  • 21. Data: 2021-06-02 23:16:15
    Temat: Re: Budowa filtra basenowego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Basen prawidłowo filtrowany ma wodę czystszą od destylowanej ;)

    W przypadku basenów chodzi też o *deszczylację* wody.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2021-06-02 23:25:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/06/2021 23:16, Jarosław Sokołowski wrote:
    > W przypadku basenów chodzi też o *deszczylację* wody.

    To zależy od rocznika dzieci. Moje już nie uzupełniają wody.

  • 23. Data: 2021-06-03 22:29:56
    Od: uciu <a...@g...com>

    środa, 2 czerwca 2021 o 22:38:15 UTC+2 heby napisał(a):

    > W tym roku będzie grzany z pompy ciepła (ale nie basenowej, tylko c.o.).
    > Mozliwe że wynegocjuje niższą temperaturę... albo lepiej zaizoluje ...

    właśnie też rozważam podłączenie pod PC z CO.
    Lato = podłogi nie grzeje wie można ją wykorzystać do grzania basenu.
    Tylko czy "da rade"? W 2t moża grzać. Tylko od PC do basenu mam ok 40m :-/

    uciu

  • 24. Data: 2021-06-03 23:08:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/06/2021 22:29, uciu wrote:
    > właśnie też rozważam podłączenie pod PC z CO.
    > Lato = podłogi nie grzeje wie można ją wykorzystać do grzania basenu.
    > Tylko czy "da rade"? W 2t moża grzać. Tylko od PC do basenu mam ok 40m :-/

    Mam 15 metrów od miejsca gdzie jest wymiennik ciepła do odbioru przez
    basen. Rurki fi 3/4, umieszczone w rurze kanalizacyjnej, w gruncie.

    Spadek temperatury jest ~0.5 stopnia na tej odległości, mierzone
    termomentrem umieszczonym w strumieniu (konkretnie to ciepłomierz). Nie
    wydaje się to dużo, ile to kW ucieka w grunt, nie liczyłem.

    Też mam wątpliwośc, czy podwójna wymiana ciepła (glikol->bufor,
    bufot->wymiennik) będzie sensowna, ALE. Zaleta jest taka że może sobie
    banglać choćby i cała noc. Więc asymptotycznie go dogrzeje do jakiegoś
    balansu energia dostarczona == energia oddana.

    Wczesniej miałem tam podpięty piec na ekogroszek i woda w basenie lała
    się parząca, ogrzanie to 1 worek ekogroszku. Potem używałem gazu (też
    ograniczenie na 50C) i działao kiepsko, dorzuciłem jeszcze grzałki do
    zmywarki (dwie na dwie fazy) ale to marnotrwstwo energii. Wiec i u mnie
    to eksperyment będzie, bo pompa założona jesienią. Ale jak mówie, w tym
    roku będzie solidna izolacja od gruntu, myślę też na jakiejś prostej
    izolacji boków (u mnie basen na stelażu).

    Jak by nie lokalne pozimnienie pogody, to by już dawno stał :/

  • 25. Data: 2021-06-04 14:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

> [...]
    > mnie basen na stelażu).
    >
    > Jak by nie lokalne pozimnienie pogody, to by już dawno stał :/

    Bedzie basen od kwietnia do pazdziernika. Zajebiscie! Troche
    zazdraszczam ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 26. Data: 2021-07-11 17:57:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-29 o 20:19, Kris pisze:
> [...]
    Mam wiatę obok - pompa może być pod wiatą.

    > 9000l to żaden wielki basen. Rozporowe takie że dwa miałem. W filtry się nie
    bawiłem. Co dwa tygodnie wodę po prostu zmieniałem. Z ogrodowego wodomierza 9000l to
    równowartość marnej flaszki wychodzili więc filtry, chlory itp odpuszczałem. Fakt
    faktem że u mnie ten basen stał latem na tarasie a nad tarasem zadaszenie mam to syfu
    trochę mniej wpadalo. A raz na dwa tygodnie przy wymianie wody 9000l trawnikowi nie
    zaszkodzi, a wprost przeciwnie

    Dlaczego jesteś kłamcą?