  • 1. Data: 2009-09-16 15:49:23
    Temat: Komin systemowy pod kociol na wegiel
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Komin systemowy 'schiedelowski', producent krajowy. Ma byc przeznaczony do
    kotla na paliwo stale. Pytania:

    1. Czy wkladka ceramiczna srednicy 20 cm bedzie odpowiednia do pieca ok 20-25
    kW. Powierzchnia do ogrzania 150m2.

    2. Czy lepszy komin ocieplony czy nie ocieplony w tym przypadku.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-09-16 19:51:30
    Temat: Re: Komin systemowy pod kociol na wegiel
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 17:49:23 +0200, ATZ Rzeszow napisał(a):

    > 1. Czy wkladka ceramiczna srednicy 20 cm bedzie odpowiednia do pieca ok 20-25
    > kW. Powierzchnia do ogrzania 150m2.

    A co na to dane pieca?

    > 2. Czy lepszy komin ocieplony czy nie ocieplony w tym przypadku.

    Jedan albo drugi. Zależy jakie parametry lepszości zadasz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-09-16 21:23:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kotla na paliwo stale. Pytania:
    >
    > 1. Czy wkladka ceramiczna srednicy 20 cm bedzie odpowiednia do pieca ok 20-25

    166[W/m2] ? Budujesz kamienicę z cegły ? :) Średnica zależy od wysokości. Ile będzie
    od czopucha kotła do wylotu na dachu ?

    > 2. Czy lepszy komin ocieplony czy nie ocieplony w tym przypadku.

    Kompromisowo ociepla się w części nieogrzewanej.

  • 4. Data: 2009-09-17 09:30:17
    Od: "Przemyslaw Salata" <a...@P...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > 166[W/m2] ? Budujesz kamienicę z cegły ? :) Średnica zależy od wysokości.
    > Ile będzie od czopucha kotła do wylotu na dachu ?

    bedzie 10 m. Jaka moc bedzie dobra do powierzchni 150m2. Rozni producenci
    roznie podaja.

    > Kompromisowo ociepla się w części nieogrzewanej.

    Tez myslalem, zeby ocieplic tylko czesc nieogrzewana np. 1/4 dlugosci
    komina od gory. Bedzie to zgodne ze sztuką? Nie wiem jak osadzic welne wokol
    rury szamotowej, zeby sie nie zeslizgnela.

    Z.

  • 5. Data: 2009-09-17 15:55:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Salata" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:h8svj8$h21$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > bedzie 10 m. Jaka moc bedzie dobra do powierzchni 150m2. Rozni producenci
    > roznie podaja.

    Wzór Sendlera - Dla 25kW 216cm2 czyli fi 16cm.

  • 6. Data: 2009-09-17 15:56:33
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Salata" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:h8svj8$h21

    > komina od gory. Bedzie to zgodne ze sztuką? Nie wiem jak osadzic welne wokol
    > rury szamotowej, zeby sie nie zeslizgnela.

    Druciki ze stali nierdzwnej w fudze pustaka.

  • 7. Data: 2009-09-18 07:05:48
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Wzór Sendlera - Dla 25kW 216cm2 czyli fi 16cm.

    mozesz przyblizyc ten wzor, bo nie moge znalezc w necie. Dzieki za pomoc.

    --
    pozdr Z.

  • 8. Data: 2009-09-18 08:59:55
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Kompromisowo ociepla się w części nieogrzewanej.

    A co to daje ? Pytam z ciekawości :) (sam mam stare kominy murowane
    z cegły niczym nie ocieplane na całej długości... więc może coś
    poprawię) ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 9. Data: 2009-09-18 09:53:40
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > A co to daje ? Pytam z ciekawości :) (sam mam stare kominy murowane
    > z cegły niczym nie ocieplane na całej długości... więc może coś
    > poprawię) ?

    teoretycznie ma to poprawiac ciag komina i zmniejszac ilosc skroplin
    zawierajacych kwasy , co przedluza zywotnosc komina. Rowniez zmniejsza ilosc
    ciepla uciekajaca z domu przez komin, w czasie gdy sie nie pali w piecu.

    --
    pozdr Z.

  • 10. Data: 2009-09-18 14:34:09
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > mozesz przyblizyc ten wzor, bo nie moge znalezc w necie. Dzieki za pomoc.

    Pomyłka - Sandera. http://www.kkic.pwr.wroc.pl/dopobrania/OGRZEWNICTWOc
    a4.pdf