  • 21. Data: 2023-05-05 15:47:59
    Temat: Re: Chinole nie próżnują
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 13:55 WS <L...@c...pl> pisze:

    > czy "tam" ktoś się takimi głupotami przejmuje? ;)
    > UE groziła karami za zbyt niski procent en. odnawialnej, to trza było
    > szybko coś zrobić.
    Pokaż jakiś link do tej tezy. Kiedy i komu groziła?
    Wg mnie to Polska wydymała UE na mld, które miały iść na OZE a poszły na
    500+ i inne +

    Link? - analiza?

    TG

  • 22. Data: 2023-05-05 16:59:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.05.2023 o 08:02, Adam Lubszczyk pisze:

    > A czym rekompensują te brakujące 33,5GW w nocy i w zimie ?

    Raz, że mają największą elektrownie wodną oraz szczytowo-pompową na
    świecie. Dwa, to skąd pomysł, że im brakuje, może robią na zapas?

  • 23. Data: 2023-05-05 17:26:20
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 05.05.2023 o 15:43, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Jakie jest Twoje stanowisko? - nie powinienem wchodzić do tego
    > programu? - dlaczego?

    Oczywiście, że powinieneś, skoro w Twojej ocenie leżało to w Twoim
    interesie. Absolutnie nie krytykuję panelarzy, kiedy Ci działają z
    pobudek samolubnie finansowych. Szanuję i doceniam taką postawę. Co
    innego, jeśli zaczynają snuć jakieś obłudne bajki o ekologii, ale to
    zupełnie inny temat.

    Jeśli chodzi natomiast o moje stanowisko w kwestii dotacji w ogóle, to
    uważam, że to nieporozumienie, a wręcz że są szkodliwe. Tak samo zresztą
    jak wszelkie socjale, podatek dochodowy, powszechna służba zdrowia,
    obowiązkowe systemy emerytalne, nakaz zapinania pasów czy demokracja.
    Niemniej żyjąc w takiej a nie innej rzeczywistości, staram się
    wykorzystać istniejące mechanizmy na moją korzyść. Panelarze robią to
    samo, i za to ich szanuję.

    Mateusz

  • 24. Data: 2023-05-05 17:50:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Inwestycja, w której pierwszego dnia zwraca się 10% kapitału to dla
    Już ci napisali że na zwrot trzeba czekać, czasami długo, a i tak wielu
    nie dostało bo fundusz sie skończył.

    > VAT to nie jest żaden zarobek, tylko zwyczajny podatek od wartości
    Ty nie tłumacz co to jest Vat, gdyby klient nie kupił PV to Vatu by nie
    było,
    więc jest on wygenerowany niejako sztucznie przez dotacje.

    > Czyli jednak z dotacją, w formie preferencyjnych, nierynkowych warunków.
    Pleciesz głupoty, jakie k%$#wa nierynkowe warunki? wszystko zapłaciłem z
    własnej kieszeni na max vacie czyli 23% bez żadnych ulg czy zwrotów.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2023-05-05 18:04:13
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 05.05.2023 o 17:50, Janusz napisał:
    > Pleciesz głupoty, jakie k%$#wa nierynkowe warunki? wszystko
    > zapłaciłem z własnej kieszeni na max vacie czyli 23% bez żadnych ulg
    > czy zwrotów.

    Na nierynkowych warunkach, bo jak sam napisałeś - "jeszcze na starych
    warunkach". Nie chodzi o koszt instalacji, tylko o jej sztucznie
    zawyżoną rentowność.

    Mateusz

  • 26. Data: 2023-05-05 20:07:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Na nierynkowych warunkach, bo jak sam napisałeś - "jeszcze na starych
    > warunkach". Nie chodzi o koszt instalacji, tylko o jej sztucznie
    > zawyżoną rentowność.

    Dalej pleciesz, płacę za to przechowywanie, nic nie mam za darmo.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2023-05-05 20:11:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 5 maja 2023 o 12:50:32 UTC+2 Janusz napisał(a):
    > Ja np sam robiłem bez żadnych dotacji, mam 9kWp i to mi wystarczy,
    > jeszcze na starych warunkach. A zyski ZE mają wieksze bo nie tylko
    > sprzedają moje 20% ale i to co nie zużyję.C
    Czyli przewymiarowales instalacje skoro produkuje więcej niż możesz zużyć.
    Z drugiej strony patrząc powinieneś być wdzięczny ;) że ZE że odkupują co Tobie
    niepotrzebne.
    Sąsiadka jaja kurze sprzedaje i jak za dużo kur kupi/ za dużo jaj ma to nikt nie jest
    zmuszany żeby to od niej odkupić.
    To co ja robię też muszę sam sorzedac-ew nadwyżki nikt nie musi kupic

    .
    > To tylko świadczy o państwie z kartonu, pieniądze przeżarło i jak jest
    > urodzaj to zamyka sieci, bo węglówki sie bardziej dla niego opłacają niż
    > energia PV.

    Jak byś to Twoje było to byś produkował węglowkami " bo się lepiej opłacają" czy
    czymś co się mniej opkaca?

  • 28. Data: 2023-05-05 20:18:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 5 maja 2023 o 20:09:59 UTC+2 Janusz napisał(a):
    .
    > Dalej pleciesz, płacę za to przechowywanie, nic nie mam za darmo.

    Z drugiej strony spójrz.
    Kasują Ciebie tylko 20% ża to że magazynują Twoje nadwyżki przez rok((?)
    Ew. nagazynuj Sam- daj znać czy wyjdzie taniej jak 20%

  • 29. Data: 2023-05-05 20:23:40
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 05.05.2023 o 11:18, Kris napisał:
    > Kasują Ciebie tylko 20% ża to że magazynują Twoje nadwyżki przez
    > rok((?) Ew. nagazynuj Sam- daj znać czy wyjdzie taniej jak 20%

    Z tym "magazynowaniem" to też, delikatnie ujmując, eufemizm. :)
    Tak naprawdę to nic innego jak talon na węgiel, z roczną datą ważności.

    Mateusz

  • 30. Data: 2023-05-05 20:26:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-05 o 20:18, Kris pisze:
> [...]
    > Kasują Ciebie tylko 20% ża to że magazynują Twoje nadwyżki przez rok((?)
    > Ew. nagazynuj Sam- daj znać czy wyjdzie taniej jak 20%

    Zazdrościsz? skoro to taki dobry interes to czemu sam nie magazynujesz?
    to raz, dwa nie ja ustalałem warunki, trzy 'magazynowanie' to eufemizm,
    niewiele to energetykę kosztuje bo moja energię sprzedają od razu
    sąsiadom, a w zimie i tak muszą więcej produkować, jak czytałem każda
    jedna kWp, daje pół tony mniej spalonego węgla.

    --
    Janusz