    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak zmusic sasiada do koszenia ugoru
    Date: Wed, 16 Sep 2009 11:53:03 +0200

    Użytkownik "tr" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:h8q53r$snu$1@inews.gazeta.pl...
    > jest tak
    >
    > mam dzialkę ogrodek domek wszystko pieknie ladnie, obok mnie dzialke kupil
    > koles na podzial i odsprzedaz z kilka lat i zostawil w pizdu
    >
    > jego dzialka to juz las z chwastami i zielskiem po uszy , wszytsko sie
    > wysiewa u mnie a ja latam z opryskiwaczem i moja zona wyrywa
    >
    > dzwonilem do gminy ale nikt mi nie moze pomoc, bo nie mam nawet adresu do
    > kolesia zeby mu powiedziec kilka słów na CH...
    >
    > co mam zrobic aby zmusic go do wykoszenia tego metra czy dwoch od granicy
    > dzialki, reszte co sobie robi jego sprawa jego wlasnosc?

    Nic nie zrobisz. Jak w gminie będzie idiota to go przekonasz by wysłał
    pismo, ale sąsiad może je olać i jeszcze narobić temu gminnemu idiocie
    nieprzyjemności. O ile jest paragraf na pobudowlany bałagan, o tyle nie ma
    paragrafu na ogród. Każdy może mieć taki ogród jaki mu się podoba. Zawsze
    może powiedzieć, że uprawia pokrzywy i perz na sałatkę i wolno mu :-)

    IMO najlepsza rada to zapytać o to czy TY możesz czasem pas obok płotu
    skocić. Ty masz w tym interes, a nie sąsiad więc nie ma powodu by to on się
    fatygował. Dawniej łatwo było znaleźć gospodarza który przyszedł i skosił a
    za to sobie wziął siano. Teraz unia wymaga aby kosić łąki i za to płaci więc
    siana jest na wsiach aż za dużo więc ciężko będize znaleźć kogoś kto to
    skosi i sobie weźmie za darmo.

    Meżesz zrobić też tak jak zrobili moi rodzice - pod płotem wkopali płyty
    betonowe aby nic nie przerastało i jest spokój. Trzeba tylko własny trawnik
    regularnie kosić aby nic nie miało szansy wyrosnąć oprócz trawy.

    Pozdrawiam
    Winetoo