  • 1. Data: 2011-09-19 12:12:00
    Temat: co to ?
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Witam
    Na liściach czarnej porzeczki zobaczyłem takie plamy
    https://lh4.googleusercontent.com/-7JqqWGfzhvE/Tncw4
    rZm3KI/AAAAAAAAAIc/PbhCJ3WHRUI/s128/DSC01459.JPG
    Przepraszam za rozmiar zdjęcia ale robione komórką.
    Porzeczka jest w sklepie a ja nie wiem czy te zabarwienia na liściach to
    naturalna oznaka zimna czy może jakas choroba. Nie chce kupować sadzonek, które
    potem pozarażają mi inne rośliny.
    Pozdrawiam i prosze o opinię

  • 2. Data: 2011-09-19 12:19:01
    Temat: Re: co to ?
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Ze zdjęcia wiele nie wynika, ale podobnie wyglądają liście moich
    porzeczek w okresie jesiennym - tuż przed zrzuceniem :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2011-09-19 13:19:20
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "mz" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naturalna oznaka zimna czy może jakas choroba. Nie chce kupować sadzonek,

    Nie kupiłbym.

    skryba

  • 4. Data: 2011-09-19 19:58:35
    Od: "mz" <z...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > naturalna oznaka zimna czy może jakas choroba. Nie chce kupować sadzonek,

    Dlaczego ??

  • 5. Data: 2011-09-20 06:32:14
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "mz" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie kupiłbym.
    >
    > Dlaczego ??

    Bo musiałbym się schylać przy zrywaniu owoców,
    a mnie plecy bolą.
    :-)
    A serio - nie mam pewności, czy te przebarwienia
    nie są skutkiem jakiegoś choróbska.
    Fotka taka mała, że trudno rozsądnie opiniować
    co do zdrowotności sadzonki.
    Brak fotki spodniej strony liścia.
    A gdy jeszcze pomyślę ile złego może spotkać
    tą sadzonkę w miejscu docelowym to strach się bać.
    Przypląta się do krzaczora opadzina liści porzeczek,
    http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=981
    Wypisz, wymaluj prawie jak na Twojej fotce.
    Potem się okaże, że wokół twojego ogrodu rosną
    egzemplarze porażone białą plamistością liści,
    srebrzystością liści, rdzą wejmutkowo porzeczkową
    rewersją i innymi chorobami, albo dopadnie ją
    wielkopąkowiec porzeczkowy, szpeciele, mszyce,
    przędziorki a w końcu przewierci ją przeziernik porzeczkowy.
    Zanim sie nauczysz rozpoznawać te choroby i szkodniki
    oraz sposoby ich zwalczania to urośnie Tobie broda dłuższa
    od mojej i zdążysz osiwieć bardziej niż ja.
    Wydasz sporo kasy na ŚOR.
    Czy to ma sens dla jednego krzaczora?
    ;-)

    Pozdrawiam żartobliwie
    skryba

  • 6. Data: 2011-09-20 14:09:48
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 08:32, skryba ogrodowy pisze:
    (...)
    > A serio - nie mam pewności, czy te przebarwienia
    > nie są skutkiem jakiegoś choróbska.

    Tak jak na mojej porzeczce.
    https://picasaweb.google.com/kkrycha/Porzeczka#56544
    42167884842642

> [...]
    > tą sadzonkę w miejscu docelowym to strach się bać.
    > Przypląta się do krzaczora opadzina liści porzeczek,

    na mojej fotce ;-)

> [...]
    > oraz sposoby ich zwalczania to urośnie Tobie broda dłuższa
    > od mojej i zdążysz osiwieć bardziej niż ja.

    A co mi tam i tak już jestem siwa :-)

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
    zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

  • 7. Data: 2011-09-20 14:24:23
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co mi tam i tak już jestem siwa :-)

    No, to już tylko musi Tobie wyrosnąć broda
    :-))
    i będziesz w tych miejscach.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba
    Ps. Na przyszłośc wyłażąc na dach altanki pamiętaj prawdę dekarzy:
    "spadł z dachu i po fachu".
    ;-))

  • 8. Data: 2011-09-20 16:21:48
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 16:24, skryba ogrodowy pisze:
    (...)

> [...]
    >
    > Pozdrawiam pogodnie
    > skryba
    > Ps. Na przyszłośc wyłażąc na dach altanki pamiętaj prawdę dekarzy:

    Na dachu gacie miałam pełne strachu, dlatego ciągle przemieszczałam się
    na kolanach.
    Zawsze niższa wysokość do spadania niż na stojąco.
    ;-)

    Pozdrawiam dekarsko Krycha.