  • 1. Data: 2010-10-02 14:18:53
    Temat: Formalności dot. zakończenia budowy
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Załóżmy, że jest sobie deweloper i nabywca domu. Rozumiem, że deweloper
    powinien zająć się załatwieniem pozwolenia na użytkowanie?
    Czy odbiór techniczny budynku przez nabywcę odbywa się po uzyskaniu przez
    dewelopera pozwolenia na użytkowanie?

    Przepraszam za pewnie banalne pytania ale o samym odbiorze lub samym
    pozwoleniu można wiele znaleźć w Internecie, natomiast gorzej już o tym jak
    te zdarzenia są ze sobą związane.

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2010-10-02 15:37:59
    Temat: Re: Formalności dot. zakończenia budowy
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemolo napisał:
> [...]
    >
    > Przepraszam za pewnie banalne pytania ale o samym odbiorze lub samym
    > pozwoleniu można wiele znaleźć w Internecie, natomiast gorzej już o tym

    Bo one nie są ze sobą związane...
    Ktoś prowadzi budowę - tu deweloper - i tę budowę trzeba zakończyć -
    zgłosić do PINB, że budowa zakończona i teraz chce się uzyskać ich
    aprobatę, czy zaświadczenie, czy co tam jeszcze, żeby plac przestał być
    placem budowy, a stał się domem z możliwością legalnego zamieszkania. To
    jedna sprawa.

    Dalej, Ty jako nabywca, odbierasz od dewelopera sprzedawany Ci towar -
    dom, który albo jest już na etapie oddania do użytku - to, co napisałem
    powyżej - albo jest jeszcze w stanie budowy - dewewloper nie załatwił
    formalności potrzebnych do zasiedlenia budynku.
    Ty, jako nabywca musisz zwrócić uwagę na to, co bierzesz - stan
    techniczny budynku i stan prawny - czy jest to jeszcze budowa, czy już
    nieruchomość pod zamieszkanie.

    Wszystko zależy od tego, jak została skonstruowana umowa, którą
    zawierałeś z deweloperem.

    Po prostu musisz mieć oczy i uszy baaardzo szeroko otaerte skoro
    bierzesz dom od dewewlopera :-)

    pozdr
    robercik-us