  • 31. Data: 2012-06-14 08:18:06
    Temat: Re: Co zrobic z szambem?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:1sci2t1ha3ezg$.13uf4hrtsqrtl$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > do
    > kształtu i wymiarów szamba, aby mógł się w nim dobrze ułożyć bez naprężeń,
    > wszelkie zmarszczenia i fałdy wynikające z kształtu i nadmiarowości nie
    > mają znaczenia, są wręcz konieczne; zasada analogiczna jak przy
    > wykonywaniu
    > oczka wodnego. Wylot worka przymocowujemy obręczą wokół otworu w "suficie"
    > szamba, przykrywamy czystą i szczelną pokrywą.
    > Prosty sposób - bez konieczności higienizacji, dezynfekcji, gruntownego
    > czyszczenia zbiornika szambowego. Szambo w razie czego może w każdej

    To zły pomysł. Szambo przed włożeniem folii też trzeba zdezynfekować. Wiesz
    co się będzie działo pod tą folią? Zresztą zbyt duże ryzyko że z czasem
    folia zostanie przedziurawiona czymkolwiek, kamyczkiem czy pompą...

    Marek

  • 32. Data: 2012-06-14 13:33:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2012 08:18:06 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > To zły pomysł. Szambo przed włożeniem folii też trzeba zdezynfekować. Wiesz
    > co się będzie działo pod tą folią?

    Coś innego, straszniejszego niż w używanym szambie?

    > Zresztą zbyt duże ryzyko że z czasem
    > folia zostanie przedziurawiona czymkolwiek, kamyczkiem czy pompą...

    Widziałeś kiedyś folię do oczek wodnych? - jest dostatecznie gruba. Poza
    tym skąd miałyby się znaleźć kamyki? A przy wkładaniu pompy po prostu
    trzeba uważać - wystarczy ją na czymś zawieszać, aby nie uderzała o dno.

    --
    XL

  • 33. Data: 2012-06-14 14:32:17
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

> [...]
    > tym skąd miałyby się znaleźć kamyki? A przy wkładaniu pompy po prostu
    > trzeba uważać - wystarczy ją na czymś zawieszać, aby nie uderzała o dno.

    Jak myślę, sprawę dezynfekcji załatwiło by malowanie wapnem. Tanio, łatwo i
    skutecznie

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 34. Data: 2012-06-14 14:33:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Coś innego, straszniejszego niż w używanym szambie?

    Smród się może wydostawać, groźne bakterie beztlenowe rozwijać pod folią.

    > Widziałeś kiedyś folię do oczek wodnych? - jest dostatecznie gruba. Poza
    > tym skąd miałyby się znaleźć kamyki? A przy wkładaniu pompy po prostu
    > trzeba uważać - wystarczy ją na czymś zawieszać, aby nie uderzała o dno.

    Tak, widziałem. Dlatego wystarczy malutka dziurka nawet szpilką. w oczku
    niczym nie zaszkodzi a w szambie woda podejdzie pod folię i folia zacznie
    zyć swoim życiem.
    Więc ciągle uważać aby czymkolwiek nie uszkodzić a od czasu do czas z dna
    trzeba szlam zebrać bo deszczówka wbrew pozorom bardzo dużo syfu stałego
    zawiera więc taki zbiornik to idealny odstojnik aby się na dnie szlam
    zbierał.
    Taniej i skuteczniej zamiast ładować kasę w folię, wypłukać szambo z
    grubszych przyklejonych nieczystości myjką ciskieniową i spuścić wypłuczyny
    w kanał albo na trawnik.

    Marek

  • 35. Data: 2012-06-14 16:25:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2012 14:32:17 +0200, Chiron napisał(a):

    > Jak myślę, sprawę dezynfekcji załatwiło by malowanie wapnem. Tanio, łatwo i
    > skutecznie

    Oczywiście, że tak. A jeszcze lepiej tym chlorowanym.
    --
    XL

  • 36. Data: 2012-06-15 08:49:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Oczywiście, że tak. A jeszcze lepiej tym chlorowanym.

    Ależ przecież ja na samym początku już to napisałem.

    Marek

  • 37. Data: 2012-08-31 16:01:48
    Od: Rafikius <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 09:05:48 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
    > ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.

    > Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.

    1. Zrezygnować z szamba!

    2. Przeczytać książkę "the humanure handbook".

    3. Wiedzę zaczerpniętą z knigi zastosować w praktyce.

    4. Cieszyć się zaoszczędzona kasą i byciem po "jasnej stronie księżyca".