  • 1. Data: 2009-03-29 11:00:58
    Temat: Co na tynk 3 kategorii ?
    Od: johny <m...@g...com>

    Witam,

    Właśnie odebrałem lokal, w którym wewnętrzne ściany są otynkowane
    tynkiem III kategorii. Z tego co w necie znalazłem to tynk 3 kategorii
    to 2-warstwowy tynk + gładź szpachlowa. W moim przypadku jest to gładź
    bardzo brudząca na biało - nie wiem jak to się nazwa.

    I do rzeczy, kierownik budowy powiedział, że "nie wyobraża" sobie by
    od razu to malować ! Co w takim razie należy zrobić - jeszcze jedna
    warstwa gładzi, cekol ? A może jednak można to malować ?

    Z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2009-03-29 11:52:54
    Temat: Re: Co na tynk 3 kategorii ?
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    jesli powierzchnia jest gładka bez rys etc
    to ja bym gruntowal i malowal

  • 3. Data: 2009-03-29 13:18:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2009 04:00:58 -0700 (PDT), johny napisał(a):

> [...]
    > to 2-warstwowy tynk + gładź szpachlowa. W moim przypadku jest to gładź
    > bardzo brudząca na biało - nie wiem jak to się nazwa.

    Każda gładź bardzo brudzi na biało jeśli sie jej nie zagruntuje. Trzeba
    odpylić powierzchnie i zagruntować rzadką białą farbą z wodą i ew. gruntem.

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-03-29 14:59:58
    Od: johny <m...@g...com>

    ogólnie powierzchnia jest równa i nie ma większych nierówności,
    problem jest np przy otworze drzwiowym który jest nie do końca dobrze
    obrobiony tzn. .widać różnice w grubości tynku między ścianą a
    zarobionym kątownikiem ?

    Czy myślicie, że mógłbym sam doszlifować te miejsca ?

  • 5. Data: 2009-03-29 15:40:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2009 07:59:58 -0700 (PDT), johny napisał(a):

    > Czy myślicie, że mógłbym sam doszlifować te miejsca ?

    Raczej trzeba je na nowo naciągnąć. Gładzi nie jest więcej niż 2-3 mm, więc
    szlifując tylko popsujesz.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-03-29 21:27:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    johny wrote:
> [...]
    > od razu to malować ! Co w takim razie należy zrobić - jeszcze jedna
    > warstwa gładzi, cekol ? A może jednak można to malować ?

    zagruntować i zobaczyć pod światło czy naporawdę to jest równe :)

  • 7. Data: 2009-03-30 06:21:10
    Od: johny <m...@g...com>

    On 29 Mar, 23:27, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > zagruntować i zobaczyć pod światło czy naporawdę to jest równe :)

    Ok, ale czy wtedy po stwierdzeniu, że jednak jest krzywe będę mógł
    spokojnie jeszcze raz to poszpachlować - te gruntowanie nie
    przeszkadza ?

  • 8. Data: 2009-03-30 07:35:31
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    Ok, ale czy wtedy po stwierdzeniu, że jednak jest krzywe będę mógł
    spokojnie jeszcze raz to poszpachlować - te gruntowanie nie
    przeszkadza ?

    nie przeszkadza
    osobiscie gdybym stwierdzil drobne ubytki , ryski
    ..... poszpachlowal bym to miejscowo. Obejrzyj
    sciany pod zarowke i ewentualnie popraw co wieksze
    ubytki, gorki.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-03-30 12:25:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    johny wrote:

    > Ok, ale czy wtedy po stwierdzeniu, że jednak jest krzywe będę mógł
    > spokojnie jeszcze raz to poszpachlować - te gruntowanie nie
    > przeszkadza ?

    nawet pomaga bo przed gładzia wskazane jest gruntowanie.

  • 10. Data: 2009-03-30 12:26:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    lukasz wrote:
> [...]
    > ..... poszpachlowal bym to miejscowo. Obejrzyj
    > sciany pod zarowke i ewentualnie popraw co wieksze

    tak sie nie robi chyba ze wcześniej sciana była gładziowana (naprawdę) to
    wtedy można poprawić gładzią ubytki. inny materiał bezie widać jak diabli