  • 331. Data: 2020-01-06 14:59:56
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > O cenie oczywiście.
    > SUMARYCZNNIE
    > Było wyżej o Australii gdzie czysty prąd wywindował ceny w górę

    No własnie czytałem i wyszło na to ze problemem było to ze zle albo zbyt
    szybko zmienili swój mix energetyczny. Czyli o ile dobrze zrozumiałem,
    problemem nie było oze a złe palnowanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 332. Data: 2020-01-07 18:10:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 20.12.2019 o 12:35, Lisciasty pisze:

    > Dużo mniej. Po pierwsze jak uwzględnisz autokonsumpcję to haracz rzeczywisty
    wychodzi około 10%. A niedobór energii dociągasz z taniej taryfy. Czyli wyjdzie
    > może ze 250 zeta.

    > Czyli 2450 różnicy

    > Minus 5 tys. dotacji, z tego co zostanie czyli 25 tys. wrzucasz w PITa
    > i odchodzi kolejne 18% czyli 4,5 tys. Koszt robi się zatem na poziomie 25,5 tys.
    >
    > Czyli około 10 lat przy obecnych cenach energii. A jak widać mamy dopiero
    > początek podwyżek. To że nie mamy jeszcze ogromnych podwyżek wynika z tego,
    > że rząd robi nas w chuja sprzedając prawa do emisji CO2 za duże pieniądze
    > i łata nimi nastrój ludu. Kasa się wkrótce skończy a będzie też tak że
    > będziemy musieli te certyfikaty odkupić. Tanio już było :/

    Przede wszystkim to od 2021 r. jesteśmy zobligowani zgodnie z
    dyrektywami unijnymi do pełnego uwolnienia cen energii, a nie tak jak
    teraz, że urząd je reguluje...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 333. Data: 2020-01-07 20:04:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiatraki i elektrownie pływowe spowalniają ruch obrotowy Ziemi.

    -----

  • 334. Data: 2020-01-09 21:44:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.12.2019 11:54, uciu wrote:
    > Czyli ok 14lat okres zwrotu?
    > Dobrze to licze?

    Był u mnie właśnie pan z Columbus Energy. Zaproponował 8,5kW za 49k zł -
    dotacje (5k + PIT). Moje zużycie za ostatnie 12mc to 7800kWh. Z tego
    wychodzi, że każdy 1kW instalacji produkuje rocznie 900-1000x tyle
    energii? Macie taki uzysk faktycznie? Mnie coś dużą tą instalację
    wyliczył, wydaje mi się.

    DW Adama Sz. Ja go nie zapraszałem, sam krążył aż nas zastał w domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 335. Data: 2020-01-09 22:43:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 21:44:57 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Był u mnie właśnie pan z Columbus Energy. Zaproponował 8,5kW za 49k zł -
    > dotacje (5k + PIT).

    Grubo. Na jakim sprzęcie? Na dachu czy na gruncie?

    > Moje zużycie za ostatnie 12mc to 7800kWh. Z tego
    > wychodzi, że każdy 1kW instalacji produkuje rocznie 900-1000x tyle
    > energii? Macie taki uzysk faktycznie? Mnie coś dużą tą instalację
    > wyliczył, wydaje mi się.

    1kW daje pi razy oko 1000kWh. Plus minus, ale tak się przyjęło liczyć.

    L.

  • 336. Data: 2020-01-09 22:53:02
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-09 o 22:43, Lisciasty pisze:

    > Grubo. Na jakim sprzęcie? Na dachu czy na gruncie?

    Jeżeli oferta taka jaką ja dostałem (tez mnie nawiedzili sami z siebie)
    panele:
    - longi solar Half ... cośtam
    lub
    - Suport cośtam Full Black (calutkie czarne)
    Do tego proponował inwertery Selis

    Oferta przy 8,5kWp wychodziła około 6tys. za 1 kWp ale jak podpisze
    zaraz to -5%, jak namówie sąsiada (był ze mną na spotkaniu) następne -5% :)
    No i obliczał jak to fajnie będzie, zakładając podwyżkę ceny energii rok
    w rok przez następne 25 lat o 5% i takie tam.

    Pozdrawiam

  • 337. Data: 2020-01-09 22:54:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.01.2020 22:43, Lisciasty wrote:
    > Grubo. Na jakim sprzęcie? Na dachu

    Panele LONGi Solar 325W
    Falownik Solis

    Zarzeka się że u nich 15 lat gwarancji na wszystko.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 338. Data: 2020-01-09 22:55:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.01.2020 22:53, Baczek wrote:
> [...]
    > No i obliczał jak to fajnie będzie, zakładając podwyżkę ceny energii rok
    > w rok przez następne 25 lat o 5% i takie tam.

    A to nie Ty byłeś u mnie? ;-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 339. Data: 2020-01-09 23:35:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 22:54:34 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Panele LONGi Solar 325W
    > Falownik Solis

    Nie znam tego Solisa ale szybki risercz pokazuje, że to jakiś
    średniopółkowy chińczyk.
    Generalnie się panu przestrzeliło o jakieś 10 tysi. Ciekawe ile
    taki sprzedawczyk wyciąga miesięcznie prowizji... Eh może by tak
    zawód zmienić? :P

    L.

  • 340. Data: 2020-01-10 10:00:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 23:35:26 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Ciekawe ile
    > taki sprzedawczyk wyciąga miesięcznie prowizji

    W znanym mi przypadku 8% od kwoty którą zapłaci klient.