  • 1. Data: 2011-09-18 07:42:32
    Temat: maliny
    Od: "ewawuncia" <e...@w...pl>

    Witam
    Dostałam kilka lat temu sadzonki póznej odmiany maliny i co roku ten sam
    problem tzn. maliny mają 1.5-2 m wysokości , owoce dopiero wrzesień a raczej
    koniec pazdziernika na rocznych pędach. Koleżanka od której dostałam maliny
    ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina przenawożenia. Wyrzucić
    i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?
    Pozdrawiam Ewa

  • 2. Data: 2011-09-18 08:01:33
    Temat: Re: maliny
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "ewawuncia" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostałam maliny ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina
    > przenawożenia. Wyrzucić i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?

    Jeśli to jest późna odmiana, to jej okres
    owocowania jest właśnie taki jak piszesz.
    Jeśli chcesz smakować maliny wcześniej
    dokup odmianę wcześniejszą.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2011-09-18 10:23:55
    Temat: Odp: maliny
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

> [...]
    > dostałam maliny ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina
    > przenawożenia. Wyrzucić i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?

    Prawdopodobnie masz malinę "Polana" owocującą na pędach jednorocznych.
    Prawdopodobnie też wycinasz wszystko na jesień równo z ziemią. Wtedy
    wyrastają wiosną pędy, które owocują do pierwszych przymrozków. Takie
    wycinanie wszystkiego na raz - odmian owocujących dwukrotnie - jest
    oczywistym błędem, powtarzanym przez większość działkowiczów. Aby załapać
    się na tradycyjne - letnie owocowanie tych odmian POZOSTAWIAMY pędy
    zeszłoroczne (a właściwie przycinamy je do wysokości zdrowego drewna, co bez
    problemu widać wiosną). Mamy zatem w maliniaku zarówno pędy jednoroczne -
    owocujące póżnym latem, jak i dwuletnie - powtarzające owocowanie końcem
    czerwca-lipiec.

    zdroofka Johnny

  • 4. Data: 2011-09-18 11:23:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 09:42:32 +0200, ewawuncia napisał(a):

> [...]
    > ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina przenawożenia. Wyrzucić
    > i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?

    Kupiłaś PÓŹNE, a chcesz wcześne owoce?
    3333-)
    --
    XL

  • 5. Data: 2011-09-18 18:27:41
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]
    > dostałam maliny ma to samo,maliny nie są nawożone więc to nie wina
    > przenawożenia. Wyrzucić i kupić nowe sadzonki w sklepie ogrodniczym?

    Hejka. Myślę, że warto kupić sprawdzone odmiany. Na naszej działeczce
    Pokusa, Polana i Polka owocują już od miesiąca. Identyczna sytuacja u
    sąsiadów. Późniejsza jest żółtoowocowa Poranna Rosa.
    Pozdrawiam radykalnie Ja...cki
    PS Maliny powtarzające trzeba chronić przed (zapowiadanymi w serwisach
    meteo) majowymi przymrozkami, np. okrywając agrowłókniną. Jak wówczas
    dopuścimy do zmarznięcia młodych pędów zbiory strasznie się opóźnią.

  • 6. Data: 2011-09-19 05:19:50
    Temat: Dziękuję n/t
    Od: "ewawuncia" <e...@w...pl>