  • 1. Data: 2011-09-21 20:10:37
    Temat: Dyniowo...
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    ...mi :-)
    http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/969608

    Z tyłu po lewej, długie, grube, wielkie, ciemnozielone - dynia Lunga di
    Napoli. Owalne ciemnozielone duże na pierwszym planie - dynia Ambar. Długie
    zielone ze smugami, po prawej z tyłu - cukinia Lajkonik. Butelkowate
    kremowe po prawej - dynia piżmowa. Owalne żółte - dynia makaronowa Pyza.

    Lunga di Napoli (dynia słodka, o którą niegdyś pytałam tutaj) okazała się
    delikatna, przepyszna - do gotowania, zapiekania i na surowo. Do marynaty
    chyba zbyt mało spoisty miąższ, ale zamarynuję troszkę, zobaczę. Zupa z
    niej dziś była niesamowita! I surowe plastry na chleb z masłem posypane
    solą albo otoczone w mące i powolutku usmażone na oleju - mniam :-)
    Wątpię tylko, czy się długo przechowa.
    Ambar, piżmowa i makaronowa - na zimę.
    Polecam!
    --
    XL

  • 2. Data: 2011-09-21 20:20:43
    Temat: Re: Dyniowo...
    Od: Paulinka <p...@w...pl>

    Ikselka pisze:
    > ...mi :-)
    > http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/969608

    Fajne zdjęcia.

> [...]
    > niej dziś była niesamowita! I surowe plastry na chleb z masłem posypane
    > solą albo otoczone w mące i powolutku usmażone na oleju - mniam :-)

    U nas dynia jest sadzona tylko na pestki do późniejszego łuskania. W tym
    roku zresztą tylko symbolicznie.
    Za to za Twoją radą zaczęłam spożywać w nadprogramowych ilościach
    cukinię panierowaną taką z patelni. Świetna rzecz.
    Dzisiaj resztę tej cukinii przerobiłam na leczo wg przepisu W. Łosia.
    IMO najlepszy przepis na leczo.

    --

    Paulinka

  • 3. Data: 2011-09-21 20:35:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 22:20:43 +0200, Paulinka napisał(a):

    > Fajne zdjęcia.

    Dzięki.
    Się nataskałam, że hej! Przewiozłam te wszystkie dynie z ogrodu na trawnik
    moim "zakupowym" cinquecento, bo inaczej bym padła - MŚK gdzieś taczki
    schował przed wyjazdem, czy może sasiadowi pożyczył.
    Jutro dołączę zdjęcia cinquecento pełnego dyń, ależ śmiesznie to wygląda!

> [...]
    > Za to za Twoją radą zaczęłam spożywać w nadprogramowych ilościach
    > cukinię panierowaną taką z patelni. Świetna rzecz.

    Podobnie dynia piżmowa, byle młoda, a jakbyś spróbowala Lungę - tooo
    dopiero. Bije je obie na głowę. Jestem w niej zakochana. Zabrałam w
    sierpniu na Mazury dwie sztuki, bo nie mogłam się rozstać z tą dynią -
    znajomi się zajadali, nie nadążałam smażyć :-)

    > Dzisiaj resztę tej cukinii przerobiłam na leczo wg przepisu W. Łosia.
    > IMO najlepszy przepis na leczo.

    Mam swój ulubiony, ciekawe, czy podobny. Masz linka?
    --
    XL

  • 4. Data: 2011-09-21 20:47:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 22:20:43 +0200, Paulinka napisał(a):

    > U nas dynia jest sadzona tylko na pestki do późniejszego łuskania. W tym
    > roku zresztą tylko symbolicznie.

    Niee no, zamarynuj trochę!

    Dynia marynowana do mięsa (ja zżeram samą...):
    Dynię w kostkę półtora na półtora cm, do słoików, zalać zalewą,
    pasteryzować 15 minut, nie dłużej, żeby była chrupka.
    Legendy z obgotowywaniem przed włożeniem do słoików to bezedura.
    Zalewa moja:
    Ocet 10-procentowy - 1/2 litra
    Woda - 2 litry albo ciutke wiecej
    Cukier do smaku (słodkie ma być)
    Goździki - z 8-10 sztuk
    Kawałek cynamonu
    Skórka cytryny
    Zagotować składniki, odcedzić przyprawy i zalać dynię w słoikach.
    Pasteryzować 15 min od zawrzenia i ani minuty dłużej.

    W tym roku mam ochotę jednak zrobić takie kuleczki:
    http://www.mojegotowanie.pl/przepisy/przetwory/dynia
    _slodko_kwasno_pachnaca
    Jednak bez całego tego etapu wstępnego.

    --
    XL

  • 5. Data: 2011-09-21 20:56:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 22:47:44 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Niee no, zamarynuj trochę!

    Upss, sorry, miało iść na "kuchnię" :-)

    --
    XL

  • 6. Data: 2011-09-21 23:53:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 22:10:37 +0200, Ikselka napisał(a):

    > ...mi :-)
    > http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/969608

    Jutro zrobię "moją" pieczoną na słodko - z masłem, cukrem, cynamonem, gęstą
    śmietaną. Mniam!
    Pojutrze:
    http://www.youtube.com/watch?v=QNi8ZGX0ts4&feature=r
    elated
    albo
    http://www.youtube.com/watch?v=pLKWiMZuYAk&feature=r
    elated
    Albo jedno i drugie.

    Chyba zaczynam się rozkręcać :-D
    --
    XL

  • 7. Data: 2011-09-22 19:32:22
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:j5dgv5$trn$1@node2.news.atman.pl...

    > Dzisiaj resztę tej cukinii przerobiłam na leczo wg przepisu W. Łosia. IMO
    > najlepszy przepis na leczo.

    Hejka. Gdzie mogę znaleźć ten przepis?
    Pozdrawiam dociekliwie Ja...cki

  • 8. Data: 2011-09-22 23:09:36
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-09-21 22:10, Ikselka pisze:

    > ...mi :-)
    > http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/969608

    No, na Festiwalu dyni mogłabyś już startować :)

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
    Jak nie pisać po angielsku

  • 9. Data: 2011-09-22 23:10:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 01:09:36 +0200, Aicha napisał(a):

    > No, na Festiwalu dyni mogłabyś już startować :)

    Sama se robię festiwal :-)
    --
    XL

  • 10. Data: 2011-09-22 23:17:45
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-09-23 01:10, Ikselka pisze:

    > Sama se robię festiwal :-)

    Ale 180-kilowej nie da się podnieść samemu ;)