  • 1. Data: 2009-09-05 20:15:05
    Temat: Czy drewno tak sie zachowuje?
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    Witam,

    Szukam firmy do wykonania dachu. Olądajac robotę jednego majstra, zauwazyłem
    że każda z krokwi jest pęknieta wzdłoż
    na znacznej części długości (np 50%).
    Majster mówił ze to normalne bo drewno było scinane zimą.
    Niby jak ścinane bezpośrednio przed budowa to nie zdązy popękać przed
    ułozeniem i peka juz po zakryciu.
    Czy to naprawdę normalne że prawie 100% belek ma wzdłózne pękniecia na
    znacznej części długości?
    Pozdawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2009-09-06 20:57:04
    Temat: Re: Czy drewno tak sie zachowuje?
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik KS napisał:
> [...]
    > ułozeniem i peka juz po zakryciu.
    > Czy to naprawdę normalne że prawie 100% belek ma wzdłózne pękniecia na

    Może tak być. I jest to normalne.

    pzdr.
    rafał

  • 3. Data: 2009-09-06 22:10:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 5 Wrz, 22:15, "KS" <k...@o...pl> wrote:

    > Czy to naprawdę normalne że prawie 100% belek ma wzdłózne pękniecia na
    > znacznej części długości?

    tak może być. Im grubsze belki tym bardziej spękane.

  • 4. Data: 2009-09-07 14:16:59
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > ułozeniem i peka juz po zakryciu.
    > Czy to naprawdę normalne że prawie 100% belek ma wzdłózne pękniecia na

    Jeżeli drewno było młode (a teraz to prawie wszystko na dachy takie jest) i
    tylko 1 krokiew z niego wycięta (obcięte 4 boki) to tak się robi. Drewno z
    którego można wyciąć więcej niż 1 krokiew przeciera się przez środek słojów
    i nie popęka. Lepiej ścinać zimą gdy nie ma soków i sezonować jeśli jest
    możliwość - wtedy mniej pęknięć. No i wapnem pomalować końce.

    --=olo=--