    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.budowanie
    Subject: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Date: Mon, 11 Oct 2021 13:02:19 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    dostałem odpowiedź od producenta Jenox (mam ich akumulator w przyczepie
    i chciałem zrobić baterię akumulatorów do pv).
    Crosspost bo to w sumie obie grupy mogą być zainteresowane.

    "Dla serii akumulatorów Hobby deklarujemy minimum 150 cykli do 50% (DoD)
    pojemności rozładowania, natomiast dla serii AGM minimalna ilość cykli
    wynosi 300. Napięcie akumulatora końca rozładowania dla cykli 50 % (DoD)
    wynosi w granych 11,8 -12,0 V. Natomiast napięcia końca rozładowania na
    poziomie 10-11 V jest rozładowaniem akumulatora w 100 % (DoD) co przełoży
    się na szybą degradację akumulatora. W takim przypadku akumulatory
    wytrzymają około 40 % odporności deklarowanej dla rozładowaniu do 50 % (DoD)
    czyli 60 cykli dla serii Hobby i 120 cykli dla serii AGM.
    Dla fotowoltaiki bardziej preferowana jest seria akumulatorów AGM. Radzę
    jednak rozważyć głębokość rozładowania akumulatorów ponieważ im głębiej
    rozładowywane są akumulatory tym mniej cykli będą wstanie wytrzymać."

    Generalnie myślałem, że liczba cykli będzie znacznie wyższa.

    sirapacz

    Avast.