  • Data: 2019-03-21 07:03:31
    Temat: Re: Czym opomiarowaliście PC/PV itp.
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.03.2019 o 21:48, SpiskowyMocny pisze:
    > Roczne dane prędkości wiatru możesz pewnie ściągnąć w postaci pliku z
    > pobliskiej stacji meteorologicznej,

    czytałeś mój post, czy tak tylko sobie klepiesz w klawiaturę?
    Średnia roczna, miesięczna czy nawet dzienna nie powie mi nic

    jeśli nie to można kupić stację
    > pogodową z rejestracja danych, tylko po co?

    przeczytaj jeszcze raz mojego posta i zobacz co kupiłem

    > Chcesz sprawdzić czy warto kupować turbinę wiatrową?
    > To liczyć już nie umiesz?
    > Jaki ten wiatr by nie był, to nigdy się to nie opłaca, prosta matematyka.

    a mi wychodzi <3 lata zwrotu chińczyka przy założeniu, że 30% czasu
    będzie wiał wiatr z prędkością nominalną. A średnia 6m/s (z jakiegoś
    oddalonego punktu, nie wiadomo na jakiej wysokości) i subiektywne
    odczucie sugeruje, że dość często jest >10m/s

    Lukasz