    From: "Majka" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Co zrobic z szambem?
    Date: Tue, 29 May 2012 07:05:48 +0000 (UTC)

    ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.
    Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.

    Pytanie o szambo: co z nim zrobić?

    1. zostawić w ziemi? (puste oczywiście?)

    2. usunąć?
    a) usunąć poprzez zawalenie stropu szamba i części ścian oraz zasypanie
    ziemią ogrodową pozostałego leja? (prostsze)
    b) usunąć poprzez całkowite usunięcie wszytkiego, całej konstrukcji
    betonowej znajdujacej się w ziemi? (kosztowniejsze)

    3. Macie inne pomysły wykorzystania nieczynnego szamba? Przerobić na
    ziemiankę, magazyn, garaż, zrobić na nim wiatę albo skalniak? (zobaczcie
    niżej wymiary)

    Pytam, bo nie wiem, czy kiedys taka konstrukcja się nie zawali pod
    obciążeniem, np. samochodem.
    Pozostawienie w ziemi szamba w całości nie pozwala mi nic nasadzić, nawet
    trawy, bo szambo jest tak płytko, że wieko betonowe jest przykryte tylko 2-3
    cm ziemi naniesionej przez wiatr, nawet mlecze na tym nie rosną.

    Wymiary:
    Szambo jest w rzucie z góry prostokątem.
    Przykrycie / strop szamba (czyli chodzę po tym) jest z 5 pięciu płyt
    drogowych typu mon takich jak http://tinyurl.com/cwpkba8 stykajacych się
    długimi bokami.
    Całość jest głeboka na 1,60 w środku, odległość od powierzchni podłogi
    szamba do powierzchni stropu.
    Cała konstrukcja jest nie starsza niz 4 lata (tyle ma dom).

    Co zrobić z nieczynnym szambem?