  • 1. Data: 2011-01-21 20:07:50
    Temat: Fugi na podłodze zawsze robią się brudnoszare?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Zauważyłem,że bez względu na ich pierwotny kolor, po jakimś czasie wyglądają
    parszywie.Czym zapuścić
    zrobione fugi,żeby zawsze miały żywy kolor?
    Czy jest to w ogóle możliwe? czy tylko od czasu do czasu czyszczenie tego jakąś
    chemią?

  • 2. Data: 2011-01-21 20:44:43
    Temat: Re: Fugi na podłodze zawsze robią się brudnoszare?
    Od: kranu <k...@l...pl>

    W dniu 21.01.2011 21:07, Rentier pisze:
> [...]
    > kolor?
    > Czy jest to w ogóle możliwe? czy tylko od czasu do czasu czyszczenie

    Jest np. coś takiego jak:
    ATLAS Delfin środek ochronny do płytek i fug
    ale jak i czy to działa to nie wiem.

  • 3. Data: 2011-01-21 20:54:16
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czy jest to w ogóle możliwe? czy tylko od czasu do czasu czyszczenie tego
    > jakąś chemią?

    Moje niemal dziesięcioletnie fugi w kuchni mają cały czas kolor pierwotny. A
    to dlatego, że:
    - są brązowe, dość ciemne, a kolor został wybrany po uprzednich kiepskich
    doświadczeniach z fugą beżową.
    - zaraz po położeniu zostały dokłądnie zaimpregnowane delfinem
    - z uwagi na to, że jest to kuchnia, od początku zostały zrobione z
    minimalnym zagłębieniem.

    J.

  • 4. Data: 2011-01-21 21:12:08
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Zauważyłem,że bez względu na ich pierwotny kolor, po jakimś czasie
    > wyglądają parszywie.

    dlatego zawsze na podłogi daje ciemne:) szare, brązowe itp

    ---
    uciu

  • 5. Data: 2011-01-21 21:20:48
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-01-21 22:12, uciu pisze:

    > dlatego zawsze na podłogi daje ciemne:) szare, brązowe itp

    De facto jest to bez znaczenia. Skoro i tak zrobią się szare, to przez
    jakiś czas może warto jest się cieszyć ciekawszym kolorem? A po jakimś
    czasie fuga przybiera koloru jak u Ciebie - szarego :)

  • 6. Data: 2011-01-21 21:50:51
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > De facto jest to bez znaczenia. Skoro i tak zrobią się szare, to przez
    > jakiś czas może warto jest się cieszyć ciekawszym kolorem? A po jakimś
    > czasie fuga przybiera koloru jak u Ciebie - szarego :)

    Jak masz jasną fuge i po jakimś czasie się zabrudzi to nigdy rownomiernie na
    całej powierzchni.

    Najbrudniejsza bedzie w miejscach gdzie się chodzi, a im bliżej ścian tym
    jasniej.

    Dlatego wole od razu dać ciemną...wiem co mam i nic sie w kolorze nie
    zmieni.

    Delfiny itp działają ale na ścianach...gdzie nie są narażone na tarcie np
    spowodowane chodzeniem.

    Co do ciekawszego koloru...to chyba bardziej w oko wpadają płytki niż kolor
    fug.

    uciu

  • 7. Data: 2011-01-22 06:10:03
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

> [...]
    > kolor?
    > Czy jest to w ogóle możliwe? czy tylko od czasu do czasu czyszczenie tego

    Proponuje wyczyscic srodkiem mapei. Sprawdziilem i moge polecic. Szybko,
    skutecznie i nie drogo. A jesli na zawsze maja byc czyste to nalezaloby
    polozyc fuge epoksydowa.Wedlug mnie łatwiej raz na jakis czas przeczyscic
    niz wydrapywac stara fuge i klasc nowa.

    pozdr.

  • 8. Data: 2011-01-22 08:12:36
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    >... A jesli na zawsze maja byc czyste to nalezaloby polozyc fuge
    >epoksydowa....

    Lub fuge ARDEX-u

  • 9. Data: 2011-01-22 23:26:50
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > dlatego zawsze na podłogi daje ciemne:) szare, brązowe itp
    hehe, mam ciemnobrązową, tzn. miałem.. Teraz jest jasnoszara:-(((

  • 10. Data: 2011-01-23 14:12:52
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > kolor?
    > Czy jest to w ogóle możliwe? czy tylko od czasu do czasu czyszczenie tego

    Wystarczy słuchać porad ludzi m.in. z tej grupy i doświadczonych kafelkarzy.
    Fugi na podłodze którą się normalnie eksploatuje ZAWSZE zrobią się brudne.
    Najbezpieczniej z tego względu wykonać je w jakimś z odcieni szarości,
    czarne lub ciemnobrązowe.