  • 1. Data: 2009-03-29 00:33:17
    Temat: dziwny problem z dzwonkiem
    Od: "byku" <m...@n...pl>

    Witam

    problem jest natury elektrycznej, elektryczny dzwonek (gong) przestal nam
    dzialac. Kupilem nowy i to samo - objaw jest taki, ze jak podlaczam to
    dzwonek wydaje jeden dzwiek i milknie, jakby bylo jakies zwarcie. Co sie
    moglo stac? Czyzby jakies zwarcie przy wlaczniku?

  • 2. Data: 2009-03-29 02:28:12
    Temat: Re: dziwny problem z dzwonkiem
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "byku" <m...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > dzwonek wydaje jeden dzwiek i milknie, jakby bylo jakies zwarcie. Co sie
    > moglo stac? Czyzby jakies zwarcie przy wlaczniku?

    Jak bezpiecznika nie wywala to nie zwarcie. Raczej przerwa.

  • 3. Data: 2009-03-29 06:27:56
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

> [...]
    > dzwonek wydaje jeden dzwiek i milknie, jakby bylo jakies zwarcie. Co sie
    > moglo stac? Czyzby jakies zwarcie przy wlaczniku?

    W domach z lat sześćdziesiątych robili instalację dzwonkowa na 220V
    Sprawdź napiecie
    SJS

  • 4. Data: 2009-03-29 09:02:07
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W domach z lat sześćdziesiątych robili instalację dzwonkowa na 220V
    > Sprawdź napiecie

    We współczesnych też robią na 230V, 8V instalacja dzwonkowa to jakiś
    Gomułkowsko-Gierkowski idiotyzm jest. I tez mi się wydaje, że autor pytania
    ma instalację dzwonkową 230V, a kupuje gongi na 8V.

    J.

  • 5. Data: 2009-03-29 13:07:00
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > Gomułkowsko-Gierkowski idiotyzm jest. I tez mi się wydaje, że autor
    > pytania ma instalację dzwonkową 230V, a kupuje gongi na 8V.

    Zgadzam sie.
    JA mam nowy domek i tez mam
    dzwonek na 230V.
    Nie potrzeba mi buczacego transformatora.
    Choc nie przypuszczam by autor zapyt. tak robil
    to jednak radze sprawdzic na jakie napiecie
    jest instalacja, a na jakie dzwonek.
    Poza tym zależy jaki dzwonek, czy typu "szkolnego"
    czy "ding-dong". Tak więc zdało by sie więcej szczeg.

    Pzdr
    J23

  • 6. Data: 2009-03-29 15:23:41
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > W domach z lat sześćdziesiątych robili instalację dzwonkowa na 220V
    > Sprawdź napiecie

    heh a gdzie to jeszcze zostaly jakies wynalazki ktore dzialaja na inne
    napiecie niz 220V ? :)
    bo ja juz takich cudow od wielu wielu lat nie widzialem

    --
    pzdr
    piotrek