  • 1. Data: 2023-12-19 17:15:41
    Temat: Ciekawych rzeczy się mozna dowiedziec
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na przykład takich ze "większa połowa" skontrolowanych przez Tauron włascicieli
    małych instałacji fv to oszusci i złodzieje. Maja karać, i słusznie. Bardzo dobra
    kara by było rozwiązanie umowy w trybie natychmiastowym i zaproponowanie nowej na
    nowych zasadach. Plus oczywiście ustawowa kara pieniężna. Oczywiście ci co nie kradli
    i nie oszukiwali powinni występować do firm które ich obsługuja o zwrot utraconej
    kasy bo firmy nie pilnowały zeby złodziejstwa nie było.

  • 2. Data: 2023-12-19 19:34:37
    Temat: Re: Ciekawych rzeczy się mozna dowiedziec
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday 19 December 2023 at 17:15:44 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    i nie oszukiwali powinni występować do firm które ich obsługuja o zwrot utraconej
    kasy bo firmy nie pilnowały zeby złodziejstwa nie było.

    Łatwo stawiać zarzuty bez pokrycia.

    A niby jak instalacja fv miała kogokolwiek oszukiwać ?

    Już się odpisywać nie da, bo te wieprzki tak sformatowali stronę. że się nie otwiera,
    ani nie przewija do samego dołu i nie widać przycisku:

    Post message

  • 3. Data: 2023-12-19 22:27:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 grudnia 2023 o 19:34:39 UTC+1 a a napisał(a):
> [...]
    >
    > Już się odpisywać nie da, bo te wieprzki tak sformatowali stronę. że się nie
    otwiera, ani nie przewija do samego dołu i nie widać przycisku:

    Fotowoltaika nikogo nie oszuka. Ale jej wlasciciel moze oszukać zakład energetyczny.
    Podpisał umowę na jakiejs konkretne parametry i samowolnie je zmienił. Zakłócił prace
    instalacji i uniemożliwił tym co mieli nie podkręcone falowniki wprowadzenie pradu do
    sieci. Oczukał ZE i okradł sasiadow.

  • 4. Data: 2023-12-20 01:02:23
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday 19 December 2023 at 22:27:51 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    Zakłócił prace instalacji i uniemożliwił tym co mieli nie podkręcone falowniki
    wprowadzenie pradu do sieci. Oczukał ZE i okradł sasiadow.

    Makrela już 10 lat temu powiedziała na targach InterSolar w Monachium, że energetyka
    przemysłowa nie chce energii z Helmutowych solarów i mają ją zużyć lokalnie, na
    własne potrzeby, bo jedynie zaśmieca sieci energetyczne

    I ta zasada będzie obowiązywała w całej Unii od 01.01.2024

  • 5. Data: 2023-12-20 01:55:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 20 grudnia 2023 o 01:02:26 UTC+1 a a napisał(a):
> [...]
    lokalnie, na własne potrzeby, bo jedynie zaśmieca sieci energetyczne

    > I ta zasada będzie obowiązywała w całej Unii od 01.01.2024
    Szukali w Polsce sposobu jak ograniczyć indywidualna fotowoltaikę i znaleźli.
    Najpierw była zmiana z magazynowania na sprzedaz. Ale zostali magazynyjacy prad w
    sieci. To ze kradna i oszukują wiedzieli od dawna. Teraz tylko zaczęli egzekwować
    umowy. Maja szansę odciac od sieci ponad połowę instalacji fotowoltaicznych. I zrobią
    to bo musza. Ukłonem w stronę oszustow będzie zaproponowanie im mozliwosci sprzedaży
    prądu do sieci po cenach rynkowych godzinowych. Jakie te ceny sa w sezonie juz
    wiadomo. Szału nie ma. Inna sprawa ze drobny pradotworca nie moze psuć interesu
    niemiecko polskiej społce majacej eksploatować w Polsce zakupione na chujnijny kredyt
    uzywane niemieckie turbiny. Na przykładzie turbin widać jaki hitler był głupi.
    Zamiast kupić polskich polityków wojnę z nami zrobił.

  • 6. Data: 2023-12-20 07:09:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 22:27 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > je zmienił. Zakłócił prace instalacji i uniemożliwił tym co mieli nie
    > podkręcone falowniki wprowadzenie pradu do sieci. Oczukał ZE i okradł

    Nie wiem co tu komentujecie bo nie podałeś linka ale każdy kij ma dwa
    końce.
    W większości przypadków to zakład energetyczny oszukuje ludzi na
    fotowoltaice.

    Daje zgodę na postawienie instalacji (co zgodnie z umową prosumencką wiąże
    się z obowiązkowym odbiorem wyprodukowanego prądu) a później tego prądu
    nie odbiera bo nie inwestuje w rozwój infrastruktury.
    Z racji powiększenia puli prosumentów ZE ma profity (bo ma mniejsze opłaty
    za certyfikaty CO2) a jednocześnie naraża ludzi na straty finansowe
    oszukując ich twierdzeniem, że ma warunki techniczne do odbioru
    wyprodukowanego prądu. Czyli oszukuje dwa razy, raz, że jest "zielony",
    drugi raz - robi w ciula klientów.
    Jeśli napięcie w jakiejś sieci rośnie ponad 253V to znaczy, że ta sieć
    jest niesprawna, wymaga modernizacji lub naprawy. ZE okradł w takim
    przypadku ludzi i rżnie głupa, dodatkowo na zgłaszane przez klientów
    reklamacje odpowiada filmowym: "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan
    zrobi?"

    TG

  • 7. Data: 2023-12-20 10:54:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 20 grudnia 2023 o 07:09:51 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > przypadku ludzi i rżnie głupa, dodatkowo na zgłaszane przez klientów
    > reklamacje odpowiada filmowym: "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan

    Aha. Dlatego ze ZE oszukuje mozna okrasić sasiada. Jest to jakies wytłumaczenie.

  • 8. Data: 2023-12-20 11:11:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 10:54 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Aha. Dlatego ze ZE oszukuje mozna okrasić sasiada. Jest to jakies
    > wytłumaczenie.

    W jaki sposób Ci ludzie okradają sąsiadów? - podasz jakieś przykłady z
    linku, którego nie chcesz podać?

    W poście powyżej podaję jak to wygląda od strony prosumenta robionego w
    balona przez rząd i zakłady energetyczne, aby ludzie niezaznajomieni z
    tematem mieli szersze spojrzenie na problem.

    TG

  • 9. Data: 2023-12-20 13:52:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Nie wiem co tu komentujecie bo nie podałeś linka ale każdy kij ma
    > dwa końce.

    Jest teraz niby jakas akcja sprawdzania.
    Ale oczywiscie z duzej chmuery mały deszcz.
    wiekszosc przypadków bedzie po prostu wymagała zaktualizowania
    wielkości instalacji podanej do ZE i tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 10. Data: 2023-12-20 14:30:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-12-2023 o 13:52, Budzik pisze:

    > Jest teraz niby jakas akcja sprawdzania.
    > Ale oczywiscie z duzej chmuery mały deszcz.
    > wiekszosc przypadków bedzie po prostu wymagała zaktualizowania
    > wielkości instalacji podanej do ZE i tyle.

    Mam nadzieję, że tacy delikwenci zostaną ukarani jakąś mega grzywną przy
    okazji.

    Zwłaszcza ci, co nielegalnie podnosili napięcie w sieci.
    Również wpuszczając więcej prądu niż powinni i niż ZE uwzględniał w
    założeniach.

    Oszustów mi nie będzie żal nigdy.