  • 41. Data: 2012-09-29 14:58:33
    Temat: Re: Ceny kolektorów słonecznych
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:
    > 4 lata temu (około szczytu hossy) kolektory słoneczne (kompletne
    > zestawy z bodaj dwoma panelami) "chodziły" po ok 5-6 tys zł. Tak mi
    > opowiadał znajomy, który je montował.

    za tyle je kupował twój znajomy prowadzący firmę a ile płacił jemu klient?
    :)

    > Dziś (ta sama gmina) pojawiły się dopłaty unijne rzędu 45% na te
    > panele. I co stało się z ceną? Po dopłacie dalej płacę 6 tys (czyli
    > ok 10 tys bez dopłaty).

    bo ty nie kupujsz gołego zestawu do dalszej odsprzedaży tylko zestaw z
    usługą i zarobkiem instalatora.

    http://www.hewalex.pl/oferta/promocyjne-zestawy-sola
    rne-1/zestaw-solarny-hewalex-2-tpam-200c-promocja-je
    sienna.html

    6300 netto cena katalogowa coś kłamiesz

    myślę że za tę kwotę masz szanse na montaż tych solarów, dotacje dostaniesz
    od 10000 czyli ok 3500

    wyjdzie ci jakieś 3000 na czysto

  • 42. Data: 2012-09-29 15:00:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Już nie pamiętam kiedy ostatnio za większe zakupy płaciłem kartą -
    > właśnie z tego względu, że wszędzie gdzie się kupuje coś więcej niż
    > chleb i bułki za obsługę karty każą sobie dopłacać, albo za płatność
    > gotówką jest rabat (jak zwał, tak zwał). I właśnie to mnie wkurza, że
    > muszę lecieć do bankomatu by zaoszczędzić 2%.

    gdzie ty mieszkasz i kupujesz?

  • 43. Data: 2012-09-29 21:19:11
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >Bo nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką. Powiedz mi dlaczego jak płacę
    >gotówką za zakupy to nie odliczają mi za obsługę karty.

    bo mamy p...ne prawo, które zakazuje takich praktyk.

    >Ceny maja skalkulowane na płacenie kartą.

    trudno, żeby sprzedawca pokrywał te koszty.

    >Tylko w jednym sklepie widziałem wywieszkę że przy płatności kartą
    >doliczają 1,8% za obsługę karty.

    przez p,,,,, ne prawo taki praktyki są nielegalne...

    Pozdrawiam
    Darek

  • 44. Data: 2012-09-29 23:54:43
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 29 września 2012 21:20:21 UTC+2 użytkownik Darek napisał:

> [...]
    >

    > trudno, żeby sprzedawca pokrywał te koszty.

    > przez p,,,,, ne prawo taki praktyki są nielegalne...

    Dla jasności. Nie mam nic przeciwko temu żeby ktoś płacił kartą. Ma kaprys, uważa że
    to dla niego lepsze, chce zaszpanować itp. Niech płaci kartą i niech płaci za to że
    płaci kartą. Do tego momentu nie moje małpy nie mój cyrk i mnie to nie obchodzi.
    Piszesz że prawo jest do dupy. To nie kwestia prawa. Sklepikarzyna ( bez względu jaki
    duży ma sklep) to oszust. Wiadomo że nie można od niego wymagać że jak ktoś ma kaprys
    płacić drożej bo jest to ponadnormatywna usługa to ze swoich dołoży. Tak to Matka
    Teresa mogła robić. On ma do opłacenia rachunki, zusy itp. No i jeszcze też chciałby
    mieć pieniądze żeby sobie kupić coś do jedzenia. Nie mam nic przeciwko temu żeby
    skalkulował ceny pod płatność kartą. Jeśli mówisz że nie może mieć dwóch cen na ten
    sam wyrób bo raz karta a raz gotówka. To niech będzie jedna. Nawet gówniane prawo nie
    uniemożliwia dawania rabatu. Tak to wygląda ze strony klienta. Oczywiście ze strony
    sklepikarza wygląda to inaczej. Jak może przytulić na różnicy że ktoś płaci gotówką a
    nie kartą to przytula. Jak bym był sklepikarzem to też tak bym robił. Do nieba za to
    bym nie poszedł bo złamał bym " Nie kradnij". Ale kto się niebem przejmuje w
    katolickim kraju.

  • 45. Data: 2012-09-30 10:38:52
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-29 23:54, k...@v...pl pisze:
> [...]

    nie moje małpy nie mój cyrk i mnie to nie obchodzi.

    Piszesz że prawo jest do dupy. To nie kwestia prawa. Sklepikarzyna ( bez

    A ty czym się zajmujesz że nie jesteś oszustem?

[...]

    Wybór jest prosty, albo dajesz możliwość płatności kartą albo klienci
    odchodzą do innego sklepu w którym kartą zapłacą. Ja kupuję tylko w
    jednym sklepie w którym biorą dodatkowe 2% za płatność kartą (bo mają
    tanio i wszystko na miejscu), z pozostałych zrezygnowałem mimo często
    troszkę wyższych cen

[...]

    gdzie tu widzisz kradzież? ile powinno zostać sklepikarzowi na "czysto"?
    jeżeli sklepikarz na chlebie ma 4% marży a na bułkach 5% to sprzedając
    bułki kradnie? jaką marżę ustaliłbyś dla sprzedających żebyś nie uważał
    że kradną? dlaczego w takim razie kupujesz od złodziei?

    --
    Pozdr
    Lukasz

  • 46. Data: 2012-09-30 16:49:36
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >Dla jasności. Nie mam nic przeciwko temu żeby ktoś płacił kartą. Ma kaprys,
    >uważa że to dla niego lepsze, chce zaszpanować itp. Niech płaci
    >kartą i niech płaci za to że płaci kartą.

    to raczej nie ma nic wspólnego z szpanem. Ja w zasadzie nigdy nie noszę przy
    sobie gotówki, ponieważ uważam, że to bezcelowe, skoro sklepy i tak mają
    wliczone to w cenę a po co ja mam ryzykować zgubieniem kilkuset złotych.
    Karta posiada PIN i raczej natychmiast nikt nie zrobi
    zakópów przez internet przy użyciu mojej karty a ja mam w tym czasie cza na
    zastrzeżenie karty.
    Podsumowując, tak jest wygodniej.

    >Do tego momentu nie moje małpy nie mój cyrk i mnie to nie obchodzi. Piszesz
    >że prawo jest do dupy. To nie kwestia prawa.
    >Sklepikarzyna ( bez względu jaki duży ma sklep) to oszust.

    ??

> [...]
    >mówisz że nie może mieć dwóch cen na ten sam wyrób bo raz
    >karta a raz gotówka. To niech będzie jedna. Nawet gówniane prawo nie

    to jet do d....y rozwiązanie ponieważ wprowadza haos w rozliczeniach. Prawo
    jest do kitu i tyle. Jaki probelm aby zezwolić sklepikarzowi na wystawienie
    1 ceny z uwagą że przy płatności kartą, trzeba dopłacić 1%? Ja nie bardzo
    rozumiem takie obostrzenia. Ty sposobem wszyscy
    płacimy za fak luksusu płacenia kartą. To po co mam nosić gotówkę w
    kieszeni.

> [...]
    >kartą to przytula. Jak bym był sklepikarzem to też tak bym robił. Do nieba
    >za to bym nie poszedł bo złamał bym " Nie kradnij". Ale kto się

    przecież on nie kradnie, postępuje zgodnie z chorym prawem.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 47. Data: 2012-10-01 11:06:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > gdzie ty mieszkasz i kupujesz?

    Mieszkam na Górnym Śląsku a kupuję tam gdzie dostaję najlepsze warunki: od
    Gliwic po Katowice i od Tarnowskich Gór po Pszczynę. A raz nawet pod Opole
    po coś jechałem. Wszędzie chcą gotówkę. Jedynie w supermarketach przyjmują
    karty bez zastrzeżeń, a w dużych hurtowniach przyjmują karty ale odliczają
    2% od rabatu ( o czym wcześniej informują). Tyle jeśli chodzi o materiały
    budowlane.

    Jeśli chodzi o np. części komputerowe to w małych sklepach które działają na
    minimalnej marży często są dwie ceny na półkach. Np. ostatnio byłem w jakimś
    takim sklepiku w Zabrzu na Wolności, a tam wielka kartka coś w stylu "bank
    pobiera od nas 2% w przypadku płatności gotówką udzielamy dwóch procent
    rabatu) a na półkach dwie ceny (jedna z rabatem). Jeśli chodzi o AGD to w
    każdym sklepie czy to Media czy Euro na hasło rabat za płatność gotówką
    sprzedawca obniża cenę. Jeśli chodzi o ciuchy to w każdym butiku albo sami
    proponują zniżkę, albo trzeba się upomnieć (inna sprawa, że tam często dają
    zniżki za to że w ogóle cos się chce kupić).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2012-10-14 21:21:00
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości grup

    >przez p,,,,, ne prawo taki praktyki są nielegalne...
    > Pozdrawiam Darek

    To co masz na myśli to umowa handlowa pomiędzy bankiem a przedsiębiorca.
    Chcesz żeby rządzący zlikwidowali możliwość egzekwowania praw spisanych w
    umowach pomiędzy podmiotami gospodarczymi ?