  • Data: 2019-03-20 22:54:26
    Temat: Czym opomiarowaliście PC/PV itp.
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Zainstalowałem sobie czujnik prędkości wiatru, wyjście 0-5V.
    W jaki sposób najłatwiej odczytywać z niego dane? Na myśli mam RPi, bo
    leży gdzieś w szufladzie, ale mam małe doświadczenie w programowaniu, a
    szukam najprostszego rozwiązania do wyciągnięcia prędkości wiatru.
    Mam zamiar przez rok dokonywać pomiarów aby stwierdzić czy warto kupić
    małą turbinę wiatrową, przy czym:
    -turbina wiatrowa (przykładowa, moc dobiorę jak będę miał wstępne dane,
    ale myślę o 1kW, max. 2kW, ale może sens będzie miała mniejsza) startuje
    od ok. 5.5m/s a wartość nominalną ma w zakresie od ok. 11.5m/s do
    30(?)m/s, w związku z czym nie interesuje mnie średnia miesięczna, a
    ilość godzin z daną prędkością wiatru, fajnie jakbym mógł to dowolnie
    odczytywać, np. że najczęściej wieje między 20:00 a 00:00
    - w przyszłości mam dwie opcje: podłączyć turbinę do sieci (ale wtedy
    musi to zainstalować ktoś z jakimś papierem i koszt będzie 2x) lub nie
    podłączać do sieci i używać np. do ładowania hybrydy w przyszłości
    (koszt 1x, bo wtedy mogę kupić prosto od Chińczyka, ew. próbować robić
    coś samemu jeśli chińczyk też nie ma sensu)
    Żeby uciąć komentarze co do sensu- nie jest to w Polsce, ceny prądu jak
    i prędkość wiatru inna niż w Polsce. Gmina podaje średnią bodajże 5 czy
    6m/s, tylko średnia niewiele mi mówi, bo godzina wiatru z prędkością
    5m/s to dla turbiny nie to samo co pół godziny z prędkością 10m/s.

    Lukasz