  • 1. Data: 2012-08-15 20:25:13
    Temat: Elektryka
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Witam, muszę podłączyć żyrandol. ma 3 końcówki 1-niebieska i 2-brązowe
    a z sufitu wychodzą 4, niebieski, żółto-zielony, szary i czarny.
    Chciałem podłączyc ale strzeliło i wywaliło bezpiecznik aż na
    korytarzu. Jak to cholerstwo połączyć, żeby było dobrze? Taka mała
    prośba.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-08-15 20:52:01
    Temat: Re: Elektryka
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.08.2012 20:25, Kadar pisze:
> [...]
    > Chciałem podłączyc ale strzeliło i wywaliło bezpiecznik aż na
    > korytarzu. Jak to cholerstwo połączyć, żeby było dobrze? Taka mała

    domyślam się że masz podwójny wyłącznik i żyrandol na dwie, lub więcej
    żarówek...

    sufit...... żyrandol
    żół/ziel....obudowa
    niebieski...niebieski
    szary.......1 brązowy
    czarny......2 brązowy

    ale powyższe tylko pod warunkiem jak wyżej, że masz taki żyrandol i taki
    wyłącznik, no i przede wszystkim instalacja musi być wykonana zgodnie ze
    sztuką.

    Zanim podłączysz żyrandol sprawdź śrubokrętem próbówką gdzie masz fazę,
    powinien świecić na szarym i na czarnym przewodzie wystającym z sufitu,
    oczywiście tylko przy "włączonym świetle". Na niebieskim i na żółt/ziel
    nie ma prawa świecić. Jeżeli jest inaczej to nie ruszaj lepiej tego.

  • 3. Data: 2012-08-15 21:02:30
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...
[...]

    Żółto-zielony jest zarezerwowany dla ochrony przeciwporażeniowej i łączy się
    z obudową metalową żyrandola. Powinien tam być zacisk ze znaczkiem "masy".

    Pozostałe 3 przewody do 3 przewodów żyrandola.
    Myślę, że niebieski jest wspólny dla obu grup żarówek i należy połączyć oba
    niebieskie.
    Szary i czarny natomiast oddzielnie do obu brązowych.

    t-1

  • 4. Data: 2012-08-15 21:04:12
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2012 11:25:13 -0700 (PDT), Kadar
    <o...@g...com> napisal(a):

> [...]
    >Chciałem podłączyc ale strzeliło i wywaliło bezpiecznik aż na
    >korytarzu. Jak to cholerstwo połączyć, żeby było dobrze? Taka mała

    Jeżeli elektryk nie namieszał, a w fabryce w żyrandolu kable też dobrze
    zrobili to łączysz:
    1, niebieski z niebieskim
    2. jeden brązowy z czarnym
    3. drugi brązowy z szarym
    4. żólto-zielony powinien być połączony z "masą" żyrandola, ale jeżeli nie
    ma tam żadnego zacisku z symbolem uziemienia, to po porstu zostaw
    żółto-zielony nie podłączony.

    --
    Maciej

  • 5. Data: 2012-08-15 23:45:37
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik t-1 napisał:
    > Żółto-zielony jest zarezerwowany dla ochrony przeciwporażeniowej i łączy
    > się z obudową metalową żyrandola. Powinien tam być zacisk ze znaczkiem
    > "masy".

    Powinien ale nie musi. Jak nie ma - zaizolować (żeby w otwór na śrubę w
    kostce nie wlazło i zwarcia nie zrobiło) i zostawić.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2012-08-16 10:04:45
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Czesc ;-)

    Wez probowke i sprawdz kable
    wychodzace z sufitu.

    Zyrandol ze sklepu kable ma prawidlowo
    zrobione.

    Przyklady polaczen podali inni.

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2012-08-16 10:14:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Dzięki serdeczne dla mnie to czarna magia te kabelki ale podłączyć
    prawidłowo juz potrafię.
    KADAR

  • 8. Data: 2012-08-16 10:22:16
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > ale powy sze tylko pod warunkiem jak wy ej, e masz taki yrandol i taki
    > wy cznik, no i przede wszystkim instalacja musi by wykonana zgodnie ze
    > sztuk .
    >
    > Zanim pod czysz yrandol sprawd rubokr tem pr b wk gdzie masz faz ,
    > powinien wieci na szarym i na czarnym przewodzie wystaj cym z sufitu,
    > oczywi cie tylko przy "w czonym wietle". Na niebieskim i na t/ziel
    > nie ma prawa wieci . Je eli jest inaczej to nie ruszaj lepiej tego.

    Wyłącznik i żyrandol tak jak się domyślasz. Elektryke robił fachowiec
    może nie najlepszy bo mi kable prześwitują spod tynku ale z
    uprawnieniami więc powinno byc wszystko w porządku. Nie pamiętam który
    kabelek swieci ale rzeczywiście na wszelki wypadek sprawdzę.
    KADAR

  • 9. Data: 2012-08-16 10:23:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > to-zielony jest zarezerwowany dla ochrony przeciwpora eniowej i czy si
    > z obudow metalow yrandola. Powinien tam by zacisk ze znaczkiem "masy".
    >
    > Pozosta e 3 przewody do 3 przewod w yrandola.
    > My l , e niebieski jest wsp lny dla obu grup ar wek i nale y po czy oba
    > niebieskie.
    > Szary i czarny natomiast oddzielnie do obu br zowych.
    >
    > t-1

    Nie wiem czy jest tam taki zacisk ale poszukam.
    KADAR

  • 10. Data: 2012-08-16 10:24:37
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Powinien ale nie musi. Jak nie ma - zaizolować (żeby w otwór na śrubę w
    > kostce nie wlazło i zwarcia nie zrobiło) i zostawić.
    >
    > --
    > Darek

    Ok. jeśli nie znajde z niczym nie będę łączył.
    KADAR