  • 1. Data: 2023-04-25 13:49:17
    Temat: Artykuł na temat cen prądu dzisiaj przeczytalem
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Postawiono w nim śmiała tezę że rozliczanie powinno następować według cen chwilowych.
    Mnie się pomysł podoba. Wczoraj jak był prąd po 6 groszy za kilowatogodzine + przesył
    oczywiście nakarmił bym akumulatory aż by im się ulewalo. I miałbym na dwa dni prąd.
    W międzyczasie na pewno trafiła by się okazja żeby jeśli nie bardzo tanio to tanio
    trochę dokupić. Mnie się idea podoba. Oczywiście mój zysk oznaczał by stratę innych
    ale tak to już w życiu bywa.

  • 2. Data: 2023-04-25 14:37:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Postawiono w nim śmiała tezę że rozliczanie powinno następować według cen
    chwilowych.

    Mnie się pomysł podoba. Wczoraj jak był prąd po 6 groszy za kilowatogodzine

    Gdzie masz ten prund po 6 groszy jak wczoraj najniższa cena to było 460
    zeta za MWh?

    L.

  • 3. Data: 2023-04-25 14:43:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 14:37:31 UTC+2 Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > Gdzie masz ten prund po 6 groszy jak wczoraj najniższa cena to było 460

    Dzisiaj już go nie mam bo był wczoraj. Na PSE są ceny za prąd niezbilansowany. Przez
    trzy godziny był po 6 groszy.

  • 4. Data: 2023-04-25 15:28:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 14:43:10 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Dzisiaj już go nie mam bo był wczoraj. Na PSE są ceny za prąd niezbilansowany.
    Przez trzy godziny był po 6 groszy.
    I przez te 3 godz namarmilbys aku tak aby starczyło Tobie na dwa dni?
    Jakiej pojemności masz aktualnie aku?

  • 5. Data: 2023-04-25 16:00:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 15:29:00 UTC+2 Kris napisał(a):

    Przez trzy godziny był po 6 groszy.
    > I przez te 3 godz namarmilbys aku tak aby starczyło Tobie na dwa dni?
    > Jakiej pojemności masz aktualnie aku?
    500 Ah. Ponad 6kWh mogę zmagazynować. Jeszcze nie udało mi się z dnia na dzień go
    rozładować żeby przetwornice sie wylaczyly. Ładowarki mam dwie. Razem mają moc 1,6kW.
    To zasilacze serwerowe trochę podkręcone do 13,55V. Przy takim napięciu LiFePO4 jakie
    mam są naładowane w 99%. Niby 14,4 naładowane w stu procentach ale nie warto ich
    męczyć o 1% bo więcej tracą na żywotności niż wynosi zysk z 3Ah. Jak grzałem z nich
    klimatyzatorem to wykorzystywałem 60-65% pojemności. Według producenta przełożyć to
    się ma 20 lat pracy po których ma zostać 80% pojemności.

  • 6. Data: 2023-04-25 16:24:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 25 April 2023 at 16:00:39 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    klimatyzatorem to wykorzystywałem 60-65% pojemności. Według producenta przełożyć to
    się ma 20 lat pracy po których ma zostać 80% pojemności.

    drogi Zenku, przestań doopę zawracać

    W Kanadzie, Norwegii bywa prąd za frico i to często
    i nic z tego nie wynika.

    W Norwegii elektrownie wodne produkują nadmiar energii , gdy topią się śniegi
    W Kanadzie zainstalowano miliony koparek kryptośmieci, bo prund był za frico.

    Ale to nie ma żadnego znaczenia, bo magazyny energii to wielka strata kasy i
    wyrzucone pinionce.

    Niech Taóron upadnie, zostanie wprowadzony zarząd komisaryczny, zarząd zostanie
    zdymisjonowany,
    jeżeli nie potrafi utrzymać ceny 1zł za 1kWh sprzedawanego prónda.

    Jedni płącą miesięcznie 150zł
    a innym, za takie samo mieszkanie kasują 450 zł

    Mają wielki bałagan, z klientami umawiają się za miesiąc, jak u lekarza specjalisty.

    A przyczyna jest prosta.
    Tam jest wielki balagan i ani Sasin, ani premier tego nie kontrolują
    i 100.000 firm zbankrutowało, zamknęło biznesy bo tak wysokie rachunki im wysłano na
    początku 2023 roku

    Tutaj szczegóły
    https://businessinsider.com.pl/biznes/tauron-rozsyla
    l-zawyzone-rachunki-teraz-sie-tlumaczy-i-podaje-date
    /mly82q6

  • 7. Data: 2023-04-25 17:06:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-04-2023 o 15:28, Kris pisze:

    Przez trzy godziny był po 6 groszy.
    > I przez te 3 godz namarmilbys aku tak aby starczyło Tobie na dwa dni?

    Ja tak, nawet na tydzień.

    Zresztą - 460 za MWh to jest 0,46 za 1 kWh?
    Ile teraz biznes płaci, 3 zł?

  • 8. Data: 2023-04-25 21:03:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 17:06:24 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    Przez trzy godziny był po 6 groszy.
    > Ja tak, nawet na tydzień.

    Przeciętne gospodarstwo domowe potrzebuje na tydzień 100kwh.
    Da radę tyle władować w aku przez 3 godz?

    > Zresztą - 460 za MWh to jest 0,46 za 1 kWh?
    > Ile teraz biznes płaci, 3 zł?
    O jakim "biznesie" mówisz?
    Bo sporo " biznesu" który znam płaci w okolicach 1zl/kwh- umowy długoterminowe
    podpisane w ubiegłym roku.

  • 9. Data: 2023-04-25 22:41:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 21:03:38 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    > O jakim "biznesie" mówisz?
    > Bo sporo " biznesu" który znam płaci w okolicach 1zl/kwh- umowy długoterminowe
    A dlaczego chcesz przez trzy godziny naładować do pełna duży akumulator? Teraz ładuje
    jak są tanie godziny i też jest dobrze. Z tymi sześcioma groszami był fart. Farty
    mają to do siebie że nie da się ich do końca przewidzieć. Teraz prąd na rynku
    niezbilansowany jest po 50 groszy za kilowatogodzine. A był dzisiaj po 40 groszy za
    kilowatogodzine. W tej chwili mam 96% zużycia prądu w drugiej taryfie. Jak bym
    pieniądze jakie wydałem trzymał w kieszeni to miałbym ich po roku mniej z 15%. W
    banku też bym stracił. A tak pomimo drobnych dziennych oszczędności jestem do przodu
    więcej niż na najlepszej lokacie i lepiej niż na obligacjach. A jak by się dało
    podłączyć pod ceny jak to oni nazywają dynamiczne to dla mnie było by super. Bez
    fotowoltaiki lepiej bym wychodził finansowo niż inni z fotowoltaiką na dodatek
    oszczędzał bym wtedy kiedy oni by tracili.

  • 10. Data: 2023-04-25 22:49:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Bez fotowoltaiki lepiej bym wychodził finansowo niż inni z fotowoltaiką na dodatek
    oszczędzał bym wtedy kiedy oni by tracili.

    Kurwa jak? Wydałeś <6kzł/domniemam na sprzęt który przynosi zysk dzienny
    3zł. Gdybym tyle samo wydał na PV to mam zwrot w 3 lata. Potem darmówa.
    Ty musisz czekać 15lat. Mogę podać dokładne wyliczenie. Warunek jest
    jeden, będziesz się do mnie zwracał Panie Lordzie (lord po ang to
    pan/Bóg :D).

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>