  • 1. Data: 2010-10-07 19:20:46
    Temat: Elektryk - duży koszt
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Dostałem fakturę od elektryka i trochę mnie zdziwiły koszty.
    Ale od początku:
    - była to wymiana instalacji w starym domu
    - cena za punkt 35 zł. (większość było z kuciem)
    - wymieniana była instalacja elektryczna na jednym piętrze, 60 m2
    - ilość punktów to ok. 50
    - dodatkowo przenoszony był licznik z głównym bezpiecznikiem ze środka
    domu na zewnątrz
    - dodatkowo zostały podprowadzone kable do piwnicy (do późniejszego
    rozprowadzenia ich)
    - materiał obejmował: kable, puszki, skrzynka zewnętrzna, skrzynka
    wewnętrzna, bezpieczniki
    - kable nie były rozprowadzane w rurkach

    A teraz koszty:
    materiał: 2 950 zł.
    robocizna: 3 100 zł.
    Łączny koszt: 6 050 zł.
    Okolice Bielska.

    Co myślicie?

  • 2. Data: 2010-10-08 06:22:43
    Temat: Re: Elektryk - duży koszt
    Od: "Adam" <e...@w...pl>

    > A teraz koszty:
    > materiał: 2 950 zł.
    > robocizna: 3 100 zł.
    > Łączny koszt: 6 050 zł.
    > Okolice Bielska.

    To są normalne ceny.

    Adam

  • 3. Data: 2010-10-08 06:57:23
    Od: k_jak_krzys <k...@s...pl>

    On 7 Paź, 21:20, Krzysiek <b...@b...com> wrote:
> [...]
    > - materiał obejmował: kable, puszki, skrzynka zewnętrzna, skrzynka
    > wewnętrzna, bezpieczniki
    > - kable nie były rozprowadzane w rurkach

    35 * 50 = 1750 zł
    skąd robocizna 3100?

    Pozdrawiam
    KK

  • 4. Data: 2010-10-08 07:10:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 7 Paź, 21:20, Krzysiek <b...@b...com> wrote:
    > Łączny koszt: 6 050 zł.
    > Okolice Bielska.
    >
    > Co myślicie?

    Za tyle pierdzielenia się w starym domu to bardzo tanio :]

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2010-10-08 08:44:34
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Można było 3 tys zaoszczędzić robiąc samodzielnie.
    Kolejny 1-1,5 tys kupując w hurtowni, a nie przez elektryka.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2010-10-08 09:12:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Krzysiek napisał:

    > A teraz koszty:
    > materiał: 2 950 zł.
    > robocizna: 3 100 zł.
    > Łączny koszt: 6 050 zł.
    > Okolice Bielska.
    >
    > Co myślicie?

    Wydaje mi się, że aż tak bardzo nie przesadzili..., a ile roboczodniówek
    im to zajęło?

  • 7. Data: 2010-10-08 09:20:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 8 Paź, 10:44, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > Można było 3 tys zaoszczędzić robiąc samodzielnie.

    Oczywiście... A może pytacz nie jest elektrykiem i robota by mu zajęła
    2 tygodnie wyrwane z urlopu?

    > Kolejny 1-1,5 tys kupując w hurtowni, a nie przez elektryka.

    To jesteś jasnowidzem i wiesz dokładnie co facet kupił, ile esek, ile
    różnicówek, jakie przewody i ile, gratuluję :>

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2010-10-08 10:01:23
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    > Można było 3 tys zaoszczędzić robiąc samodzielnie.
    > Kolejny 1-1,5 tys kupując w hurtowni, a nie przez elektryka.
    >

    > Można było 3 tys zaoszczędzić robiąc samodzielnie.
    Trzeba umieć, miec dryg w dłonaich do układania drutu, i mieć czas
    W duzych firmach instalacyjnych są oddzielne ekipy które budują trasy
    kablowe, inni montują osprzęt, jeszcze inny ciągną i upinają kable, a
    jeszcze inni łączą. W chwilach przestoju/kopotów logitycznych ludzie od
    ukąłdania kabli wspierają tych od tras i na odwrót, ci od łaczenia to czesto
    "elita" i są przerzucani na inne tematy.Prefabrykacja rodzielni to już
    absolutnie insza inszość. Wiec jak widać na przykłądzie instytucji że
    zyski/wyniki finansowe są ważne, robienie wszytskiego samemu nie jest
    uzasadnione ekonomicznie

    > Kolejny 1-1,5 tys kupując w hurtowni, a nie przez elektryka.
    Myślisz że elektryk nie podzielił się rabatami? Może było by taniej ale nie
    jestem na 100% pewien czy tak by bylo jak by doliczyć czas, paliwo itd,
    dokupywanie, probelme zwrotów
    Czesto na dużych zamówieniach udaje się uzyskać kilka punktów procentowych
    dodając pośrednika do łańcuszka bo tój dostawca może mieć wyższe rabaty (ze
    względu na obrót) niż ty

    Bartosz Augustyniak

  • 9. Data: 2010-10-08 10:07:10
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-10-08 11:12, robercik-us pisze:

    > Wydaje mi się, że aż tak bardzo nie przesadzili..., a ile roboczodniówek
    > im to zajęło?

    problem jest w czym innym.
    Fachman przed robotą posprawdzał i powiedział że wyjdzie ok. 4 000 zł.
    zapierał się że 4500 to góra.

    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-10-08 10:39:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 8 Paź, 12:07, krzysiek <a...@m...net> wrote:

    > problem jest w czym innym.
    > Fachman przed robotą posprawdzał i powiedział że wyjdzie ok. 4 000 zł.
    > zapierał się że 4500 to góra.

    trzeba bylo podpisac umowe na te 4500 :)

    A w praktyce to przejdz sie do castoramy i spisz ile kosztuja kable,
    puszki itp. Od ceny castoramowej odejmij 30-50% i tyle zaplacil
    elektryk wiec mozna ponegocjowac. Zawsze mozesz poprosic o rachunki za
    ten material.
    Sama skrzynka na licznik na zewnatrz potrafi koztowac jakies
    400-1000zl w zaleznosci od rozmiaru.
    Podlicz sobie i ewentualnie negocjuj z wykonawca. Ale cena moze byc
    wcale nie wygórowana zwlaszcza ze musial kuc..