  • 1. Data: 2015-09-29 20:59:38
    Temat: Dom szkieletowy- nadproża - czym wypełniać szczelinę?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy jest sens wypełniania szczeliny między deskami nadproża w domu
    szkieletowym?

    Przecież powietrze jest jednym z najlepszych izolatorów (lambda =
    0.025). Czy warto je wymieniać na piankę albo wełnę?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-09-29 21:10:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 21:00:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Przecież powietrze jest jednym z najlepszych izolatorów (lambda =
    > 0.025). Czy warto je wymieniać na piankę albo wełnę?

    to baaardzo niedokładne stwierdzenie - to nieruchome powietrze jest izolatorem. Zatem
    oczwyiscie wypełniać wełną :)

    b.

  • 3. Data: 2015-09-29 21:48:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-29 o 21:10, Budyń pisze:

    > to baaardzo niedokładne stwierdzenie - to nieruchome powietrze jest izolatorem.
    Zatem oczwyiscie wypełniać wełną :)

    Specjalnie tak. Żeby pobudzić nerwy.
    Tak - nieruchome powietrze, ale przecież tylko takie występuje w
    szczelinie między belkami nadproża.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-09-29 22:00:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Specjalnie tak. Żeby pobudzić nerwy.

    Spooko... wstaw tam znak zakaz ruchu - powietrze przestanie Ci się
    ruszać i będzie izolatorem ;)

    Irek.N.

  • 5. Data: 2015-09-29 22:02:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie wypelniaj niczym z wyjatkiem powietrza. Dobrze Ci radzi ale obowiazku
    sluchania nie ma, wolny kraj.

  • 6. Data: 2015-09-29 22:25:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-29 o 22:00, Irek.N. pisze:

    > Spooko... wstaw tam znak zakaz ruchu - powietrze przestanie Ci się
    > ruszać i będzie izolatorem ;)

    Możesz rozwinąć?

    Skąd Twoja pewność, że powietrze zamknięte w drewnianej skrzynce - hula?

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-09-29 22:25:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

    > Możesz rozwinąć?
    >
    > Skąd Twoja pewność, że powietrze zamknięte w drewnianej skrzynce - hula?

    skąd twoja pewność, że skrzynka jest absolutnie szczelna?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2015-09-29 22:27:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 21:49:07 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    Zatem oczwyiscie wypełniać wełną :)

    > Specjalnie tak. Żeby pobudzić nerwy.
    > Tak - nieruchome powietrze, ale przecież tylko takie występuje w
    > szczelinie między belkami nadproża.

    filozofia mówi ze sa dwie drogi - znalezc sobie autorytet i go posłuchac (tu to jest
    zbiezne z wiedza techniczną) albo zglebic temat by oprzec sie na wiedzy swojej a nie
    innych :-)

    Wracajac do tematu: masz dwie scianki: zewnetrzna i wewnetrzną. Wewnetrzna jest
    cieplejsza wiec powietrze sie unosi (dlaczego? hehehe)i zaczyna sie ruch wirowy bo
    cieplo jest oddawane sciance zewnetrznej. W komorze nadproza to tez oczywiscie
    nastapi - a powietrze nie bedzie izolatorem a medium przenoszacym energie z jednej
    scianki do drugiej. Zatem trzeba to powietrze zatrzymac. Jak? Ano wykorzystujac jedna
    z jego wlasciwosci a mianowicie lepkosc. Powietrze sie nieco klei do otaczajacych
    przedmiotów - a jak sie klei to w ich poblizu nie rusza.
    Wełna powoduje klejenie powietrza do nitek szkla.
    Bardzo podobny efekt wykorzystuje sie w szybach okiennych zespolonych. Pomiedzy
    szybami pozostawia sie szczeline rzedu 1,6cm bo tyle trzeba by powietrze nie krążyło
    ze wzgledu na lepkosc.
    Gdyby dac wieksza odleglosc to powietrze bedzie krazyc zatem izolacyjnosc bedzie
    kiepska. Gdyby dac mniej to bedzie mniej nieruchomego powietrza wiec znow
    izolacyjnosc spadnie.

    :-)

    b.

  • 9. Data: 2015-09-30 07:42:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-29 o 22:25, masti pisze:

    > skąd twoja pewność, że skrzynka jest absolutnie szczelna?

    Nie musi być absolutnie szczelna. Co więcej - wełna skalna też nie jest
    absolutnie szczelna a membrana ma umożliwiać ruch w jej wnętrzu w celu
    np pozbycia się wilgoci.

    --
    MN

  • 10. Data: 2015-09-30 08:47:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 07:42:36 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Nie musi być absolutnie szczelna.

    konstrukcja z opakowaniem musi byc szczelna

    Co więcej - wełna skalna też nie jest
    > absolutnie szczelna a membrana ma umożliwiać ruch w jej wnętrzu w celu
    > np pozbycia się wilgoci.

    bzdura :-)

    b.