  • 1. Data: 2009-03-29 11:07:26
    Temat: Jutro wstawiają okna
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam

    Jutro bladym świtem dostarczają okna z fabryki, z pięknego miasta od peronu
    :-)
    Prószę podpowiedzcie na co zwrócić szczególną uwagę podczas montażu żeby
    było wykonane w pełni poprawnie,
    No co się nie godzić a co ewentualnie można dopuścić.

    Firma w której zamówiłem okna ma długą tradycję a więc i doświadczenie duże.
    Mam do właściciela zaufanie ale wolę sam sprawdzić, stąd moje pytanie.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2009-03-29 11:19:26
    Temat: Re: Jutro wstawiają okna
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > było wykonane w pełni poprawnie,
    > No co się nie godzić a co ewentualnie można dopuścić.

    Na to, żeby kotwy były na całym obwodzie (również na dole i u góry). Żeby
    parapet zewnętrzny był wpuszczony pod ramę. Żeby podczas piankowania były
    wstawione rozpórki i pozostały tak na kilka godzin. Żeby na piankę kłaść
    tynk co najmniej 5mm i z siatką.

  • 3. Data: 2009-03-29 11:52:26
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

> [...]
    > wstawione rozpórki i pozostały tak na kilka godzin. Żeby na piankę kłaść
    Dziękuję za szybką reakcję i cenne wskazówki.

    Przepraszam ale to moje pytanie było zbyt ogólnikowe, zbyt mało danych :
    w tej chwili jest SSO.
    Póki co mają zamontować okna, reszta prac później.

    Jeśli zaś chodzi o kotwy czy dyble, jaki powinien być ich rozstaw, czy
    stosuje się jedną sztukę na stronę czy np. co określoną odległość.
    Np: mam jedno okno a raczej drzwi balkonowe 2,7m x 2,3m ( 3 skrzydła) w
    takim przypadku po jednej kotwie na stronę to chyba trochę za mało żeby
    takie drzwi utrzymać.
    Co by nie mówić to duża powierzchnia a nie chciałbym żeby większy wiatr
    wepchnął je do środka domu.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2009-03-29 12:42:49
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    William Bonawentura wrote:
    > Żeby parapet zewnętrzny był wpuszczony pod ramę.

    U mnie ekipa przykrecila wkretami stalowy parapet bezposrednio do czola
    ramy :-/ Zalepili wszystko silikonem, ale nie budzi to mojego zaufania.
    Mam zamiar zglosic reklamacje. Jakiego sposobu naprawy oczekiwac? Jesli
    nawet zdejma parapet i osadza go pod oknem, to zostana niezabezpieczone
    otwory w ramie. Wymiana calych ram? Watpie, zeby udalo mi sie to
    przeforsowac.

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2009-03-29 16:15:45
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > nawet zdejma parapet i osadza go pod oknem, to zostana niezabezpieczone
    > otwory w ramie. Wymiana calych ram? Watpie, zeby udalo mi sie to

    Jeśli udowodnisz im, że to niezgodne z zaleceniami producenta profili - to
    wymiana całego okna (tzn ramy).

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-03-29 16:21:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2009 13:52:26 +0200, Jarek M. napisał(a):

    > Przepraszam ale to moje pytanie było zbyt ogólnikowe, zbyt mało danych :
    > w tej chwili jest SSO.
    > Póki co mają zamontować okna, reszta prac później.

    Z czego masz zbudowany dom? Jeśli z porothermu to nie pozwól aby mocowali
    Ci kotwy na zwykłe dyble albo na kołki szybkiego montażu. Muszą zastosowac
    specjalne kołki do pustych przestrzeni, inaczej kołek będzie się trzymać
    tylko pozornie - szarpniesz i go z łatwością wyrwiesz.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-03-29 18:23:21
    Od: a...@g...com

    On 29 Mar, 18:21, scream <n...@p...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > specjalne kołki do pustych przestrzeni, inaczej kołek będzie się trzymać
    > tylko pozornie - szarpniesz i go z łatwością wyrwiesz.

    Fachman od jezierskiego, a oprocz tego kilku dobrych fachmanow
    oknowych z forum muratorowego twierdzi, ze na to nie ma sie co
    patrzec. Taki kolek ma pracowac na scinanie, a nie wyrywanie i nawet
    troche luzny bedzie spelnial doskonale swoja role!

    Mi montuja pojutrze wiec tez chetnie poslucham wskazowek innych :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-03-29 18:53:19
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Jeśli zaś chodzi o kotwy czy dyble, jaki powinien być ich rozstaw, czy
    > stosuje się jedną sztukę na stronę czy np. co określoną odległość.

    Np. tu http://www.okfens.com.pl/s,instrukcja_montazu_okien.
    html masz do dość
    dobrze opisane. Rozstawy zależą od tego czy okna białe czy kolorowe.

  • 9. Data: 2009-03-29 19:11:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    > dobrze opisane. Rozstawy zależą od tego czy okna białe czy kolorowe.

    ???

    Kris

  • 10. Data: 2009-03-29 20:13:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2009 11:23:21 -0700 (PDT), a...@g...com napisał(a):

> [...]
    > patrzec. Taki kolek ma pracowac na scinanie, a nie wyrywanie i nawet
    > troche luzny bedzie spelnial doskonale swoja role!

    No jasne, potem sie otynkuje i okno sie trzyma, w dodatku piana też złapie.
    To, że łatwiej takie okno wyłamać jeśli trzyma sie de facto tylko na pianie
    i tynku już nikogo nie interesuje. A co do fachmanów oknowych z forum
    muratorowego... Jeden z moich inwestorów miał okna zamontowane przez firme
    Jareko. Okno balkonowe antywłamaniowe pracownicy owego pana złapali na 4
    kotwy (po 2 na strone) ale o kotwach na dole i na górze zapomnieli. Fajnie
    "pracowało" te okno, mówie Ci :)) Było luźne i swobodne, aż sie człowiek
    bał mocniej je przycisnąć. Gość sie dużo udziela na forum wiec Jareko sam
    osobiście przyjechał do reklamacji i mu te dodatkowe kotwy montował.

    --
    best regards,
    scream