  • Data: 2018-12-17 11:38:43
    Temat: Dom szkieletowy - montaż drzwi bez ościeżnicy.
    Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mam do wykończenia gotowy dom szkieletowy.
    Ściany wewnętrzne zbudowano tak że do drzwi 80 cm
    rozstaw belek pionowych jest 90 cm .
    Zamierzałem kupić drzwi z drewna sosnowego i takież ościeżnice.
    Wczoraj odwiedził mnie na budowie znajomy który
    pracuje w Szwecji przy wykańczaniu domów szkieletowych.
    On odradza mi kupowania jakichkolwiek ościeżnic, mówi że oni
    w Szwecji w otwór o szerokości 90 cm wstawiają od razu drzwi
    90 cm i do belek konstrukcyjnych montują wąskie listwy
    drewniane, tak aby po zamknięciu drzwi opierały się na tych
    listwach z ewentualną uszczelką.
    Jest to oczywiście rozwiązanie dużo tańsze niż kupowanie i
    montowanie ościeżnic.
    Jak myślicie, czy to jest dobra rada?
    --
    Tomasz