  • Data: 2022-01-03 23:06:23
    Temat: Duży otwór w stropie żelbetowym....antresola
    Od: uciu <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Panowie, pytanie czysto teoretyczne.
    Załóżmy że mam do "dorobienia" 2 pokoje w domu...
    Parterówka wiec zostaje tylko strych (200m2 i h 2,3m do jętek, które zostawiłbym
    widoczne wiec do szczytu około 3-3,2m)...w bok się nie da bo nie ma miejsca.

    Haczyk? -> Strop żelbetowy 15cm, mocno zbrojony,, szkody górnicze.

    Wyjście na strych z salonu fajnie by wyglądało...
    Pasowałoby usunąć więcej sufitu...zrobieć antresole + schody 2 biegowe przy jednej ze
    ścian.
    Otwór musiałby być ok 4,5 x 6-7m wiec spory..

    Pomijając konstruktora bo bedzie musiał ocenic czy się da bezpiecznie to zrobić...

    Jak się to robi? - jakaś firma i wycinają po kawałku? Może smamu spróbować z ogromną
    piłą... Od dołu pewnie jakiś szalunek z OSB na stemplach by się przydał... Dobrze
    myślę? Firma pewnie wzięłaby mają tek za takie coś...

    Zbrojenie stropu wyglądało tak
    https://ibb.co/6YcsbmW
    Wokół tego pomieszczenia były belki..jedna z 16 prętami fi16mm... wiec konstrukcyjnie
    nie powinno być ekscesów. do tego wieniec wokół całego domu... bunkier :-)

    Co myślicie?