  • Data: 2018-12-17 17:00:47
    Temat: Re: Dom szkieletowy - montaż drzwi bez ościeżnicy.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 08:22:32 UTC-6 użytkownik Tomasz napisał:

    > Ale to są tez futryny wykonane z drewna
    > sosnowego,surowego,klejonego metodą mikro
    > wczepów i uszlachetnione naturalną okleiną sosnową.
    >
    > No widzisz, a ja chcę mieć naturalną strukturę bez zadnej
    > okleiny. Chyba zamówie ekstra u jakiegoś stolarza.

    Filozofujesz i nie widzisz powaznych problemow a tylko jakies nieznaczace.

    To czy sie drzwi/zawiasy da przykrecic do czegos albo czy bedzie jak zrobic zamek
    jest nie problematyczne.

    Problemem jest to ze jak dom zacznie pracowac to sie otwor drzwiowy moze zwichrowac i
    powstana szpary.
    Po to jest framuga aby wszelkie nierownosci skompensowac. Jak dom za pare lat
    osiadzie to framuge mozna odkrecic, skorygowac i skrecic spowrotem.
    I choc nie jest to krytyczne to framuge dobrze miec. Ale nie jest krytyczna o czym
    jest nizej.

    To czy drzwi/framuga beda miec okleine nie jest istotne. Wazne jest to co jest w
    srodku.

    I upierajac sie przy monolitycznych elementach ryzykujesz ze w przyszlosci drewno sie
    rozeschnie albo zawilgnie i sie pokrzywi.
    Klejonka jest stabilniejsza a dodanie okleiny pozwoli aby wygladala prawie jak
    monolit (mozna poznac ze to okleina po tym ze nie widac slojow w oczekiwanym
    ukladzie).

    Nie filozuj. Klejonka i okleina sa ok.

    Jedyne co tak naprawde jest istotne poza tym wszystkim wyzej jest szerokosc drzwi. Im
    szersze tym lepiej. No chyba ze masz metrowe okno do tego pomieszczenia na parterze i
    jakby co mozesz cos tam przez okno wsadzic. Jak nie to lepsze szersze drzwi nwet za
    cene tego ze czasem beda z tym problemy.

    Ja bym dal szerokie drzwi i poprosil stolarza aby zamontowal je tak aby byla
    mozliwosc korekcji pozniej.