  • 1. Data: 2009-09-16 15:46:48
    Temat: Zawor bezpieczenstwa i wodociag 6 bar
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Cieknie mi czasami zawor bezpieczenstwa. Po zamontowaniu manometru okazalo
    sie, ze cisnienie nie spada ponizej 4,5 a w wiekszosci przekracza 5 bar
    dochodzac nawet do 5,8. Wody w zasobniku jeszcze nie grzalem, ale obawiam
    sie ze tam cisnienie jeszcze wzrosnie i z zaworo bedzie sie saczylo caly
    czas. Zamierzam zamontowac na wejsciu za wodomierzem reduktor cisnienia 3/4"
    bo i bateri szkoda. Jak tam instalatorzy mysla, bedzie dobrze? Czy sa jakies
    inne metody rozwiazania tego problemu?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-09-16 17:23:10
    Temat: Re: Zawor bezpieczenstwa i wodociag 6 bar
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > bo i bateri szkoda. Jak tam instalatorzy mysla, bedzie dobrze? Czy sa jakies

    Hmm.. jakie inne metody?
    Na mojej wiosce w każdym domu jest reduktor ciśnienia. Ujecie
    wodociągowe jest znacznie wyżej niż zabudowania.
    Przed reduktorem mam 9atm :) za 4atm.
    Zakładaj reduktor. Ja mam taki z podziałką i płynną regulacją ciśnienia.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-09-16 20:24:13
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > 3/4" bo i bateri szkoda. Jak tam instalatorzy mysla, bedzie dobrze? Czy sa
    > jakies inne metody rozwiazania tego problemu?

    Polecam bo sobie sam kupiłem :) Honeywell taki z reduktrem i filtrem
    siatkowym i manometrem koszt coś koło 100-200 zł.
    Używam i się sprawdza wyłapuje wszytkie syfy z sieci.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-09-16 20:59:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > 3/4" bo i bateri szkoda. Jak tam instalatorzy mysla, bedzie dobrze? Czy sa
    > jakies inne metody rozwiazania tego problemu?

    Bedzie dobrze, no chiba coby było źle ...... jak kupisz jakiś badziew.

  • 5. Data: 2009-09-16 21:16:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Uszanowanie.

    Diekuje wszystkim za sugestie, przy okazji: czy warto montowac filtry
    siatkowe za wodomierzem?
    Za sugestia Stolata zastanawiam sie nad takim kombajnem jak np. Honywell
    FK06 regulator z filtrem. Zajmie mniej miejsca.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-09-17 07:16:06
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > Za sugestia Stolata zastanawiam sie nad takim kombajnem jak np. Honywell
    > FK06 regulator z filtrem. Zajmie mniej miejsca.

    I jeszcze ładnie wygląda :).
    A i do niego manometr trzeba osobno kupić.
    Powiem CI, że ostanio musiałem odkręcić zawory przy bateriach i sprawdziałem
    siatki i tam żadnych syfków nie było.
    Jeszcze jak masz stare zmurszałe rury wodociągowe to tego syfu ci pełno
    będzie lecieć.

  • 7. Data: 2009-09-17 09:02:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawdziałem siatki i tam żadnych syfków nie było.
    > Jeszcze jak masz stare zmurszałe rury wodociągowe to tego syfu ci pełno

    A pluczesz czasami ten filtr przy reduktorze? Jest co plukac? Mam nowy w
    sumie wodociag, ale nie bede oszczedzal 100zl jezeli inwestycja jest
    zasadna.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-09-17 09:39:50
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > A pluczesz czasami ten filtr przy reduktorze? Jest co plukac? Mam nowy w
    > sumie wodociag, ale nie bede oszczedzal 100zl jezeli inwestycja jest
    > zasadna.

    No płukałem go 2 razy ( używam już od roku), jest w nim pełno drobinek rdzy.
    Jak coś z w wodą robili to zaraz się robi ten filtr rdzawy-mam na myśli
    kolor.
    Po przepłukaniu jest OK.
    W sumie do dużych smieci jest ten zawór na dole upostowy.
    Ja go płukałem bo u mnie jest w przeciwieństwie do Ciebie, bardzo niskie
    ciśnienie ...:(.
    W dzień około 2-2,5 bara w nocy ( około 1 nad ranem )około 3,5-4 barów i mi
    woda z kranu słabo leci :).
    Więc usuwałem wszytkie możliwe zatory na drodze wodnej i przy okazji
    płukałem filtr.
    A i tam jest chyba zawór zwrotny w tym filtrze, to nie potrzbujesz
    antyskażeniowego.

    Pozdrawiam Michał

  • 9. Data: 2009-09-17 10:37:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A i tam jest chyba zawór zwrotny w tym filtrze, to nie potrzbujesz
    > antyskażeniowego.

    OK, dzieki

    Pozdro.. TK