  • 1. Data: 2011-01-21 15:08:05
    Temat: Okap i hałas
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    Nowe M w bloku, piętro 3 (jest ich 6) i problemy z okapem:
    W nocy dziwnie dudni, głuche uderzenia, tak jakby powstawał naturalny ciąg i
    szarpał również wirnikiem okapu. Nawet kiedyś zaczął się kręcić. Kręcenie
    nie przeszkadzało, ale przeszkadzają te jakby "cofki", i towarzyszące im
    dudnienia, które pojawiają się czasem kilka razy na minutę -katastrofa! Co
    robić?

  • 2. Data: 2011-01-21 16:22:37
    Temat: Re: Okap i hałas
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-01-21 16:08, Maria pisze:
> [...]
    > Kręcenie nie przeszkadzało, ale przeszkadzają te jakby "cofki", i
    > towarzyszące im dudnienia, które pojawiają się czasem kilka razy na

    Nie wiem jak wygląda u Cibie podłączenie okapu do komina ale są takie
    klapy przeciw zwrotne. Wpina się to pomiędzy okap a komin. To taki zawór
    jedno kierunkowy... Myślę, że to by mogło pomóc ale dużo zależy od tego
    jak masz podłączony ten okap.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-01-21 16:29:29
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Ten zawór to dopiero porażka. Ja to mam i jak wieje wiatr a mieszkam nad
    morzem więc wieje ciągle albo w jedną albo w drugą stronę to muszę ten zawór
    czymś blokować bo hałas słychać w całym domu.

    PC

  • 4. Data: 2011-01-21 16:45:40
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    (...)
> [...]
    > klapy przeciw zwrotne. Wpina się to pomiędzy okap a komin. To taki zawór
    > jedno kierunkowy... Myślę, że to by mogło pomóc ale dużo zależy od tego

    Pion, tuż pod sufitem rura 10 cm długości 2 m, kolanko i 0.5 m rura w dół
    12cm do okapu.
    Właśnie siedzę teraz w domku i słyszę to niepokojące buchanie, tak jakby
    szarpało raz w jednym a raz w drugim kierunku...

  • 5. Data: 2011-01-21 21:01:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "PC" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > ?Ten zawór to dopiero porażka. Ja to mam i jak wieje wiatr a mieszkam nad
    > morzem więc wieje ciągle albo w jedną albo w drugą stronę to muszę ten
    > zawór czymś blokować bo hałas słychać w całym domu.

    Prawda. Ja miełem ich kilkanaście i wszystkie już zdemontowane.

  • 6. Data: 2011-01-21 21:23:00
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-01-21 17:45, Maria pisze:
> [...]
    > Właśnie siedzę teraz w domku i słyszę to niepokojące buchanie, tak jakby
    > szarpało raz w jednym a raz w drugim kierunku...

    A może właśnie u Ciebie zastosowano taką klapę przeciwzwrotną, która
    powoduje nieprzyjemne doznania akustyczne? :)

  • 7. Data: 2011-01-22 00:41:43
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-01-21 22:01, kiki pisze:

    > Prawda. Ja miełem ich kilkanaście i wszystkie już zdemontowane.

    Widziałem ostatnio w jakimś markecie jakiś niehałasujący "bezklapowy" .
    Nie używałem... nie wiem jak się sprawdza.

  • 8. Data: 2011-01-22 08:17:59
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    (...)
    > A może właśnie u Ciebie zastosowano taką klapę przeciwzwrotną, która
    > powoduje nieprzyjemne doznania akustyczne? :)

    Panowie wielkie dzięki!
    Mąż zaczął podejrzewać, że fafowcy mogli to wsadzić, tylko dziwne, bo
    wydawało się, że miało to być całkiem przy pionie, a słychać te głuche
    dudnienia tak jakby nad okapem. Podejrzenie jest, że sam okap ma nad
    wirnikiem taką klapkę, więc musimy w najbliższym czasie to sprawdzić.

    Ale gdyby ktoś jeszce coś wiedział na ten temat to b. proszę o info. :)

  • 9. Data: 2011-01-22 11:42:18
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Właśnie siedzę teraz w domku i słyszę to niepokojące buchanie, tak jakby
    > szarpało raz w jednym a raz w drugim kierunku...

    Mam podobnie, jak okap załączony to dudni nieprzyjemnie. Też sztywne rury
    wentylacyjne (nie rura spiro). Od okapu w górę do kolanka 90st., dalej rura
    idzie poziomo po szafce do ściany i tam jeszcze zawijas żeby dość do kanału
    w ścianie.

    Podejrzenie padło właśnie na te rury, a dokładnie na pierwsze kolanko za
    okapem. Po załączeniu okapu powietrze zamiast poruszać się płynnie do ujścia
    w ścianie dudni w rurze. Znajomi mają identyczny okap ale z rurą spiro i
    mają cicho. Niestety nie mam rury spiro na podmianę żeby przetestować, ile
    razy jestem w kibelmarkecie zapiminam spisać średnicę żeby kupić.

    Też mam klapy zwrotne (w okapie i w wejściu do kanału w ścianie) ale one nie
    hałasują. Niestety nie mogę zrezygnować z klap - jakiś sąsiad (blok) ma tak
    silny wentylator swoim wyciągu, że jesgo smród cofa mi się do mieszkania.
    Nie wiem co gotuje - fetor potworny.

    --
    lukasz

  • 10. Data: 2011-02-01 00:08:42
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ma tak silny wentylator swoim wyciągu, że jesgo smród cofa mi się do
    > mieszkania. Nie wiem co gotuje - fetor potworny.

    Wymieniłem na próbę sztywne rury na spiro z PCV, niestety okap nadal
    hałasuje. Gdy okap jest załączony ale bez rury odprowadzającej do kanału to
    jest dość cichy i nie dudniący. Już gdy przybliżam rurę odprowadzającą do
    wyjścia okapu hałas i dudnienie staje się głośne, i wydaje się jakby rosły
    obroty silnika. Podobnie jest jak zasłaniam ręką wylot okapu. Może powietrze
    kręci się gdzieś w kółko wewnątrz obudowy urządzenia i to powoduje odgłos
    jak wzrost obrotów. Nie wiem, może urządzenie jest fabrycznie źle
    zmontowane. Zabudowane jest na pewno poprawnie (Teka CNL3000 do zabudowy w
    ciągu szafek wiszących).
    --
    lukasz