  • 1. Data: 2013-09-08 09:32:39
    Temat: Co byście zrobili inaczej...
    Od: ArekM <a...@g...com>

    Witam!

    Zaczynam dokańczanie domu (teraz stan SSO). Pytanie dla tych, co skonczyli budowe i
    zamieszkali:
    Z perspektywy czasu - co byście zrobili inaczej?
    Nie chodzi mi o wybór projektu, uzyte materiały do budowy (już po ptakach) a bardziej
    o rozwiązania w temacie wszystkich instalacji / wykończenia domu / wszelakich
    rozwiązań w pomieszczeniach użytkowych.

    --
    PozdrawiAM!

  • 2. Data: 2013-09-08 09:54:58
    Temat: Re: Co byście zrobili inaczej...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2013 09:32:39 UTC+2 użytkownik ArekM napisał:

    > Z perspektywy czasu - co byście zrobili inaczej?
    To ja zacznę"
    Dom wybudowany w 2008 roku ale mam juz kolejną dziełke i niebawem bede budował drugi.
    Co bym zrobił inaczej:
    -podłogówka w całym domu(teraz mam na parterze i w łazienkach)
    -brak grzejników łazienkowych- teraz mam ale nieużywam czyli służą za wieszaki do
    ręczników
    -w salonie panele zamiast terakoty- treraz mam na połowie salonu terakotę i wieczny
    problem z brudnymi fugami.
    Jak cos sobie jeszcze przypomnę to dopiszę

  • 3. Data: 2013-09-08 10:35:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Sep 2013 00:32:39 -0700 (PDT), ArekM napisał(a):

    > Zaczynam dokańczanie domu (teraz stan SSO). Pytanie dla tych, co skonczyli budowe i
    zamieszkali:

    Zamieszkalbym na budowie na caly czas trwania prac. Serio.
    Bywanie 2x dziennie po godzine-dwie nie wystarcza - i tak spierdola co maja
    spierdolic.

    Dodatkowo wyhodowalbym w sobie niewrazliwego skurwysyna i wywalal ekipe na
    zbite ryje za kazde uchybienie. Zachcialo mi sie humanizmu i empatii, to
    teraz musze poprawiac po partaczach.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2013-09-08 11:37:36
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-09-08 09:32, ArekM pisze:
> [...]
    bardziej o rozwiązania w temacie wszystkich instalacji / wykończenia domu /
    wszelakich rozwiązań w pomieszczeniach użytkowych.

    Przycisk do bramy umieściłbym w innym miejscu niż wszystkie włączniki
    światła w wiatrołapie :-)

    M.

  • 5. Data: 2013-09-08 11:39:47
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-09-08 09:54, Kris pisze:
    > W dniu niedziela, 8 września 2013 09:32:39 UTC+2 użytkownik ArekM napisał:

    > -brak grzejników łazienkowych- teraz mam ale nieużywam czyli służą za wieszaki do
    ręczników

    Zgadzam się. Ja akurat nie mam, kupiłem elektryczną suszarkę łazienkową
    (50W), którą włączam baaaaaaaaaaaaaaardzo rzadko.

    A na początku żałowałem, że nie mam grzejnika drabinki w łazience, tylko
    samą podłogówkę :-)

    M.

  • 6. Data: 2013-09-08 18:17:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ArekM" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Zaczynam dokańczanie domu (teraz stan SSO). Pytanie dla tych, co skonczyli
    > budowe i zamieszkali:
    > Z perspektywy czasu - co byście zrobili inaczej?

    Jakbym mógł cofnąć czas to może bym poczekał do końca boomu i kupił większa
    działkę. Niestety gdy kupowałem działkę był boom i działek było jak na
    lekarstwo a jak się jakaś pojawiała to malutka. Gdybym wtedy wiedział że za
    chwilę zacznie się kryzys i ludzie którzy trzymali działki "na przyszłość"
    będą chcieli je sprzedać nim ceny całkiem spadną to bym rok lub dwa
    poczekał.

    > Nie chodzi mi o wybór projektu, uzyte materiały do budowy (już po ptakach)
    > a bardziej o rozwiązania w temacie wszystkich instalacji / wykończenia
    > domu / wszelakich rozwiązań w pomieszczeniach użytkowych.

    W takim razie nic bym nie zmienił :-)

    No dobra jakbym koniecznie miał znaleźć jakiś feler to jedno okno mogłoby
    być o poł metra przesunięte, i jedno gniazdko na zewnątrz też bym o metr
    przesunął. Na razie to wszystko. Pewnie za 10 lat gdy dzieci będą miały
    naście lat to okaże się że coś mogłoby być zrobione inaczej, ale póki co
    jest ok.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-09-08 19:44:40
    Od: "HANA" <s...@p...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Przycisk do bramy umieściłbym w innym miejscu niż wszystkie włączniki
    > światła w wiatrołapie :-)
    >
    > M.

    To ja mam ful wypas ;-)
    Przycisk do bramy i furtki w kazdym pomieszczeniu z oknami na wjazd.
    Tzn u mnie jak raz wiatrolap, kuchnia i gabinet.

    Andrzej
    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 8. Data: 2013-09-08 20:01:22
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    zamieszkali:
    > Z perspektywy czasu - co byście zrobili inaczej?

    Przede wszystkim zrobiłbym podłogówkę w całym domu. Zrezygnowałbym z
    drabinek w łazienkach.

    Poza tym zamontował bym GWC i podniósł poddasze o jeden pustak :)

    Wszystkie rolety zamontowałbym z silnikami (teraz mam tylko tarasową na
    prąd, resztę podnoszę ręcznie).

    Położyłbym przewód do domofonu na etapie prac ziemnych, bo teraz muszę
    rozkopywać wszystko.

    Nie murowałbym tarasu na fundamencie, bo i tak w rezultacie położyłem
    deski modrzewiowe.

    Przyłożyłbym się nieco bardziej do ocieplenia skosów.

    Zamontowałbym piec z bocznym czopuchem, a nie górnym, bo nie ciągnie.

    I generalnie nie stosowałbym prowizorki jako rozwiązania "tymczasowego",
    bo do dzisiaj się z większością prowizorek męczę. Widać, rzeczywiście są
    najtrwalsze.

    A tak w ogóle, to postawiłbym najchętniej drugi dom :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2013-09-08 20:46:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-09-08 20:01, wolim wrote:
    > Przede wszystkim zrobiłbym podłogówkę w całym domu. Zrezygnowałbym z
    > drabinek w łazienkach.

    Ja tak właśnie zrobiłem ale ile się musiałem nasłuchać od każdego po
    kolei włącznie z instalatorem to ja tylko wiem.
    Bez drabinek w łazienkach chce pan?
    W całym domu podłogówka?? W sypialniach też?
    ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 10. Data: 2013-09-08 20:51:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Sep 2013 20:01:22 +0200, wolim napisał(a):

    > A tak w ogóle, to postawiłbym najchętniej drugi dom :)

    Drugi dom to druga dzialka... Ja obecnej naszukalem sie w sumie 4 lata. 99%
    ludzi chce mieszkac na "osiedlach" typu dom kolo domu, a mnie to odrzuca -
    ja chcialem zadupie, ale najwyzej 20 km od miasta ;)
    Drugi raz moglbym nie znalezc....

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał