  • 1. Data: 2023-04-25 11:42:04
    Temat: Czerwony a zielony laser?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zauważyłem, że część producentów dalmierzy (miarek) laserowych oprócz czerwonych
    oferuje także lasery o świetle zielonym.
    Dlaczego?

  • 2. Data: 2023-04-25 12:22:48
    Temat: Re: Czerwony a zielony laser?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 11:42:07 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Zauważyłem, że część producentów dalmierzy (miarek) laserowych oprócz czerwonych
    oferuje także lasery o świetle zielonym.
    > Dlaczego?
    Sądzisz że tutaj jest jakiś producent dalmierzy i ci odpowie? Może żeby punkciki były
    w różnych kolorach to robią. Powinieneś spytać na elektronice. Tam jest dużo
    talmudystow i zrobią temat na 300 wpisów.

  • 3. Data: 2023-04-25 12:51:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Apr 2023 11:42:04 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Zauważyłem, że część producentów dalmierzy (miarek) laserowych oprócz czerwonych
    oferuje także lasery o świetle zielonym.
    > Dlaczego?

    Ponoć zielonego lepiej widać na różnych materiałach, jak stal, cegła, itp.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-04-25 13:46:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Ponoć zielonego lepiej widać na różnych materiałach, jak stal, cegła, itp.

    Najprostsza odpowiedź na zadane pytanie: bo są. Jeśli chodzi o widoczność
    *na materiałach*, to rzecz względna. Natomiast nie ulega wątpliwości, że
    zielone światło lasera 532nm ulega rozproszeniu Rayleigh'a na cząsteczkach
    tlenu i azotu. A czerwone nie. Przekładając to na język ogólnobudowlany,
    jeśli pan majster puści zieloną wiąchę, to trochę ją widać w zupełnie
    czystym powietrzu. Z czerwoną nie ma szans, chyba żeby trochę zakurzyć.

    Jarek

    --
    Kurzył Antek na urwisku.

  • 5. Data: 2023-04-25 19:43:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 25.04.2023 o 11:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zauważyłem, że część producentów dalmierzy (miarek) laserowych oprócz
    > czerwonych oferuje także lasery o świetle zielonym.
    > Dlaczego?

    Zalety: oko ludzkie jest 10-krotnie mniej czułe na kolor czerwony w
    stosunku do zielonego, więc w jasnym pomieszczeniu nie ma takiego
    problemu odnaleźć gdzie się celuje. Tak z własnej praktyki z dalmierzem
    Nivel'a 70M

    --
    Irokez