  • 321. Data: 2020-01-05 19:23:38
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Kris <k...@g...com>

    >IMO najgorszy scenariusz to >taki ze bedziemy płacic za >prąd coraz wiecej
    >dlatego ze produkujemy go w >sposób nieekologiczny i >płacimy za to kary.

    Nietrudno jednak zauważyć że ten ekologiczny sumarycznie najdroższy jednak jest(patrz
    chociażby Australia)

  • 322. Data: 2020-01-05 19:56:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2020 18:53:30 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > a przedsiebiorca to niewazny? - tzn wazny ale po to by go opluc jako zlodzieja,
    krwiopijce itd?

    Bodajże Mateusz w krótko i treściwie Adamowi wyjaśnił po co zostali przedsiębiorcami
    Myślę że nie po to aby rodzinie górnika czy kasjerce z biedry byt zapewnić
    A skoro wybrali taką drogę(dobrowolnie) to raczej nie powinno dl takiego
    przedsiębiorcy zaskoczeniem być ze trzeba podatek zapłacić, vat odprowadzić a jak się
    pracownika zatrudni to zusy, urlopy itp mu zapewnić.
    "Złodzieja, krwiopijcy" napisałeś.
    Wyżnej napisałeś coś o rachunku sumienia- znaczy starałeś się usprawiedliwić
    kombinatorstwo czy nawet kradzież
    Gdyby to ja napisał to ok, mnie tam niekoniecznie 10 przykazań kierunek wskazuje, ale
    akurat Ty coś tam usprawiedliwiać próbujesz.
    Zenek chyba napisał że 7 przykazanie krótkie i precyzyjne jest.
    A po mojemu jak ktoś pracownika okrada kombinując ze śmieciówką zamiast normalnej
    umowy to jest kradzież(okradanie pracownika).
    Jak facet gwoździe wbijający w koszty wrzuci młotek to ok, jak by jednak telewizor
    czy inny projektor w koszty wrzucił to jest zwykłe kombinatorstwo i tyle. Ty do tego
    jakieś moralne usprawiedliwienia tworzysz.

    > Wiec chcialem zauwazyc ze bez tego przedsiebiorcy panstwo nie dostaloby >vatu, ale
    jeszcze górnikowi wypłacało zasilki bezrobotnego.

    Tia a węgiel pod ziemią by został pomimo tego ze ktoś chetny na jego zaku byłby
    Kurcze, jeszcze raz- właściciel biedry nie po to biznes otworzył żeby podatki płacić
    i zapewnić byt swoim pracownikom i ich rodzinom.

  • 323. Data: 2020-01-06 00:05:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2020 19:56:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Gdyby to ja napisał to ok, mnie tam niekoniecznie 10 przykazań kierunek wskazuje,
    ale akurat Ty coś tam usprawiedliwiać próbujesz.

    cos raczej niedokładnie mnie zrozumiales

    > Tia a węgiel pod ziemią by został pomimo tego ze ktoś chetny na jego zaku byłby

    dokladnie tak, bez przedsiebiorcy by go nikt nie wydobywal.
    Widze ze idzesz jakies dziwne klimaty, nie dokonca wiem jakie. Socjalistyczne?

    Różnica miedzy nami zdaje sie polega na tym ze ja w przedsiebiorcy widze kogos kto
    wnosi cos pozytywnego, a ty kogos kto teoretycznie moze być złodziejem wiec nalezy mu
    przywalić, a w kazdym razie nie ma co go żałować.

    b.

  • 324. Data: 2020-01-06 08:01:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 05.01.2020 o 23:05, Budyń pisze:

> [...]
    wnosi cos pozytywnego, a ty kogos kto teoretycznie moze być złodziejem wiec nalezy mu
    przywalić, a w kazdym razie nie ma co go żałować.

    jemu tego nie przetłumaczysz - system dokręcający śrubę przedsiębiorcy
    jest dobry i będzie dobry, dopóki nie odczuje tego na własnej skórze -
    czyli we własnym wynagrodzeniu czy np. straci przez to pracę - choć i
    wtedy to będzie wina przedsiębiorcy. Przedsiębiorca robi to dla
    pieniędzy więc się chyba nie spodziewał, że urząd nie będzie go
    traktował jak złodzieja i dokręcał mu co chwilę śrubę. "Bo oni jeszcze
    będą skłonni pomyśleć, że my tu jesteśmy dla nich"

    Lukasz

  • 325. Data: 2020-01-06 09:29:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    >jemu tego nie przetłumaczysz >- system dokręcający śrubę >przedsiębiorcy
    >jest dobry i będzie dobry, >dopóki nie odczuje tego na >własnej skórze -

    Popatrz na Siebie.
    Nie odpowiadało Tobie płacenie odwróconego vatu itp to wyjechałeś gdzieś gdzie ruch
    lewostronny jest.
    Dziura w Polsce po Tobie nie została bo Twój biznes ktoś przejął i robi to co Ty
    dotychczas i VAT odwrócony pewnie płaci.
    A odwrocony wprowadzili nie po to aby Ciebie za morze wygonić. Powody były inne.
    Ty teraz u kapitalisty na etacie i myślę że radosny byś nie był gdyby Twoj obecny
    pracodawca Ciebie w uja robił, np zaniżał należne składki, nie zgłosił do
    ubezpieczenia czy łamał inne Twoje jako pracownika prawa.

  • 326. Data: 2020-01-06 09:37:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 09:29:07 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Dziura w Polsce po Tobie nie została bo Twój biznes ktoś przejął i robi to co Ty
    dotychczas i VAT odwrócony pewnie płaci.

    To jest właśnie problem typowych lewaków - uważają, że zawsze znajdzie się
    ktoś w miejsce kogoś. Otórz nie - już w tej chwili większość fachowców
    wyjechała za granicę i nie ma rąk do pracy - choćby w budowlance.
    Jakość pracy przez tych pozostałych na rynku dramatycznie spadła, a ceny
    wzrosły (bo jest popyt a nie ma kto robić). W efekcie zwykły kowalski za
    zbudowanie domu zapłaci 2 x tyle co kiedyś, a dostanie 4 x gorszej jakości
    dom z mnóstwem fuszerek wykonanych przez panów ze wschodu.

    Więcej firm na rynku = konkurencja = niższe ceny dla kowalskiego i wyższa
    jakość. Ale żaden socjalista tego nie zrozumie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 327. Data: 2020-01-06 09:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Nietrudno jednak zauważyć że ten ekologiczny sumarycznie najdroższy
    > jednak jest(patrz chociażby Australia)

    Hmm, mowisz o cenie prądu czy o skutkach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 328. Data: 2020-01-06 10:17:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Hmm, mowisz o cenie prądu >czy o skutkach?
    O cenie oczywiście.
    SUMARYCZNNIE
    Było wyżej o Australii gdzie czysty prąd wywindował ceny w górę

  • 329. Data: 2020-01-06 10:40:34
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 08:29, Kris pisze:

> [...]
    dotychczas i VAT odwrócony pewnie płaci.
    > A odwrocony wprowadzili nie po to aby Ciebie za morze wygonić. Powody były inne.

    Jakie? bo chyba jednak nie zadziałało to tak jak trzeba

    > Ty teraz u kapitalisty na etacie i myślę że radosny byś nie był gdyby Twoj obecny
    pracodawca Ciebie w uja robił, np zaniżał należne składki, nie zgłosił do
    ubezpieczenia czy łamał inne Twoje jako pracownika prawa.

    jakby robił mnie w balona to dużo łatwiej byłoby mi zmienić pracę na
    inną niż zostawić firmę - to w Polsce odwlekałem kilka lat (właśnie ze
    względu na dobro pracowników), finalnie stwierdziłem, że jednak nie ma
    sensu się dalej męczyć.
    Część zleceń przejął mój były pracownik, aby po kilku miesiącach umówić
    się z jedną z firm na pracę tylko dla niej (jednak na działalności, więc
    działa niezgodnie z prawem)
    Zauważ że firmę (jeśli masz zlecenia i kogoś zatrudniasz) duuużo
    trudniej zostawić (a praktycznie nie da się w tak krótkim czasie) jak etat.
    Tu gdzie jestem umowy śmieciowe są zupełnie legalne, tak samo jak
    legalna jest praca 24h dziennie 7 dni w tygodniu - jeśli się tak umówisz
    z pracodawcą. Na własnej działalności możesz pracować zamiast umowy o
    pracę i masz wtedy więcej w kieszeni.
    Tutaj więc nie jest to wyzyskiwanie tylko zwyczajna umowa. Jest też
    kilka innych rzeczy na które byś narzekał - np. niepłatne pierwsze 4 dni
    chorobowego czy własne podstawowe narzędzia pracy - ale ja obydwie te
    rzeczy uważam za plus (są też minusy, żeby nie było..)

    Lukasz

  • 330. Data: 2020-01-06 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Jakie? bo chyba jednak nie zadziałało to tak jak trzeba

    Powodem jak w przypadku kazdego narzucania dodatkowych obowiazków na
    obywateli czy przedsiebiorców było to samo - nieprofesjonalne, niewydolne
    słuzby i urzedy.
    Ale po co poprawiac prace urzedu, jak łatwiej zrzucic dodatkowe obowiazki
    na obywatela. Jak widac, niektorzy sie nawet z tego ciesza...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,