rejony. Chodzą oni po domach i proponują
    przeglądy kominiarskie a w razie czego podpier**lają niepokornych
    właścicieli do PINB'u.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2009-09-15 12:42:10
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Sep 2009 13:32:46 +0200, Sebcio <s...@n...net> wrote:

> [...]
    > kominiarz, cokolwiek do niego podłączysz. Jeśli nawet jakimś przekrętem
    > taki przewód zostanie odebrany, to problem wróci przy każdym corocznym

    Ojojoj, chyba trzeba będzie zburzyć parę kominów w poniemieckich domach,
    gdzie takie rzeczy się zdarzają ;)

    RobertP.

  • 9. Data: 2009-09-15 22:46:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 21:41:53 +0200, gabory napisał(a):

    > mam zamiar kupić wkład kominkowy o wylocie rury 150mm. Komin mam z kolei o
    > przekroju 125mm na 125mm (kwadrat).
    > Czy takie coś jest bezpieczne, tzn. czy mogę o czymś takim w ogóle myśleć?

    A ten komin to jest ceramiczny, odporny na wysoką temperaturę? Bo jeśli
    nie, to zapomnij, do takiej szuflady kominowej musisz i tak wkład
    żaroodporny włozyć, a wlezie Ci tylko 120mm, a może nawet i tylko 110 mm.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2009-09-16 06:21:17
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > A ten komin to jest ceramiczny, odporny na wysoką temperaturę? Bo jeśli
    > nie, to zapomnij, do takiej szuflady kominowej musisz i tak wkład
    > żaroodporny włozyć, a wlezie Ci tylko 120mm, a może nawet i tylko 110 mm.

    A kto stawia kominy nieodporne na wysoką temperaturę ? poza tym co to
    znaczy ceramiczny ? systemowy, murowany z cegły ? jak ma komin w
    tradycyjnym tego słowa znaczeniu, to ważny jest tylko przekrój i wysokość.

    pozdrawiam
    rafał