  • 1. Data: 2021-09-05 15:49:15
    Temat: Klejąca się jak gile z nosa rączka noży FISKARS - jak się pozbyć tej klejącej warstwy?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witajcie,

    Swego czasu kupiłem w sklepie AGD drewniany blok noży Fiskars (nie
    pamiętam modelu, nie ma go już w ofercie a na bloku nie pisze jaki to
    model). Niby dobra firma. Niestety zarówno te używane jak te w ogóle
    nieużywane, które tylko leżały w bloku (te są najgorsze) kleją się te
    czarne rączki do ręki i wszystkiego innego jakby były całe w cukrze i
    tłuszczu upaprane. Mycie nic nie daje. Przecierasz szmatką i rączka jest
    cała oblepiona włoskami ze szmatki. Potworne obrzydzenie jak masz to
    wziąć do ręki. Kurde.. niby Fiskars... a taki syf w ręce...
    Zacząłem tą rączkę paznokciem badać i zdrapuje się warstwa wierzchnia i
    roluje w jasne kulki klejące się jak gile z nosa. Parę razy
    przeciągnąłem i cała rączka oblepiona w klejących kulkach. Czyli jest to
    coś naniesione na uchwyt. Pod spodem jednak jest taki twardszy czarny
    plastik i nie czuć na nim że się klei.

    Ale jak zedrzeć w miarę sprawnie te rozsmarowane i klejące się do
    wszystkiego "gile z nosa" aby została ta nieklejąca się część? Ktoś miał
    podobny problem? Aceton boje się że ruszy też to pod spodem.

    Jak się nie da i tylko do wyrzucenia, to jakie noże innej firmy
    polecacie które po czasie nie robią się obrzydliwe w dotyku?

    pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2021-09-05 19:52:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 15:49, Irokez wrote:
    > Ale jak zedrzeć w miarę sprawnie te rozsmarowane i klejące się do
    > wszystkiego "gile z nosa"

    Możliwe, że zejdzie ścierany z alkoholem. Prywatnie ściągam takie rzeczy
    izopropanoem+ścierką/ręcznikiem papierowym, ale ja go najzwyczajniej mam
    jakiś zapas. Denaturat też dawał radę.

    Cierpliwość była jednak najważniejszym składnikiem procesu.

  • 3. Data: 2021-09-05 20:26:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-05 o 19:52, heby pisze:

    > Możliwe, że zejdzie ścierany z alkoholem. Prywatnie ściągam takie rzeczy
    > izopropanoem+ścierką/ręcznikiem papierowym, ale ja go najzwyczajniej mam
    > jakiś zapas. Denaturat też dawał radę.

    No faktycznie schodzi.
    Próbowałem najpierw Bernera zmywacz do hamulców, bo tym zawsze fajnie
    naklejki schodzą. Jednak nie dawał rady i rozmazywał tylko.
    Izopropanol jest łagodniejszy i tak sobie klej puszczał to nie
    próbowałem, a tutaj faktycznie, chwila zabawy z ręcznikiem papierowym i
    zeszło wszystko w 2 minuty.
    Wygląda teraz rączka, ten plastik, tandetnie tanio chińsko, ale się nie
    klei przynajmniej do rąk. Zostanie w kuchni, zawsze jakaś tam reklama
    firmy jak ktoś przyjdzie obejrzeć.

    dzięki za pomysła i pozdrawiam.
    biorę się za kolejne 4 do zdzierania.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-09-06 15:23:38
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 05.09.2021 o 20:26, Irokez pisze:
    >  Zostanie w kuchni, zawsze jakaś tam reklama firmy jak ktoś przyjdzie
    > obejrzeć.

    A może warto napisać i/lub odesłać do producenta? Niech się tłumaczy. A
    może nowe wyśle...

    --

    Ewa