  • 1. Data: 2011-09-18 16:22:16
    Temat: Kiedy przesadzać róże?
    Od: medea <x...@p...fm>

    Nadspodziewanie rozrosły mi się róże. Właściwie to myślałam, że pójdą na
    straty, bo posadziłam takie kikuty od niechcenia, a teraz okazuje się,
    że pięknie rosną, kwitną i powoli zaczynają mi się dusić w swoim
    sąsiedztwie, więc muszę przynajmniej jedną z nich przesadzić. Kiedy
    można to zrobić i jak, żeby jej jak najmniej zaszkodzić?

    Ewa

  • 2. Data: 2011-09-18 18:19:10
    Temat: Re: Kiedy przesadzać róże?
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > więc muszę przynajmniej jedną z nich przesadzić. Kiedy można to zrobić i

    W październiku ze sporą bryłą korzeniową
    w uprzednio przygotowane stanowisko.

    Pozdrawiam krzaczasto
    skryba

  • 3. Data: 2011-09-19 06:26:00
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2011-09-18 20:19, skryba ogrodowy pisze:
    > Użytkownik "medea"<x...@p...fm> napisał w wiadomości
    > W październiku ze sporą bryłą korzeniową
    > w uprzednio przygotowane stanowisko.

    Dzięki za odpowiedź.
    Przypuszczam, że w październiku te róże będą nadal jeszcze kwitły, bo
    mają nowe pąki. To nie przeszkadza?

    Ewa

  • 4. Data: 2011-09-19 11:08:31
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Przypuszczam, że w październiku te róże będą nadal jeszcze kwitły, bo mają
    > nowe pąki. To nie przeszkadza?

    Po przesadzeniu wytnij pąki. Po pierwszych przymrozkach,
    gdy ziemia od mrozu już troszkę się zbryli usyp wysoki kopczyk
    najlepiej z ziemi kompostowej. Do usypania koczyka zimowego
    nie stosuj torfu i grubej kory. Wiosną kompost rozgarniesz zasilając
    sadzonkę, a jego nadmiar usuniesz.

    Pozdrawiam kwitnąco
    skryba